Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om SMP-klienten min kjører som den skal. Får fremdeles bare ca 210ppd. En Q6600 på 2.4GHz burde jo levere mer enn det. Det tar jo et døgn å fullføre en wu jo.

Det er ikke rett med så lite PPD uansett versjon. Selv bruker jeg MPICH og bare -smp flag. Etter overgang til XP 64 bit måtte jeg klokke ned til 3GHz for å få ting stabile, og da kan det se ut som at PPD ligger omkring 2K. Før det prøvde jeg uten OC og lå da på 1.6K PPD. MPICH fungerer både på 32 og 64 bit XP.

post-53451-1239735340_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke rett med så lite PPD uansett versjon. Selv bruker jeg MPICH og bare -smp flag. Etter overgang til XP 64 bit måtte jeg klokke ned til 3GHz for å få ting stabile, og da kan det se ut som at PPD ligger omkring 2K. Før det prøvde jeg uten OC og lå da på 1.6K PPD. MPICH fungerer både på 32 og 64 bit XP.

 

Ja det var det jeg regnet med. Ser nå at prosessoren bare jobber på 25% over alle kjernene. SMP klienten skal vel makse alle? Noe jeg har gjort feil her :hmm:

Endret av Torefos
Lenke til kommentar
Ja det var det jeg regnet med. Ser nå at prosessoren bare jobber på 25% over alle kjernene. SMP klienten skal vel makse alle? Noe jeg har gjort feil her :hmm:

Ikke godt å si sett herfra :D Har du installert Net.Framework 2.0 eller høyere, hvis det var XP du kjørte. Vista holder vel styr på dette selv. Ja, smp skal, riktig configurert, belaste alle kjernene 100%. SMP bør likevel ikke få mer enn 95% i totalt (i config) da gpu-klientene også vil ha litt.

Lenke til kommentar
...Ser nå at prosessoren bare jobber på 25% over alle kjernene. SMP klienten skal vel makse alle? Noe jeg har gjort feil her :hmm:

Som Smirnoff antyder, p4462 er ikke et SMP-prosjekt. Derfor folder det også bare på en kjerne 25%. I Windows Oppgavebehandling vil du se kun en FahCore xx, mens hvis du har startet et SMP-prosjekt (med ganske høye poengsummer som Smirnoff har nevnt) vil du finne 4 stk Fahcore A1.exe i prosesslista. Disse 4 trådene er satt igang av en [email protected], så tilsammen fem prosesser kjører pga av ett SMP-prosjekt (hvis ikke Deino gjør det annerledes, men det tror jeg ikke, du har selvfølgelig installert med passord og alt det som skal til). Det er kanskje også avhengig av hvilken client du kjører om du trenger -smp flagget. I prosjektlista ser du hva som er SMP-prosjekter og ikke, de det står GRO-SMP er det, ingen andre.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Driver forresten og prøver å få i gang en gpu-klient på et 8800gt. Bruker nyeste driver med cuda-støtte (fant den via linken på f@h sine sider). Enten får jeg opp at gpu ikke er støttet, eller så blir det krøll som ender med core shutdown og "unstable machine".

 

Skjermkortet er ikke overklokket, og alt fungerte fint når jeg foldet med gpu`en for noen måneder siden.

 

Er det noe nytt viktig som er dukket opp siden sist jeg hadde en økt med folding?

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg er spent på om oppgraderingen til 64 bit OS har noe å si for foldingen med hensyn til PPD.

Merket ingen forskjell på xp32 vs xp64 når jeg testet for en tid tilbake. Jeg mener å ha lest at f@h klientene er 32-bits?

Glemte vel å komme tilbake til problemstillingen ja. Svaret er som du sier ingen forskjell i PPD, men mener å merke den forskjell at klientene ikke så lett senker PPD når jeg samtidig gjør noe annet.

Lenke til kommentar

Nå har hardware.no rundet to hundre millioner poeng. Gratulerer til alle på laget! :D

 

Min nye venn heter forresten mc-wol.exe

(jeg er ikke av de mest oppdaterte når det gjelder klassiske LAN-verktøy :p)

Endret av Mett
Lenke til kommentar
...Enten får jeg opp at gpu ikke er støttet, eller så blir det krøll som ender med core shutdown og "unstable machine".

 

Skjermkortet er ikke overklokket...

Er det noe nytt..

:)

Hva med varme? Og selv om ikke GPU-kortet er klokket kan det jo være CPU som er litt ustabil pga høy klokk.

Men drivere, 8800 GT er jo et litt eldre kort. Hvis du kjører 32bit XP burde 177.35 (CUDA-driveren) fungere bra. Installer fra setup i driverpakka. Noen ganger må man også legge cudart.dll manuelt inn i den riktige foldemappa, men det kommer selvsagt an på hvilken client og hvordan man har installert ellers.

 

Oppdaget forresten at de eldre 64bitdriverene (XP-64) f.eks. 177.35 for 64 bit ikke funka på 8800GS på min Q9300 på Gigabyte EP45 hk. Dette hadde jeg gitt opp tidligere og kjørte periodevis ATI 3870 med dårlig utbytte. Så tenkte jeg som så at andre har jo fått det til og siden jeg nå har flere kort måtte jeg få plass til noe i den maskina, så lærte jeg som deg at mange av de de nye driverne som ikke står i CUDA-lista også støtter cuda, så nå kjører jeg to av 8800GS-kortene med 182.50 driveren (64bit) og GPU-32bit-konsollversjonen v.6.20r1. Og de belaster nå CPU så lite at SMP-clienten produserer minst like bra som før. Dessuten som noen har diskutert, det går akkurat like fort i 64-bit som 32-bit XP-os (og det gjorde det ikke da jeg kjørte ATI, selv SMPen ble betydelig bremset da!).

Lenke til kommentar

Det var nok noe driverkrøll som laget problemer her. Slang inn en ny xp32 install og nyeste driver så virker gpu-klienten som den gjorde før den. Lurte på om det var noe galt til å begynne med siden det ikke var cpu-load å spore i oppgavebehandlingen, men det tikker og går likevel. Verden går framover - sakte....

 

Skal over på win 7 om en stund på denne boksen. Er det problematisk i forhold til foldingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...