Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare et par dager til så har jeg nådd målet mitt å nå topp 100 :thumbup: Klarte t.o.m komme på 17. plass på top 20 producers.

Veldig bra, men kan ikke finne deg hos team hardware!

finnern jeg uner navnet Torefos på plass 104

Koblet ikke Torefos mot tAno16, men velkommen skal han være. Vi trenger flere foldere hele tiden.

 

tAno16

Med Rivatuner kan du kontrollere viftehastigheten på skjermkortet og kanskje senke temperaturen noe. Forøvrig bruker jeg også en bordvifte i tillegg i en rigg med 4 skjermkort for å fjerne varmen.

post-53451-1238924227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rå den riggen din alias hehe

Rå er vel en kraftig overdrivelse :dribble: Består mest av gamle utrangerte komponenter. Eneste som er nytt er HK, innkjøpt nå i mars. Fikk forresten til SMP-klienten nå uten problem (på en annen maskin), og skjønner ikke hva jeg rota med sist jeg prøvde. CPU her er Amd X2 5200+ og der gikk SMP dårlig, så den blir nok for svak når den samtidig skal betjene 4 x GPU. Tenkte å bytte til en AMD Phenom X4 9950 Black Edition 2,6GHz https://prisguiden.no/product.php?produc...36&cat_id=5 Vil den klare en SMP-klient i tillegg?

Lenke til kommentar

Hehe tenkte mer på mengde hardware ja :) Artig.

 

Phenom x4 gir veldig lite på SMP så jeg ville ikke tatt meg bryet. Ville holdt meg til kun GPU på den. 9950 vil klare å kjøre alle GPUene på en kjerne, men så får du kanskje 1200-2000PPD på de resterende 3 kjernene. Jeg har prøvd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Koblet ikke Torefos mot tAno16, men velkommen skal han være. Vi trenger flere foldere hele tiden.

 

tAno16

Med Rivatuner kan du kontrollere viftehastigheten på skjermkortet og kanskje senke temperaturen noe. Forøvrig bruker jeg også en bordvifte i tillegg i en rigg med 4 skjermkort for å fjerne varmen.

post-53451-1238924227_thumb.jpg

 

Kjører under navnet Torefos på folding. Denne profilen her på hardware.no er noe jeg har brukt for mange år siden.

Fått satt viftene i rivatuner til 75%, det gjorde susen. Betydelig mer støy på 100%, men 70~74c kan jeg jo leve med.

Lenke til kommentar
Hehe tenkte mer på mengde hardware ja :) Artig. Phenom x4 gir veldig lite på SMP så jeg ville ikke tatt meg bryet.

Ja nettopp, og det gir en bra følelse det å få ting til å fungere, men holder meg unna 9950 da. Kan heller bruke kronene på et ekstra GTS250. Har et HK med 3 x PCIex16 liggende som gir plass til det, men det blir neppe før til høsten en gang. Ha en fin påske :thumbup:

Lenke til kommentar

Har satt opp filserveren min på Folding, får se litt hvordan det går med varme og slikt, trur det skal gå bra.

 

Navn: Nihth

Satt meg opp i HW.no sin gruppe.

 

CPU: AMD Phenom™ 8650 X3 Triple-Core 2,3Ghz

Sitter i et Antec 1200 kabinett med kun viftekjøling, med alt av vifter som de kom ut av esken, med untak av nyinnkjøpt vifte i døra.

 

Integrert skjermkort og. Sitter 5 discer i den PCen som varmer litt men disse har kjøling fra viftene som står i "eskene" man plasserer discene i.

 

Blir CPUen belastet til maks antall som er satt? (95%)

Hvor ofte vil den jobbe?

 

Endelig får boksen min gjort litt nytte for seg annet en filserver her i heimen :)

 

Edit: ser at dem allerede har begynnt å jobbe, ligger stødig på 31%

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Får bare denne meldingen nå (siste 3 timer)! Antar at en server er overbelastet og ikke klarer å gi meg ny WU?

 

[12:15:46] + Attempting to get work packet

[12:15:46] - Connecting to assignment server

[12:15:47] - Successful: assigned to (171.64.65.106).

[12:15:47] + News From Folding@Home: GPU folding beta

[12:15:47] Loaded queue successfully.

[12:15:48] - Couldn't send HTTP request to server

[12:15:48] (Got status 503)

[12:15:48] + Could not connect to Work Server

[12:15:48] - Attempt #8 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

 

Edit: Da står samtlige 6 GPU-klienter hos meg med nevnte melding. Det ser ut som hele Folding@home har sluttet å gi ut jobber. Merkelig, og kan ikke se at det gis noen forklaring heller på http://folding.typepad.com/ heller. Edit II: Alt normalt igjen kl.15.55

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Når jeg legger til -smp i target, får jeg denne feilmeldinga:

Note: Please read the license agreement ([email protected] -license). F
urther
use of this software requires that you have read and accepted this agreement.

3 cores detected
'mpiexec' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
[22:39:31] Error running mpiexec.  Please check your configuration and re-run in
stall.bat if necessary

 

Så avsluttes consolet.

 

BTW, er det mulig å endre på instillengene i ettertid?

Lenke til kommentar
'mpiexec' is not recognized as an internal or external command,

operable program or batch file. [22:39:31] Error running mpiexec. Please check your configuration and re-run install.bat if necessary[/code]

BTW, er det mulig å endre på instillengene i ettertid?

Har du kjørt "install -config" fra command prompt før du starter smp-klienten? Hvis du kjører Vista så gjør dette som administrator. Som svar på siste spørsmål: Kjør install.bat igjen, evt. hvis du ikke har gjort det. Du må også ha installert Microsoft Framework 2.0 eller høyere hvis du ikke kjører Vista før installasjonen av SMP-klienten. Evt. les bruksanvisningen som følger smp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...