Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.... Og "jukseteamet" Team FTL, men de blir vel fratatt poengene igjen som sist...

Tenker du på juks som bevisst å bruke drivere som ikke funker men avslutter for tidlig, som disse nå nevnt.

Virket som de fleste på FF mente at det var umulig å skille ut de beregningene som var gale. Jeg vet selvfølgelig ikke hvor mye som lagres om hver WU og run etterpå ved innlevering, men man skulle tro at minst donor, starttidspunkt, slutttidspunkt var lagret og utdelt poeng er jo kjent, da burde det jo være enkelt å lage et filter som sletter de prosjektene både på serveren(e) for innleverte data og på stats for brukerne. Det burde jo være enkelt å finne ut hva som er maks PPD pr nVidiakort og i filteret legge inn en slik passende grenseverdi. Virket som mange, også site-administrators og moderatorer mente det ble umulig og at all folding på disse prosjektene nå måtte kasseres. :hmm:

Lenke til kommentar

lurer litt på å teste dette på min WHS men har et par spørsmål ang dette.

 

1. bruker det cpu eller gpu kraft? eller begge deler?

2. ved cpu kraft er det da mulig å begrense % bruken slik at den ikke bruker 100% men heller kansje 50% ?

3. lar det seg gjøre å kjøre den på WHS ?

4. bruker den like mye resurser hele tiden eller tipasser den seg loaden? altså hvis jeg trenger cpu kraften selv vil den da slakke av mens jeg trenger det og starte opp igjen etterpå?

 

ellers er data for min WHS slik.

CPU: AMD X2 4600+

RAM: 2GB

GPU: ATI 800XT

 

jeg mener denne står jo på 24/7 og jeg syntes det da er greit at den gjør noe fornuftig.

hvis jeg har gjort alt riktig har jeg nå satt den opp til å kjøre, men den bruker cpu, er det noe mulighet for den å bruke gpu i tilleg? jeg bruker jo ikke gpu selv siden jeg kun loger in remotly.

 

fant ut at jeg ikke får til å bruke GPU da den ser ut til å ikke være støtet. den er vel for gammel hehe men jeg får jo uansett utnyttet cpu da.

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

1. Du kan velge om du kjører CPU eller GPU klient. GPU klienten bruker ekstremt lite CPU kraft(Nvidia, ATI bruker en del mer CPU kraft)

 

2. Ja, du kan stille % last akkurat som du vil i config.

 

3. Aner ikke, har ikke testet. Kan du installere hvilket som helst program på WHS anntar jeg at det går.

 

4. Konfigurerer du klienten til "idle" vil den alltid gi all kraft til andre prosesser som trenger den og den tilpasser seg fint.

 

5. På ATI siden støttes nå kun 2xxx kort og høyere. På Nvidia siden G80 og høyere.

Lenke til kommentar

ok takker for svar.

 

har innstalert det på hovedmaskina mi og men den vil ikke bruke mer en ca 25% cpu kraft da, har 4 kjerner.

har satt den med id 2 fordi den jeg nå kjører på WHS maskina mi har id 1, ser ut til å virke bra dette.

 

så da er det bare å vente å samle poeng, ser hardware.no liger på 30 eller 32 plass nå.

hvor mye poeng er vanlig på 1 dag? ca? og lønner det deg og krysse av for den som tilater mer en 10mb greia?

Lenke til kommentar
.... Og "jukseteamet" Team FTL, men de blir vel fratatt poengene igjen som sist...

Tenker du på juks som bevisst å bruke drivere som ikke funker men avslutter for tidlig, som disse nå nevnt.

 

Nei, de jukser ikke slik. Team FTL består angiveligvis for det meste av folk som ble "lurt" til å installere F@H-klienten sammen med en Far Cry 2-crack. Noe PG tok tak i til slutt og slettet alle poengene deres. Men teamet forsetter å eksistere dessverre. Link til tråd.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skjønnte dette da, var jo ingen referanser til de aktuelle driverne, mens i den tråden der driverne var omtalt starte det jo ganske langt tilbake (om doubling av PPD). Vet ikke helt hvor jeg fant den tråden. Vel jeg folder slik jeg tro det funker riktig så får PG ordne opp.

Lenke til kommentar
6.23 heter den vist.

 

Link

Du har nok da antakelig lastet ned Windows uni-processor klienten, dvs. den vil kun bruke 1 kjerne for hver "installert" klient. Men du kan f.eks. kjøre 4 slike samtidig, men de må da ha forskjellige machine id og være "installert" i hver sin katalog.

 

Men du kan også laste ned Windows XP/2003/Vista/2008 SMP client console version (se nedre halvdel av siden). Denne kjøres 1 pr. maskin, og vil bruke alle cpu'er/kjerner den finner (men må vel minst være dual-core). På Windows er det visst litt spesielt ang. SMP ser det ut til, se infoen som står der...

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg skjønnte dette da, var jo ingen referanser til de aktuelle driverne,
"Juksingen" Smirnoff refererer til har (så vidt jeg skjønner) ingenting med drivere (eller versjon av disse) å gjøre. Det handlet om et lag som fikk/får(?) poeng fra folk som enten ikke visste at de foldet eller ikke "brydde seg", de svarte nok bare "yes/ok" til alt mens de installerte en crack e.l. til et eller annet spill. Dermed fikk de en f@h installasjon, som en service antakelig, som automatisk satte teamnr. til team FTL. Installasjonen av f@h gjorde visstnok heller ikke slik som de påstod i div. "readme" e.l., slik at de da skal ha brutt f@h sin Eula.

Dermed mange "gratis" poeng til Team FTL. Og med det utsagn om "juksing", siden de da fikk mange poeng de (høyst sannsynlig) ellers ikke hadde fått.

Lenke til kommentar

Fant et Asus GTS250 512MB hos ps til en rimelig penge (1155) og sammenlignet specs med mitt OC XFX 8800 Ultra. Tenkte at kortet virket som laget for folding. Har nå hatt det i 2 dager og kortet overgår 8800 Ultra med mellom 5 - 10% og har et lavt strømforbruk. Har klokket det maks, og selv da holder det seg veldig kjølig, mellom 40 - 50C med en romtemperatur på 23C og vifta på auto. GTS250 gir over 6K PPD på prosjekter som 5902/5903/5904.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

jeg har en litt gammel maskinsom jeg tenkte jeg skulle bruke til F@H. Nå har jeg satt opp alt og det ser ut til at jeg ikke har gjort noe feil. Hvor lang tid vil det ta før jeg ser noe framgang i nedlastningen? Den har stått på nå i ca en halvtime uten at den har nådd 1%. Har jeg for gammel maskin eller er jeg for utålmodig?

Lenke til kommentar
jeg har en litt gammel maskinsom jeg tenkte jeg skulle bruke til F@H. Den har stått på nå i ca en halvtime uten at den har nådd 1%. Har jeg for gammel maskin eller er jeg for utålmodig?

Det er helt normalt, og jeg antar at det er CPU-klienten du har valgt da! Hvilken CPU har du? Hos meg med Intel Q6600 tar ofte CPU-klientene godt over ett døgn på et prosjekt, men det varierer veldig med hvilken jobb man tildeles. Jeg kjører 3 stk. consoll og en systray-klienter samtidig.

Lenke til kommentar

da har jeg innstalert den smb greia og den suger kraft ut av mine 4 prosessorer og alt ser ut til å virke.

 

har den GPU greia i tilleg da, + en på servern men den bruker bare 1 kjerne, det er forsåvidt greit for jeg ønsker ikke no lag på den maskina siden jeg bruker den til media streaming.

 

så langt ser det ut til å virke fint :)

takker for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...