Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer -alias- der gikk du forbi meg på døgnstatistikken. Du tvinger meg til å få igang et av de tvilsomme hovedkorta eller få tak i nye slik at de siste to GPUene også får plass (det ene må jeg jo få tilbake fra Komplett først). Jeg har også mista to SMPer i det siste pga hker som har gått ut av drift. En av dem kan jeg vel få i drift igjen om jeg får tak i et rimelig kort for s 939 Opteron, liker den CPUen. Har bydd på et Asus 8 med SLI, så det ordner seg kanskje. Men jeg tror ikke slike gamle Asus-kort holder så lenge uansett, så man må være beskjedne med budene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratulerer -alias- der gikk du forbi meg på døgnstatistikken.

Takk, men det spørs hvor lenge jeg kan holde på framover. Temperaturene stiger ute og det merkes godt. Har åpne vinduer og tatt av sideluker på alle maskiner, men med disse forbannede 511p så nytter jo ingenting. Når temperaturen på GPU begnner å nærmer seg 100 grader så begynner jeg å bli en smule nervøs. Det rare er at den plutselig kan droppe ned til 75 for så etter noen få sekunder stige rett opp igjen.

Lenke til kommentar

Ja, det har vært varmt her også hørte jeg, 16 gr, nå har jeg både vinduer og en dør åpen. Hvor mye hjelper det på temperaturen å klokke litt ned på GPU? Husker det var en tidligere som skrev om litt undervoltede CPUer som produserte bra, med mindre varmeutvikling. Den der tempen som spretter opp og ned så mye, det høres ikke bra ut! Merker du det på produksjonen ved å bruke last frame only? Noe som er utstabilt, synker T så mye plutselig betyr det jo at arbeidet plutselig blir mye lettere eller stopper opp. Passerte 10M på FAH hurrah :fun:

post-75424-1241291892_thumb.jpg

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Hvilken temp har dere på 9800GX2

Jeg folder ikke nå men jeg måtte ha den på 80% load for å holde 94C maks.

Det i et kabinett uten dør.

Jeg har 2 slike kort, hvor kun den ene kjernen fikk en sinnsyk (helt oppe i 105) temperatur på 511p jobbene. Etter at jeg satte vifta på 95% holder den seg omkring 90 hvis jeg klarer å holde romtemperaturen under 20. De andre 3 ligger omkring 86 - 87 på samme type jobb. Må legge til at alle er max OC. På øvrige WUs holder temperaturene seg på 70-tallet. Må nok snart flytte den riggen i garasjen, men venter på et nytt hovedkort med 4 PCIe slotter slik at jeg blir kvitt begge maskinene som står sammen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Merker du det på produksjonen ved å bruke last frame only? Noe som er utstabilt, synker T så mye plutselig betyr det jo at arbeidet plutselig blir mye lettere eller stopper opp. Passerte 10M på FAH hurrah :fun:

Gratulerer med 10 mill passert. Det ble litt bedre etter at jeg tok av sidedøra. Skal plassere en vifte (veldig stor vifte) som flytter mye luft der så får vi se. Straks hovedkortet ankommer så skal den ut i garasjen. Har kun observert hopp/fall i temperaturen et fåtall ganger. Jeg har satt FahMon til "Last 3 Frames". Skal prøve last frame only og følge med en stund.

 

Edit: Temperaturfall på 5 grader over hele raden av gpuer etter at vifta kom på plass, men det ble et sabla bråk. Måler 55 dBA i hodehøyde, 65 nede ved maskinen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Velkommen, ja det er jo noe av vitsen. Vær nøye hver gang du forandrer noe opplegg, installerer på nytt, ny config osv at du skriver navnet nøyaktig likt og samme team nr. (37651), for det som er foldet på andre navn og lag forblir der, man kan ikke flytte det etterpå. Det kan ta litt tid før du er på listene, men så lenge du har gjort rett kan du stort sett stole på at poengen havner på lista.

Lenke til kommentar
Bruker: ToreJorgen (finner ikke megselv i lista enda men...)

 

Du er på lista til Stanford, men har kanskje ikke fullført noen WU's (WorkUnits) enda.

Linken under oppdateres som regel annenhver time og dataene er vanligvis ferdig prosessert 1.30,

3.30, 5.30 osv.

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...name=ToreJorgen

 

Du kan også følge hardware.no (og din egen folding) her:

 

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...?s=&t=37651

Lenke til kommentar

Sjekk PPD på Q6600 SMP, den som er uthevet!

post-53451-1241428044_thumb.jpg

 

Plutselig tok PPD på denne bare helt av. Jeg går ut fra at det er en feil, men hva er det som skjer? Dette er FahMon over nettverket, men jeg har vært inne på selve maskinen (måtte koble på en skjerm slik at jeg var sikker på at ikke FahMon spilte meg et puss) og FahMon rapporterer korrekt.

 

Edit: Fant feilen som var at 8 - 10 versjoner av F_A1.exe var i gang samtidig. Fatter ikke hvordan alle disse var startet. Har nå slettet alle nødvendige filer og lastet ned ny core og startet på nytt, så nå er det normalt og i orden igjen. Men det var litt av en PPD :dribble:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

* Hvordan er kraften til en AMD Athlon 64 x2 4200+ til denne jobben...?

* Hvordan kan jeg eventuelt får GPU til å drive f@h.?

hilsen foldingnooben :)

 

PS3 skal jo være en racer til denne jobben vertfall...

 

Etter en stund nå ser jeg ikke poenget i å ha en enda eldre pc jeg har stående til å kjøre dette, går for tregt og bruker for mye strøm...

Lenke til kommentar
* Hvordan kan jeg eventuelt får GPU til å drive f@h.?

hilsen foldingnooben :)

 

Her er installasjonsguide for GPU

 

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/c...ish/WinGPUGuide

 

Programvaren finner du her:

 

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/c...ownloadWinOther

 

Hvordan Amd CPU'er yter vet jeg ikke, men GPU'er gir som regel mye høyere PPD og NVidia gir høyere ytelse enn ATI.

 

GPU'er som støttes:

 

ATI: 2xxx og nyere, Catalyst 8.7 eller nyere.

NVidia: 8xxx og nyere, drivere må støtte CUDA.

Lenke til kommentar
* Hvordan er kraften til en AMD Athlon 64 x2 4200+ til denne jobben...?

AMD Athlon X2 4200+ kan benyttes til CPU-systray eller consol WUs, men til SMP blir den for puslete og gir dårligere PPD enn nevnte klienter. Den gjør jobben med SMP også, men det tar sikkert en uke pr. WU. Likevel, hvis man samtidig kjører GPU-klienter så lønner det seg ikke å bruke (AMD X2) CPU til noe som helst annet fordi den svake ytelsen gjør at PPD på GPU-klientene går ned mer enn CPU yter. Det er ihvertfall min erfaring så langt. Jeg bruker for tiden en OC AMD 64 X2 5200+ til å betjene 2 x 9800GX2 og det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Eg har en X24200 liggande. Den skal du fiiiiiint klare å klokke opp litt =) hadde min på 3GHz med stock kjøling.

Enig i at den er rimelig klokkevennlig, men mitt poeng er at AMD X2 xxxx uansett ikke er spesielt egnet til folding. Vanlige CPU-klienter går bra, men med SMP så tryner den ganske bastant i forhold til foreks. Intel X2 varianter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...