Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en litt gammel maskinsom jeg tenkte jeg skulle bruke til F@H. Den har stått på nå i ca en halvtime uten at den har nådd 1%. Har jeg for gammel maskin eller er jeg for utålmodig?

Det er helt normalt, og jeg antar at det er CPU-klienten du har valgt da! Hvilken CPU har du? Hos meg med Intel Q6600 tar ofte CPU-klientene godt over ett døgn på et prosjekt, men det varierer veldig med hvilken jobb man tildeles. Jeg kjører 3 stk. consoll og en systray-klienter samtidig.

 

Jeg har en gammel AMD 1Ghz CPU. Det er CPU klienten jeg har. Jeg ser at den yter konstant 100% som er normalt utfra hva jeg har lest. Det jeg er litt nervøs for er at den vil bli så varm at den kneler. Jeg har hørt om pcer som har begynt og brenne. Kan det bli et resultat om den blir for varm? Føler meg litt dum som spør men bedre være føre var som det sies.

Lenke til kommentar

Det er mest sansynlig at sikringen går først. Men man vet aldri med elektronikk og maskineri (f.eks strømforsyningen). Det er uansett lett å se temperaturene, du kan prøve å installere et program som heter Everest. Det vil ikke bli brann fra varmen fra selve prosessorene.

 

Har du forresten montert en optisk røykdetektor i rommet?

Lenke til kommentar
Det jeg er litt nervøs for er at den vil bli så varm at den kneler. Jeg har hørt om pcer som har begynt og brenne. Kan det bli et resultat om den blir for varm? Føler meg litt dum som spør men bedre være føre var som det sies.

Last ned hardwaremonitor fra http://www.cpuid.com/hwmonitor.php så sjekker du hvilken temperatur du har på CPU. Ligger den under 70 grader Celscius så er det ok. Er temperaturen høyere så trenger kabinettet ditt en rens. Bruk luft på boks, eller en kompressor med filter på luften ut.

Evt. så står maskinen din i et varmt rom. Husk at en datamaskin gir fra seg mye varme så slå ned eller av annen varme i rommet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

30.000PPD pcen har ikke foldet på 4 dager nå, XP lagget litt, fikk avsluttet og bootet vista for jobbing. Etter rebot tilbake til XP kommer jeg ikke lengre en loadingskjermen før en bluescreen og reboot.

Kanskje jeg kan sette inn cden og fikse boot men det er 4 OS på den pcen med et komplisert bootsystem, får vel bare prøve.

Litt rart om XP bare skal dø, dualbootopplegget har fungert 100% lenge nå.

 

Noen opplevd lignende?

Synd å gå glipp av 30k i over 100t nå, finner ikke cden><

Lenke til kommentar

Yo!

 

Eg har nett komt igang med folding igjen. og må ha litt tips til en folding rig.

 

På min Phenom 9850BE med 3870X2, så får ikkje eg køyrt SMP, da rebooter pcn seg. Så en GPU klient og en CPU klient. Får ca 1900-2400PPD. + en PS3 står 24/7 å folder. Snart får kompisen min tilbake sin I7 940 med 4870X2, så da skal eg lage til på den også.

 

Så vi skal spleise på en rig til kun folding. Må tenke litt mest for pengane.

 

Billigst mulig cpu, og gjerne plass til 4 skjermkort. Da funker vel 8800GT av en sort. Prosessor skal vere AMD =)

Lenke til kommentar
Billigst mulig cpu, og gjerne plass til 4 skjermkort. Da funker vel 8800GT av en sort. Prosessor skal vere AMD =)

MSI K9A2 Platinum hovedkort, link: https://prisguiden.no/product.php?produc...8&cat_id=10 CPU AMD Phenom 8450 Triple Core 2.1GHz, link: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Minne og hardisk, etc. finner du rimeligste som passer. Bruker dette hovedkortet selv med 2 x 8800GTS og 2 x 8800GT sammen med en 2 kjerne Amd 5200+ som i snitt gir 14 - 15K PPD. Trekker ca. 500W fra veggen så du bør ha en min. 650W PSU av god kvalitet. Jeg har en 750W for å være sikker. Hvis du ikke har skjermkortene ville jeg gått for rimeligste Nvidia GTS 250 som gir ca. 6K PPD pr. stk. når de er OC. Dermed ville en slik rigg gitt deg 24K PPD ++. Link til GTS 250 https://prisguiden.no/product.php?p...4&cat_id=30

 

Edit: Rettet PPD for GTS250 fra 5K til 6K PPD

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kun 3 dualslot kort på "P6T6 WS Revolution" ja :). Men 6 singleslot kort som jo er greia med dette kortet.

 

De har også en "P6T7 WS Supercomputer" utgave som har 7 slotter og da får du plass til 4 dualslot kort men det siste går nedenfor kortet så du må ha et kabinett som fikser det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet virkelig igang her. Bare et par dager til så har jeg nådd målet mitt å nå topp 100 :thumbup:

 

Klarte t.o.m komme på 17. plass på top 20 producers. Problemet er at jeg må ha en bordvifte gående for å holde temperaturen borte fra 80+ C.

 

Så få se hvor lenge jeg får holdt dette gående ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...