Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg rakk jo akkurat supermandagen på komplett da XFX 250 GTS var rimelig. Nå surrer og går det 3 slike der det tidligere gikk 3 8800GS. Men produksjonen er ikke stabil, særlig på at av kortene svinger det mye. Akkurat nå ligger det fra 3470 PPD til 5820. Aner ikke hvorfor. De andre kortene fikk jeg plass til i et par andre maskiner, bl. a. den XP64bit maskina nevnt tidligere. SMPene gir jo også mer når de nye prosjektene til GPU belaster CPU mindre. Håper det skal stabilisere noe over 40k.

 

PS Men når sant skal sies begynner det å bli litt varmt her nå, selv om utetemp er ned mot 0 så begynner mitt dagligrom med 7 grafikkkort å bli litt for varmt. Så det er mulig jeg må ta en sommernedtrapping jeg også. Eller kanskje flytte noe ned i egen kjeller. Har jo hatt noe i en nabokjeller en tid, spre varmen litt.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Må kutte litt i foldingen trur jeg, fikk strømregningen nå, 7000 høyere en forrige regning, og forrige regning var det vinter i tillegg.

 

Strøm 1900-2000-2100-1900-2300- osv år etter år, etter folding 10110,-

 

Nå skal det sier at jeg har mange pecer på, kanskje redusere det litt, evt kutte natt osv.

Iallefall mens jeg er student.

Endret av War
Lenke til kommentar
Må kutte litt i foldingen trur jeg, fikk strømregningen nå, 7000 høyere en forrige regning, og forrige regning var det vinter i tillegg.

Tror ikke jeg forsto regnestykket og jeg tror ikke vi må skremme bort de som er nye på folding heller! Mener du pr. måned eller pr. kvartal? Jeg folder vel noe lignende som deg og har en brutto kostnad på 425 kroner pr. måned med årsak i folding. Netto er svaret svært lite siden jeg varmer opp en hel etasje med 2 maskiner. Det blir selvsagt en reell kostnad når sommeren kommer. Likevel, året sett under ett så koster foldingen meg netto 3000 kroner i strøm. Må legge til at kostnaden som gjelder innkjøp av hardware er betydelig større. Jeg synes likevel det er verdt det (min mor er 100% dement og kjenner meg ikke igjen lenger) og hvis min lille skjerv til forskningen kan være med å bidra til at mine barnebarn kan unngå å oppleve det samme som meg så er det vel verdt det for meg. Samtidig har jeg en hobby som ikke alle bedriver. Jeg har likevel stor forståelse for at du som student ikke kan bruke tusener på folding, og jeg synes det er fantastisk det du har bidratt med til nå.

Lenke til kommentar
Akkurat nå ligger det fra 3470 PPD til 5820.

Jeg har et Asus 250GTS som jeg er særdeles fornøyd med. Har overklokket det med verdiene 778, 1924 og 1222. Det er kommet et nytt prosjekt, 5766 som gir svært høy PPD hos meg:

post-53451-1240264879_thumb.jpg

Asus-kortet er svært stabilt og yter bedre enn 8800Ultra på like prosjekter og bruker nesten bare det halve av strøm og holder seg svært kjølig.

Lenke til kommentar

Du har klokket opp minnet ganske mye ser jeg, det har sikkert noe betydning på disse kortene med forholdsvis lite minne. Stort sett er det det midtre av de tre kort som sakker akterut hos meg. Det kan gå helt ned i ca 1100 PPD og så plutselig er det oppe i toppfart igjen på samme WU. Aner ikke hvorfor. Det kan jo være noe feil på akkurat det kortet. Rivatuner 2.0 (tror jeg det var) laget bare rot, med 2.24 funker det litt bedre.

Lenke til kommentar

Ops var ikke meningen å skremme bort nye foldere, det ver i kvartale ja.

Men nå foldet ikke jeg på en pc når jeg ikke brukte den som andre gjør, jeg foldet for mange tusen watt 24/7 og jeg får ikke brukt varmen til noe så jeg må ha vinduet oppe 24/7 og døra lukket.

Lenke til kommentar

Vet at de fleste her inne er svorne tilhengere av console-klienten til f@h, men jeg valgte å installere den nye fine varianten som gir meg et ikon i systray i tilfelle jeg vil avslutte / restarte foldingen på en lettvint måte.

Problemet er at den starter aldri med å jobbe! I loggfila står det bare:

"[10:13:14] + Attempting to get work packet

[10:13:14] - Connecting to assignment server

[10:13:14] - Successful: assigned to (171.64.122.139).

[10:13:14] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[10:13:15] Loaded queue successfully.

[10:13:15] - Couldn't send HTTP request to server

[10:13:15] + Could not connect to Work Server

[10:13:15] - Attempt #6 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry."

 

Og sånn fortsetter den bare...

 

 

 

Edit: Glem det. Tok bare 49 forsøk, men kom igang til slutt :roll:

Hvordan får jeg den nå til å kjøre på alle kjernene? Har huket av for at den ikke skal låse programmet til 1 cpu (som beskrevet i installasjonsguiden), men når jeg skjekker ligger alle kjernene på rundt 20-30% ganske jevnt fordelt.

Og er det noen konfigurasjonsflagg jeg bør legge til?

 

Noen forslag her?

Maskinen er en Intel q8200, 4gb ram, 9600gt.

Kjører windows7 beta på den.

 

Satser også på å fyre en GPU-klient når jeg har fått denne til å funke.

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Et råtips til Kamikazesmurf og andre som innimellom sliter med å få hentet noe fra server og lurer på om det er hos dem det er noe galt; kopier IP-adressen og lim den inn i adresselinja på en netleser. Får du opp OK er problemet hos deg. Får du ikke opp OK så er det bare å smøre seg med et godt lag god gammaldags tolmodighet.

 

Det hender at du blir tildelt en server adresse som du ikke får kontakt med fordi den er nede eller har for stor pågang. Og dette er, så vidt jeg vet den enkleste måten å finne ut om en server er nede eller ikke.

Lenke til kommentar
Så lenge kortet ikke blir ustabilt på grunn av for lite strøm, så skal det nok gå bra.

Takk, jo jeg regner også med at det går bra. Jeg har en 6+2 PCIe som fulgte med PSU, og den er bare tilkoblet en 6 pins kontakt i PSU. Det skulle egentlig bli samme sak som et adapter fra 6 til 8. Men jeg trengte en til og fant den på Netshop. Dumt at ikke disse følger med kortene.

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI K9A2 Platinum Mainboard S-AM2+ https://prisguiden.no/product.php?produc...8&cat_id=10 hvor det kjører 4 x 8800GS/GTS. Dette fungerer helt kanon og produksjonen varierer mellom 13K - 18K PPD. For tiden er det mange 511 PPD prosjekter så produksjonen holder seg i nedre del av skalaen. I tillegg til dette har jeg en maskin med 8800Ultra + 250GTS, og en med 2 x 9800GX2 (kun en av disse er i drift og jeg venter på en kabel for å kjøre i gang nr. 2). For å spare strøm tenkte jeg å kjøpe inn et MSI K9A2 til og slå sammen de 2 sist nevnte maskinene til en. Det blir tilsammen 6 x GPU i en rigg. Vil dette fungere? Jeg synes å huske at det er problemer med mer enn 4 GPU på en maskin.

 

Det er forresten særdeles stille her for tiden :ermm:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...