Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmmm... ser jeg er på lista allerede, enda jeg ikke har registrert meg ennå (så vidt jeg kan huske). PC-bestilling blir utsatt gang etter gang, med en dag av gangen, av varierende grunner, men antagelig bestilles den på mandag - da har jeg masse tid. Da blir det tid for å melde seg inn "på ordentlig". Skal også oppgradere de 2 PCene vi har fra før, med nye disker, for de vi har er fullstendig fulle, og da blir det altså 3 nye pcer til disposisjon for F@H (selv om 2 av dem er noe skrantende...)

 

;)

Lenke til kommentar

Frem til top-300 plassen kommer det nokk til å fortsette å gå relativt raskt.. Jeg spår at vi når 300.de plassen om 5-7 dager... :)

 

Deretter må vi belage oss på at vi "bare" klatrer 50-100 plasser på en måned.. Vi nærmer oss de ekle lagene nå! ;)

 

Har forresten bassert mine spådommer på å modifiere statistikk analyser fra extreeme oc siden.. der som det står "overtake".

Her alltså!

 

Om man ser litt på listene nær toppen, så kan man se at det finns relativt mange lag som har et stort forsprang, men som ikke folder mer enn oss, dvs. vi tar inn på de hele tiden, men pga. det store forspranget så kommer det med dagens tempo å ta ett år før vi tar forbi de...

 

På topp 100 lista er det ca. 50 lag som folder mer enn oss pr dag (de fleste folder MYE MYE mer enn oss..) mens de andre lagene (ca. 50) på topp 100 lista taper terreng i forhold til oss.

 

 

Tror ikke det er urealistisk å komme opp en bra bit på topp 100 lista i løpet av si så der enn 8-12 måneder. Særlig ikke om vi kan få til å rekrutere folk i venne og familie-kretser også...

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Grrrr.... det virker som om brannmuren min (Norton Internet Security) hindrer Folding@Home i å sende og motta WU`er. Dette til tross for at jeg har satt "Permit All" på fila WinFAH.exe under innstillengene på firewallen. Er irriterende å hele tida måtte disable firewallen for at den skal kunne sende/motta WU`er (er jo heller ikke hjemme eller våken hele tida selv om maskina står på 24/7) :ermm:

Noen som har noen forslag til hva det kan være? Får heller ikke noen melding fra NIS om at noe prog (F@H i dette tilfellet da :dontgetit: ) prøver å få tilgang til internett... Må jeg åpne noen porter eller noe tro?

 

Det står nederst i F@H "Couldn`t get work instructions" det betyr vel da at brannmuren stopper den går jeg ut i fra?

 

Er oppe i 9 WU`er nå :yes: men tror tallet kunne vært mye høyre om jeg slapp og disable firewallen hver gang den skal sende/motta WU`er :(

Lenke til kommentar
På topp 100 lista er det ca. 50 lag som folder mer enn oss pr dag (de fleste folder MYE MYE mer enn oss..) mens de andre lagene (ca. 50) på topp 100 lista taper terreng i forhold til oss.

Så her er det bare en ting å gjøre: Kjør F@H på hver eneste pc du får fatt i! Verv folk! Vi trenger all den hjelpen vi kan få. (Stanford University også) :thumbup:

Happy folding og god helg! :fun:

Lenke til kommentar
Grrrr.... det virker som om brannmuren min (Norton Internet Security) hindrer Folding@Home i å sende og motta WU`er. Dette til tross for at jeg har satt "Permit All" på fila WinFAH.exe under innstillengene på firewallen. Er irriterende å hele tida måtte disable firewallen for at den skal kunne sende/motta WU`er (er jo heller ikke hjemme eller våken hele tida selv om maskina står på 24/7) :ermm:

Noen som har noen forslag til hva det kan være? Får heller ikke noen melding fra NIS om at noe prog (F@H i dette tilfellet da :dontgetit: ) prøver å få tilgang til internett... Må jeg åpne noen porter eller noe tro?

 

Det står nederst i F@H "Couldn`t get work instructions" det betyr vel da at brannmuren stopper den går jeg ut i fra?

 

Er oppe i 9 WU`er nå :yes: men tror tallet kunne vært mye høyre om jeg slapp og disable firewallen hver gang den skal sende/motta WU`er :(

Hummm... Har hørt om andre som har hatt liknende problem.. Test dette:

 

steng ned service/klienten

kjør klienten med -configonly

 

Pass på at du har NO på "Use Internet Explorer settings"

 

legg de andre instillingene som du pleier.

 

start service/klienten igjen og se om det hjelper.

 

Kan du neste gang (om det ikke hjelper) copy-paste litt fra FAH-log fila? ikke hele fila, bare det mest akutelle, som vilke switches som du har på og hvordan feilmeldinga ser ut.

 

Skal prøve å hjelpe deg om det over ikke fungerer. Dersom du er utålmodig, test Stanford sitt offisielle forum, tror du kan kjapt få hjelp der også!

Lenke til kommentar

Ja, det blir tøffere og tøffere fremover nå! Vi må ha MER cpu kraft! Jeg har satt i gang en del servere i helgen, og benytter samtidig anledningen til å gratulere meg selv med 1 plassen! :w00t: he he

Gjør et raid i helgen alle sammen så passerer vi 400 aktive cpu'er i løpet av helgen! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...