Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm.. Hvordan ser jeg hvor mye poeng en WU gir? Har Electron Microscope osv.

Først, velkommen til alle nye medlemmer!

 

Dersom du har Electron Microscope så kan du se antall poeng på "displayen" til EM. (Den som har progress bars osv.)

 

Poengene som du har totalt på din bruker-id fås igjennom å dobbel-klikke på de gule tallene (som sikkert viser 0.0 eller noe om du er ny). (De som er "lengst opp i venstre hjørne.)

 

Hvor mange poeng man får for den WU'en som man holder på med for øyeblikket står også blant all infoen på EM... men husker ikke hvor på skjermen og sitter på jobb så jeg kan ikke sjekke.. :blush:

 

Derimot, om du har sett at den gir 121 poeng i Stanford sine lister, så er det jo bare å se etter i EM hvor det står 121.. lett hva! ;)

 

 

Lykke til alle!

 

... og ja, det hadde vært kul med noen flotte web-sider..

 

 

Forresten, om "vi" skulle bestemme oss for å gå med i Team-Norway, må vi ikke da bytte lag? -DET synest jeg ikke er så kult, siden vi tross alt har kommet et par uker ut med Hardware.no noen andre meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi klarer å stabilisere oss nå (altså at vi i verste fall ikke mister flere medlemmer enn vi får nye), så bør vi klare å komme opp på 400'de plass på mindre enn 10 dager.

 

10 dager står det på denne siden, men her regner de med en gjennomsnitts poengsum på drøyt 5000/dag, mens vi i realiteten ganske sikkert kommer til å holde minst 7000/dag.. forutsatt at ingen blir trøtte på prosjektet og hopper av!

 

Folde, vike, bøye, hva du enn liker best, bare du fortsetter! :D

Lenke til kommentar

Team Norway presser nå på for at vi (altså team Hardware.no, Folding@home) skal bli med under deres fane. Laget vårt vil i så fall endre navn fra Team Hardware.no til Team Norway (antar jeg).

 

 

Hva mener folket om dette? Skal jeg sette opp en poll om temaet? Mener det er ryddigst om jeg avstår fra å mene noe om dette, og lar dere ta valget.

 

Edit; en feil snek seg inn.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar

Hjemmesiden vår som puretamil linker til, er ennå D2OL orientert.

Dette henger igjen etter da vi bare konsentrerte oss om D2OL, men det jobbes nå med nye hjemmesider for Team Norway som omfatter flere prosjekter.

Kan desverre ikke komme med noen dato for relansering, men ting er ihvertfall på gang.

 

Og en annen ting: Hvis folk tenker lengre enn nesa si er lang, så skjønner man at man står sterkere sammen!

 

Sceptic

Lenke til kommentar
Og en annen ting: Hvis folk tenker lengre enn nesa si er lang, så skjønner man at man står sterkere sammen!

 

Sceptic

Jeg er enig. Tror vi kan få til mange flere medlemmer hvis vi bruker Team Norway. Ikke alle har et forhold til hardware.no (dessverre?)

Jeg folder anyway. Har gjort det lenge, uavhengig av team..........

Lenke til kommentar
Hva er det Team Norway har å tilby som vil gjøre at vi klarer å få brettet enda flere proteiner? Enig i at vi står sterke sammen, men med mindre det innbærer mer CPU kraft til Folding@Home så høres det mest ut som noe stress å gjennomføre.

Vi prøver å bygge opp et dc miljø med interesser på flere områder. Med mange medlemmer og prosjekter å velge mellom, står vi alltid sterkere når det er snakk om plasseringer :) Med flere prosjekter å velge mellom og et godt miljø innad er sjangsene mindre for at medlemmer blir lei et prosjekt.

 

Ny side, nye muligheter: Team-Norway :thumbup:

Lenke til kommentar

Du har et poeng der er@ser, men det er vel på sin plass at det blir en vote om det. Inntil da bør dere jobbe litt med statistikken deres. Ikke så veldig mange som får lyst til å slutte seg til dere når det står at Folding@Home er på 9067 plass, når vi egentlig er på plass nr. 699 :w00t:

 

Edit: Sorry, kom selvsagt til den konklusjon at det var deres eget F@H lag som var på plass 9067.

Endret av Psi_^
Lenke til kommentar

Jeg vil så absolutt tro at F@H laget vil tjene på å bli en del av Team Norway. For det første er sjansen for at utenforstående nordmenn som er interessert i F@H legger merke til Team Norway større enn hardware.no, som det dessverre ikke er veldig mange som har et forhold til utenfor dette miljøet. For det andre sitter Team Norway på nokså store ressurser som selvsagt vil bli en del av laget og vi vil trenge alt vi kan få om vi skal klatre videre etter denne starten der vi stort sett passerer lag uten produksjon.

 

I dag leverer vi rundt 6000 poeng pr. dag. Det er ingenting om man vil bli lagt merke til på listene. Det er flere lag som lett produserer over 80.000 poeng pr. dag. (Overclockers Australia fikk i går inn nesten 200.000 poeng...) Jeg tror vi trenger å stå sammen hele landet og dermed favne videre enn miljøet rundt hardware.no.

 

Team Norway ser for seg et lag som deltar i mange prosjekt og bytter fritt mellom prosjektene. Vi tror dette er den beste måten å hindre folk i å bli lei og slutte med DC. Det er nemlig et faktum at mange synes det er gøy å se hvordan man stiger på listen med en gang men går lei når man nærmer seg toppen og det er mange gode lag som produserer mye.

 

 

EDIT: hvordan det gjøres med tanke på navnebytte og slikt er ikke så viktig for meg. Først og fremst tror jeg vi vil tjene på å stå samlet, vi som er interessert i dette. Norge er et lite land...

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Enig med deg Øyst! Jeg tror at hardware.no navnet heller inspirerer evt andre i Norge til å starte sitt eget team, feks ibm,no / statoil.no for å blir sett. Vi her på berget er ikke flere enn det er i mange byer rundt i verden. Skal vi bli sett så må vi stå SAMLET! :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig i at vi må stå samlet, men etter hva jeg kan se så er ikke team-norway noe videre samlingspunkt for F@H. Etter å ha sette meg litt rundt på sidene deres og sett hva som egentlig er der sitter jeg igjen med ett intrykk av at det er en stor gjeng som jobber med D2L og det er det. Pluss et ønske om å integrere oss hos de. Ikke fordi de har noe videre å tilføre, men fordi vi kan tilføre de masse nye medlemmer - iallefall inntrykket jeg fikk av å lese på forumet deres.

 

Jeg synes det er feil utgangspunkt. Det er noe som på godt norsk heter: "There is nothing like a free lunch". Tenk litt på den :)

Lenke til kommentar

Vel, det er vel heller slik at det er flere medlemmer av Team Norway som har lyst å begynne å med F@H men som synes det er synd om DC kreftene i Norge splittes opp i flere miljø.

 

La meg si det på en annen måte - Team Norway vil gjerne bli med på F@H, men ingen medlemmer skal bytte mellom prosjektene uten at det er helt frivillig. For den del håper jeg alle blir i F@H. Det er et godt prosjekt. Poenget er at det er gøyere når vi lager miljøet så stort som mulig.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Øyst! Om det blir samling om et Team for begge prosjekter fordeler jeg maskinkraft på begge, men om det blir flere ulike team forblir jeg heller på D2OL eller slutter totalt dersom for mange flytter fra D2OL.

 

Ved å fremstå som et samlet Norway team med gode resultater innenfor flere gode prosjekter tror jeg vi vil få mer oppmerksomhet enn om vi lager en mass smålag rundt omkring.

 

Håper det blir en løsning, da jeg for tiden går i tanker om å anskaffe en PC-farm uten annet formål en DC ;-)

 

Ellers, om det skulle bli et felles Norway team, håper jeg også at det blir enighet om en slags "formålsparagraf" bare for å holde det hele seriøst, slik at teamet ikke hopper på et hvilket som helst prosjekt uten en forundersøkelse og ev. en enighet i teamet om hva som skal støttes.

Lenke til kommentar

BAH!

 

 

Nå gidder jeg ikke mer! -Gidder ikke dividere over navn that is.

 

Jeg holdt helt på å glemme bort at det er resultatene som regnes, ikke vilket lag som de registreres på, og selv om "Hardware.no" var det første jeg ble med i og det som jeg føler loyalitet ovenfor, så er det jo sant at Team Norway allerede har ett mye større support apparat enn det vi kan få på bena i en fei.

 

Når det gjelder at vi har "kasta bort" tid på å få Hardware.no laget til å rykke oppover, så er det egentlig helt ubetydelig for Stanford!

 

Faktum er at det mest sannsynlig vil nå flere om "vi" går med i Team Norway, og DET vil jo på sikt gagne Stanford.

 

 

Jeg flytter over til Team Norway's lag fra og med neste WU.

[edit]

Team Norway sitt team nummer er 3082.

For å bytte team fra og med neste WU, kan du åpne Electron Microscope, velge "box1", trykke på "informasjons-knappen" lenst til venstrea fra "Frame Progress Bar Options".. Inne på informasjons/config menyen kan du skrive inn ett nytt team-nummer (3082 for Team Norway) og deretter trykke "Save".

Som det lille pop-up vinduet sier, så er det smart å starte om klienten. For å forsikre deg om at alt er som det skal etter klient-omstarten, så kan du åpne filen "FAHlog.txt" i din folding mappe, scrolle lengst ned hvor du vil finne noe som dette:

[16:24:55] - Ask before connecting: No

[16:24:55] - User name: DittBrukerNavn (Team 3082)

[/edit]

 

Jeg håper ingen her ser med ublide øyne på det, vi er som mange sier et lite land, og navnet Team Norway er jo bedre reklame for OSS her enn f.eks. Hardware.

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Vel, problemet er at Team Norway laget er bare ett av rundt 10 andre lag som har startet opp med noe norsk i seg. Mange av dem har kommet et stykke og så har de gitt seg.

 

Team Norway ble startet opp for noen år siden og det er nok vanskelig å overta det navnet siden det kun er lagleder som kan bytte navn. Og det er stress at nesten 200 medlemmer skal bytte lag

 

Mitt forslag til en eventuell løsning er at hardware.no bytter navn til Team-Norway med bindestrek eller et annet navn som beholder begge navn som et kompromiss.

 

Som sagt - navnet er ikke så viktig så lenge vi blir oppfattet som et felles miljø av både konkurrenter og ikke minst nye medlemmer

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...