Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er jeg helt uenig i! Jeg har tidligere fått med mange venner og kjente på SETI, UD ol. Mange av disse har overhodet ikke noen interesse for data, bortsett fra at de BRUKER den. Jeg mener det er i denne "store grå massen" det virkelig er medlemmer å hente. De med data/ interesse har hørt om dette for lenge siden og holder kanskje på med andre prosjekter.

Men de har blitt med pga. deg og dine fremstøt, og du er interessert i data.

Ja, det er riktig. Men det har vært mye lettere og overbevise de om å melde seg inn i et team som ikke forbindes med et firma ol. Jeg har holdt på med DC siden 99 så jeg har vært innom en del prosjekter og vervinger........

ANYWAY! Vi burde bli ferdig med denne diskusjonen og legge den død. Jo fortere jo bedre. Vår fokus bør være på tabellen! Vi skal til topps uansett hva vi heter! :thumbup:

Endret av dundee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, vi bytter ikke navn,vi vil ikke få flere medlemer vist vi heter team norway.

Fælt så skråsikker du er da! Ingen aner foreløpig hva utfallet blir av dette fordi vi nettopp har kommet igang.

Det finnes ikke noen bedre måter å reklamere for oss selv en via hardware.no.

For å få fler medlemmer må man reklamere for laget sitt og det gjelder samtlige lag.

Det er begrenset hvor mange man kan rekruttere fra hw.no, så en eller annen gang i fremtiden må man ut i andre fora for å rekruttere.

Artikkler herfra blir jo til og med linket til "siste nytt" på startsiden. Vi vil ivertfall ikke få bedre reklame ved å bruke team norway sidene, på hw.no er det jo tross alt ca 5000 aktive brukere. Hvor ofte vil intet anene folk komme innom T.N. sidene?

Vel, nå har det seg sånn at de fleste som er medlemmer på TN's lag kommer fra hw.no og Ocshoot.no og de har nok ikke sluttet å lese på favorittforumet sitt fordi vi har opprettet en egen hjemmeside m/tilbehør.

Hvor ofte vil intetanende folk komme innom T.N. sidene? Tja, det avhenger av hvor godt det blir reklamert for TN-sidene og der kommer alle medlemmene inn i bildet.

Alle kan henvise til TN-sidene på en eller annen måte, link via hjemmesiden sin, nevne det i et annet fora, snakke om det på jobben etc... Mulighetene er mange bare man tenker seg om litt.

 

Dere sier at vi står sterkere samlet under et team, men vi er et team som har et mål, er ikke interesert i og forandre dette.

Akkurat som TN ikke har noen mål! Hvis du ikke har skjønt det ennå, så kan jeg fortelle deg at vi har rimelig høye mål. Vi prøver å samle DC Norge!

Viss en må bruke deres sider i tilegg til hw.no sidene(f@h tråden) tror jeg det blir så omfattende at mangen ikke gidder å være med.

Ingen som tvinger deg til å bruke noe som helst.

Vi hverken kan eller vil tvinge noen til å være med på noe som helst.

Alt dette er basert på frivillighet, det er nettopp det DC konseptet handler om.

Du velger selv hva du vil være med på, basta!

Quote: Rema1000, det enkle er ofte det beste.

Men det er ikke alltid det smaker!

Det som irreterer meg mest er at dette ikke er i utgangspungtet et ønske fra oss, men fra dere. Vi har hatt en fin tråd her hele tiden, vist vi hadde ØNSKET å være med i team norway, så hadde det også vert en annen sak.

Det er et forslag! Noen av dere vil, andre vil ikke.

Tror du ikke vi har hatt diskusjoner på D2OL tråden, så tror du feil.

Det vil alltid være noen som er uenig, basta!

Team hardware.no, smak på det navnet. Det er logisk, det er her vi møtes, det er her vi utveksler erfaringer og info. Det er her vi diskuterer, hvorfor skal vi bytte sider? Det er her jeg får alle mine data nyheter og får tester osv + f@h matet til meg på samme sider. Jeg gidder ikke begynne å lese i nok et forum kun for folding at home sin del.

Som sagt, vi leser her vi også og får vår daglige dose med tester, diskuterer osv.

Om du ikke orker å klikke på en link eller bookmark til, er jo det ditt problem.

Som sagt, vi tvinger ingen!

Dere river i stykker lagånden med maset deres, skaper splitt internt i teamet, det er vell grunnen, slik at dere kan få flere medlemer til d2ol :ermm:

Hør her, om dere ikke vil bli en del av Team Norway, så er det deres valg og det respekterer vi selv om vi synes det er synd.

Vi har ikke noe mål om å skape intern splittelse i laget deres overhodet.

Vi kom med et forslag og noen av dere er enige, andre ikke!

Det eneste jeg har lyst til å tvinge deg til, er å forstå at: Vi tvinger ingen!

Dette har ingenting med D2OL laget å gjøre, skjønner ikke hvorfor du drar inn dem i diskusjonen.

 

BTW: Når jeg leser innlegget ditt, får jeg inntrykk at du eier laget :roll:

 

Motto: Team Norway, Vi tvinger ingen! ;)

 

Sceptic

 

Edit: Skivefeil!

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

Er det så fælt viktig vilket navn vi har da egentlig?

 

Vi kan jo bruke www.team-norway.org som "lag-side" i team-profilen selv om vi heter Hardware.no, og dermed vise at vi er en del av team-norway familien!?

 

-Men folk forbinder ikke hardware.no med norge og team-norway, da ser de jo ikke hvor super-bra nordmenn er som står samlet i DC verden!!

 

Svar:

de som bryr seg om å se etter slike sammenhenger trykker mest sannsynlig på team-navn for å lære mer om de, og der kan vi jo sette www.team-norway.org som lag-side. De som ikke bryr seg om dette og ikke leter etter noen slik sammenheng ser bare "hardware.no" og tenker "ah! et norsk lag!", so what?

 

Burde ikke det være et fint kompromiss?

 

Posta omtrent det samme i avstemmings-tråden, og avslutter her som der med att jeg snart ikke gidder å belaste CPU'en med å lese disse trådene. Hele diskusjonen holder på å gå litt langt, og jeg trenger hver eneste CPU-sykel til å folde med! ;)

 

 

Håper at det snart blir en avklaring på det hele så vi kan få fred i familien igjen!

(Men tenk på det jeg skrev først i denne posten, man kan jo faktisk hete hardware.no og være med i team-norway familien. Et bra kompromiss synest jeg.)

Lenke til kommentar
Dere river i stykker lagånden med maset deres, skaper splitt internt i teamet, det er vell grunnen, slik at dere kan få flere medlemer til d2ol :ermm:

Akkurat denne lille biten holder jeg ikke med i... selv om det skulle stemme til en viss grad det du skriver, tenk selv, dersom dette blir så plagsomt at DU slutter å folde pga. diskusjonen, da går vel ikke du til de som du anser started hele maset for å hjelpe de?

 

Om noe, så får det vel motsatt effekt, som å prøve å tvinge en hest (eller hund!) til å drikke av vannskåla, dess hardere du presser dess mer stritter de imot. Nei, jeg synest at diskusjonen begynner å bli litt dryg, men jeg tror IKKE at det er for at de vil "irritere oss til å bytte" det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt at dere ikke kan bruke sidene og forumet vårt, selv om dere heter noe annet enn Team Norway.

Dere er tvert imot velkomne til å registrere dere, bruke osv. sidene våre.

Jo fler som bruker det, jo bedre!

 

Men for å ta ett eksempel om merkevarenavn, så vet jeg at Dell ikke heter Dill i Norge og Dall i Australia ;)

 

Enig at diskusjonen bør legges i koma inntil pollen er ferdig, så får vi se hva det blir til ;)

 

Sceptic

Lenke til kommentar

Keep it simpel, sier jeg, eller som en annen sa "Det enkle er ofte det beste"

Høres kansje slappt ut, men må jeg regge meg på ett annet forum, og styre i vei så kansje det er mange som rett å slett ikke gidder mer. Synes egentlig "Team spiriten ligger til grunn i Hardware.no sitt forum. Det hele startet her!

 

Bedre reklame plass for dette prosjektet finner man vel ikke engang, hver gang noen svarer på noe i denne tråden kommer det fram på rankingen på første siden til HW.no siste fra forum.

 

Jeg hadde aldri hørt om "Team Norway" sitt prosjekt før.

Web sia dems var ikke akkurat "The place" heller, så stort oppryk å komme dit er det vel ikke`? .

 

Uansett jo flere som jobber med detta jo bedre er det :love:

Lenke til kommentar
Men vi kan jo få flere til å henge her da  :)

Går vel an å lage en relasjon til Hardware.no selv om vi skulle komme til å bytte navn? Liker selv nåværende navn best, men vi kunne kanskje fått med flere av de som "henger" på de andre sidene også ved et navnebytte.  :hmm:

Ser tankene dine, men hvorfor vil du bytte navn selv om du liker hw.no best?

En kjøper ikke gul is vist en har lyst på grønn is, capice?

 

Edit: strømmbrudd i dag, Wu produksjonen min har vert dårlig :(

Kan være den grønne isen renner? :p

 

Min tanke var at dersom laget kan bli styrket, vil det være til det beste for forskningen. Det er mer morro for en utenforstående å bli med på noe dersom vedkommende får et inntrykk av at de er med i noe "stort", og dersom Team-Norway er så bra som de vil ha det til, kan det være at vi klarer å rekrutere flere til å folde. Det er er jo kanskje en del som ikke gidder være med på noe som Hardware.no på en måte får kredit for, jmfr. diverse feider mellom rivaliserende sider. Da kan det være mer tilgivelig å bli med på et "mer anonymt "lag :)

 

Grunnen til at jeg liker Hardware.no navnet bedre er at det startet her, og det er her jeg "hører hjemme", men litt bør vi kunne ofre for vitenskapen da. Det er tross alt det det hele handler om. Ikke hvorhvidt vi befinner oss under den eller den fanen, men at vi er med og bidrar til å løse elendighet i verden. :yes:

Lenke til kommentar

Da synest jeg personlig at vi like gjerne kan endre Team Home Page til www.Team-Norway.org og beholde hardware.no og så er alle så glade og fornøyde som man kan få til, med tanke på at vi har blitt "flere hundre ulike meninger" om dette.. Der det finns en mengde personer (flere enn 2 vanligvis) så oppstår det uenigheter.

 

hehe!

 

For å komme inn på noe som faktisk IKKE har med denne diskusjonen å gjøre, men snarere med problem med folding server .148!!!:

 

Jeg har ikke fått ny WU ennda, og det er ca. 12 timer siden jeg fikk sendt resultatene fra forrige WU!

 

Er det noen som vet hvordan man manuelt kan få Folding-klienten til å endre download server?? Jeg har jo for f nesten kasta bort en hel dag!!

 

 

Og så en liten gledelig nyhet, jeg har lagt til min Dell bærbare, men den får bare jobbe på natten når jeg ikke er i nærheten, siden den blir VELDIG varm og vifta går på full rulle, noe som ikke er lydløst akkuratt!

Lenke til kommentar
jeg for min del skifter ikke lag midt i kampen....

 

De andre kan godt få delta her. Vi maser ikke på disse.

 

Bytter heller ikke team mitt under kampen..... :nei:

Det er ikke snakk om at dere skal bytte lag, men navn på laget ;)

 

Leser folk bare den siste posten som har kommet i tråden, eller?

 

Sceptic

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar
Folk leser kun den siste posten ;)

 

Og som sagt jeg skifter ikke navn. Hvis team norge vil bli med her så ok, men vi maser ikke på de om dette.....

Hva er det du sier?!? Vi maser da ikke. Alt vi har gjort er å komme med et tilbud vi synes er godt og gitt uttrykk for at vi har lyst å ha dere med. Jeg skal innrømme, jeg har faktisk veldig lyst å ha dere med og tror oppriktig talt dere hadde tjent medlemmer på det. Jeg har da ikke et hemmelig ønske om å kapre dere over på verken D2OL eller noe annet.

 

Og en annen ting - vi har da heller aldri kuttet båndene til dette forumet. Tråden vår om D2OL øker stadig... Det er mer snakk om å satse på to hester samtidig enn å skyte den ene og ri avgårde på en overlesset felles hest.

 

Hva Team hardware.no gjør i denne saken er da fullstendig opp til dere selv. Dette er noe av det merkeligste jeg har vært med på til nå på forumet. Vi tilbyr hjemmeside, forum og mulighet til å delta i en større sammeneheng, og alt vi hører er merkelige argument som at det er bedre å være alene, bedre å være som det alltid (!) har vært osv... Fint, gjør som dere vil.

 

 

Som sagt før, det er opp til dere. :wallbash:

Lenke til kommentar
Folk leser kun den siste posten ;)

 

Og som sagt jeg skifter ikke navn. Hvis team norge vil bli med her så ok, men vi maser ikke på de om dette.....

Hva er det du sier?!? Vi maser da ikke. Alt vi har gjort er å komme med et tilbud vi synes er godt og gitt uttrykk for at vi har lyst å ha dere med. Jeg skal innrømme, jeg har faktisk veldig lyst å ha dere med og tror oppriktig talt dere hadde tjent medlemmer på det. Jeg har da ikke et hemmelig ønske om å kapre dere over på verken D2OL eller noe annet.

 

Og en annen ting - vi har da heller aldri kuttet båndene til dette forumet. Tråden vår om D2OL øker stadig... Det er mer snakk om å satse på to hester samtidig enn å skyte den ene og ri avgårde på en overlesset felles hest.

 

Hva Team hardware.no gjør i denne saken er da fullstendig opp til dere selv. Dette er noe av det merkeligste jeg har vært med på til nå på forumet. Vi tilbyr hjemmeside, forum og mulighet til å delta i en større sammeneheng, og alt vi hører er merkelige argument som at det er bedre å være alene, bedre å være som det alltid (!) har vært osv... Fint, gjør som dere vil.

 

 

Som sagt før, det er opp til dere. :wallbash:

Tror de fleste skjønner at dette ikke er noe forsøk fra dere på å 'stikke kjepper i hjulene' på Team Hardware.no. Tror til og med at du har rett, vi ville nok fått flere brukere å lang sikt hvis vi het Team Norway. Men følelser er jo ikke rasjonelle og her handler det om identitet og å fullføre det man har startet. Hodet sier bytt navn, men jeg tror ærlig talt ikke det vil skje....

Lenke til kommentar

Nice quoteing sceptic ;)

 

Når det gjelder videre rekruteringen kan vi jo forsatt gjøre det om vi er på team hardware.no

 

Akkurat som TN ikke har noen mål! Hvis du ikke har skjønt det ennå, så kan jeg fortelle deg at vi har rimelig høye mål. Vi prøver å samle DC Norge!

 

Hvilke mål dere har er ikke spesielt relevant i dette tilfelle, ikke for vår del ivertfall, vår "jobb" handler om f@h.

 

BTW: Når jeg leser innlegget ditt, får jeg inntrykk at du eier laget :roll:

Vell, jeg er bare like engasjert som deg :yes:

 

Eriond: jeg venta på den :p (isen)

 

Jeg kan muligens gå med på kompromissforslaget til puretamil:kompromiss-navneforslag forblir Team HARDWARE.NOrway

Men ser egentlig ikke vitsen. Dette har fått meg til å tenke på at HW.no bør ha et norsk flagg på framsiden.

 

Glipper litt her nå, men back to the folding. Jeg kontakter dere når jeg trenger støtte til videre utvikling av :hmm: .

 

Gjør noe mer med siden deres først ivertfall(ja jeg har sett på den, det er jo fremskritt :p )

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...