Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du har et system med flere prosessorer eller HyperThreading, må du kjøre to Folding@home-klienter i to ulike mapper for å få maksimal ytelse. Legg da til flagget -local i tillegg til -service i Parameters. Vær obs på at du må lage en egen service i FireDaemon for hver av de to klientene, samt at de må ha hver sin mappe (f.eks. C:\Folding1 og C:\Folding2).

Sliter med dette på dual cpu. Har lagd to Folding mapper, men Deamon lar meg ikke opprette noe "New Service Definition" for mappe 2. Taffer derfor sakte avgårde på 50% ved idle.

Under "Advanced" er det felt for "CPU Bindings" dette er ikke klikkbart. Noen med dual CPU som har noen smarte triks ?

Lenke til kommentar

Har akkurat meldt meg inn på F@H, med min trassige og bitre XP 2000+.

 

Men:

 

Denne laveste CPU-prioriteten, hvor langt bak presses F@H egentlig? Er det virkelig ikke snakk om NOEN forsinkelse eller belastning? Bruker ikke maskinen noen mikroprosent bare for å gjøre denne prioriteringa?

 

Jeg lager musikk med softwaresynther i realtime, nemlig, og presser stort sett kapasiteten til maskinen min jevnt mot 95%. Så jeg trenger at alle marginene for CPU-bruk er på riktig side for at lyden skal flyte uten buffer underrun-klikk, og for stabilitetens skyld. (Har veeldig ustabil maskin, ca en blåskjerm daglig).

 

Bør jeg skru av F@H når jeg skal musisere, og heller starte det igjen feks. når jeg drar hjemmefra?

Lenke til kommentar
Har akkurat meldt meg inn på F@H, med min trassige og bitre XP 2000+.

 

Men:

 

Denne laveste CPU-prioriteten, hvor langt bak presses F@H egentlig? Er det virkelig ikke snakk om NOEN forsinkelse eller belastning? Bruker ikke maskinen noen mikroprosent bare for å gjøre denne prioriteringa?

 

Jeg lager musikk med softwaresynther i realtime, nemlig, og presser stort sett kapasiteten til maskinen min jevnt mot 95%. Så jeg trenger at alle marginene for CPU-bruk er på riktig side for at lyden skal flyte uten buffer underrun-klikk, og for stabilitetens skyld. (Har veeldig ustabil maskin, ca en blåskjerm daglig).

 

Bør jeg skru av F@H når jeg skal musisere, og heller starte det igjen feks. når jeg drar hjemmefra?

dersom du er redd for at F@H skal gjøre skade når du arbeider, så er det jo bare å, som du selv sier, ha den av mens du jobber og skru den på når du ikke jobber.

 

Sett den opp som en service (mha. FireDaemon), da er det en smal sak å trykke på stopp-knappen når du trenger "hele" maskinen og deretter på play igjen når du ikke trenger det.

 

 

Dersom du har muligheten så kan du jo teste om det blir noen forskjell om du har den på eller ikke, men om du pusher 95% uten F@H så ville jeg nok hatt den av.. de siste 5% vil uansett ikke hjelpe mye på WU'en.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har akkurat meldt meg inn på F@H, med min trassige og bitre XP 2000+.

 

Men:

 

Denne laveste CPU-prioriteten, hvor langt bak presses F@H egentlig? Er det virkelig ikke snakk om NOEN forsinkelse eller belastning? Bruker ikke maskinen noen mikroprosent bare for å gjøre denne prioriteringa?

 

Jeg lager musikk med softwaresynther i realtime, nemlig, og presser stort sett kapasiteten til maskinen min jevnt mot 95%. Så jeg trenger at alle marginene for CPU-bruk er på riktig side for at lyden skal flyte uten buffer underrun-klikk, og for stabilitetens skyld. (Har veeldig ustabil maskin, ca en blåskjerm daglig).

 

Bør jeg skru av F@H når jeg skal musisere, og heller starte det igjen feks. når jeg drar hjemmefra?

Idle threads skal kun bruke av ledig cpu-tid, ja. Gå inn på avanserte innstillinger i f@h og sett en load-begrensning på 97% elns, så skulle du ha en rimelig grei sikkerhetsmargin også - sjekker du task manager da, vil du se at f@h kun bruker cpu'en så lenge systemet er minst 3% idle.

 

Selvsagt koster det operativsystemet _litt_ å holde orden på de forskjellige prosessene som kjører, men hvis du åpner task manager og sjekker hvor mange prosesser/tråder du har fra før av, så spiller ikke én ekstra noen rolle fra eller til - mye lettere enn å starte/stoppe programmet hele tiden imo. Eneste er at f@h kan bruke opp til 12MB ram(ligger rundt 4 her akkurat nå), så hvis du har for lite av det kan det kanskje lønne seg å gi det en pause.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Nå når diskusjonen om å bli med Team Norway eller ikke har lagt seg vil jeg gjerne si at jeg synes det er skikkelig gøy at så mange her på fourmet har blitt engasjert i DC. Av alle prosjekt dere kunne velge har dere etter min mening valgt ett av de beste. Lykke til og jeg håper dere alle beholder gløden :fun: (Jeg tar av hatten for det dere har fått til så langt)

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Lite vekst, tror noen?

 

http://vspx27.stanford.edu/teamstats/team37651.html

 

Team rank: 426

 

:thumbup:

 

Isåfall har vi ikke sett så mye til det ennå.

Vi får se når vi nærmer oss de sterkere lag.

Tviler på at det sitter nok "1337"-lag ute i verden på f@h til å stoppe oss med det aller første. ;)

 

Edit: faktisk enda nærmere:

 

Hardware.no

 

Date of last work unit 2004-06-20 13:15:20

Active CPUs within 50 days 361

Team Id 37651

Grand Score 106701.6 (certificate)

Work Unit Count 2293 (certificate)

Team Ranking (incl. aggregate) 423 of 31472

Home Page http://www.hardware.no

Fast Teampage URL http://vspx27.stanford.edu/teamstats/team37651.html

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

CPU-margin-nyheter: jeg konfigurerte F@H til å gå på 95% selv, sånn at andre prosjekter skulle ha iallefall 5% margin for sikkerhets skyld (i den grad det går an å regne sånn på prosentene). Lastet så inn et sangprosjekt jeg vet ligger helt på grensa av hva prosessoren klarer og kjørte det mens F@H lå aktiv i trayen.

 

KJEMPEFORSKJELL! Masse dropouts og en spraking jeg ikke har hørt siden de gamle LP'ene mine. Moralen for min del blir altså å avslutte F@H når jeg lager musikk.

 

Tenkte kanskje det var interessant for resten av dere å vite dette... At det at PC'en IKKE blir tregere, som det stod tidligere, er en sannhet med modifikasjoner: prioriteringa fungerer faktisk ikke så godt. Når maskinen presses av tunge oppgaver vil F@H stadig ta noen ressurser, selv med aller laveste prioritet og en viss margin vil når maskinen presses, og selv fra programmer som kjører i allerallerhøyeste prioritet.

 

 

 

Edit: nå skal det nevnes at prosjektet krever drøyt med minne... 1.3 GB med lastede samples, og jeg har bare 256MB PC100 RAM... :ermm: så swapminnet/harddisken får jo kjørt seg, ja. Dropoutsene kan selvfølgelig ha noe med at RAM'en blir enda mer belastet, snarere enn CPU'en. På den andre siden, RAM'en er jo massivt overbelastet i utgangspunktet, så et titalls MB fra eller til skulle da ikke ha så mye å si... Hmmmm.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

etter at jeg formaterte pcn og la inn folder prog på nytt

fungerer prog utmerket ,men når jeg trykker på det for å se grafikken

kommer win feilmelding opp,(send feilrapport --ikke send)

så lukkes prog.

har avinstallert det og installert det 10 ganger,samme prob enda.

 

noen flere?

Lenke til kommentar
dundee: hmm...hvordan får du kjørt 10 pcer på? ender de opp med samme machine id da eller? når du kjører konsoll så får du jo bare valgt machine id fra 1-8...

Jeg har bare installert den vanlige grafiske på 10 pc'er. Det funker fint. Har ikke testet konsoll så er ikke sikker på hvordan det gjøres der.

By the way, bra jobba! Du passerer meg nok snart! :thumbup:

Lenke til kommentar
etter at jeg formaterte pcn og la inn folder prog på nytt

fungerer prog utmerket ,men når jeg trykker på det for å se grafikken

kommer win feilmelding opp,(send feilrapport --ikke send)

så lukkes prog.

har avinstallert det og installert det 10 ganger,samme prob enda.

 

noen flere?

Har du hentet siste driver til skjermkortet? Evt prøv å reinstallere denne driveren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...