Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Ja, det blir tøffere og tøffere fremover nå! Vi må ha MER cpu kraft! Jeg har satt i gang en del servere i helgen, og benytter samtidig anledningen til å gratulere meg selv med 1 plassen!  :w00t:  he he

Gjør et raid i helgen alle sammen så passerer vi 400 aktive cpu'er i løpet av helgen!  :dribble:

Hvor mange pcer har du egentlig kjørende under ditt nick? :)

 

Edit: Hum, ser at aktive CPUer er 10. Nevermind.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 10 aktive pc'er/servere til nå! Mulig det kommer noen til i løpet av helgen. Har ikke helt kontroll på de lenger! ;)

Går du inn på team lista og klikker på bruker kontoen så finner du slik info.

 

Edit: Du fant den ja! :)

Endret av dundee
Lenke til kommentar

For meg betyr egentlig ikke navnet på laget så mye, men det er jo et godt poeng å stå sammen og folde som pokker. Det blir steintøft oppe på toppen av lista, og da trenger vi all den kraft vi kan få. Ikke dumt å ha en egen side slik team norway har, men jeg tror det er viktig å holde liv i samtalen her på hardware.no for å få oppmerksomhet fra alle besøkende her. Tror det er mange kraft-PCer som er innom her som skulle fått seg noen større utfordringer enn å lese VG :)

Lenke til kommentar
Er litt kjipt da, den som har mest OCamd har jo mer(om ikke dobbelt så mye) cpu'er enn vi har medlemmer  :dontgetit:

For å være nøyaktige så hadde de 7070 aktive cpu'er siste 50 dagene. Her er det bare å stå på å verve cpu'er :thumbup:

Nå blander dere team og enkeltdonorer her. OC-AMD er den største enkeltbrukeren;

 

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...ername=OC%2DAMD

 

Active processors (within 7 days) 465

 

Slå den dere! :)

Lenke til kommentar
Er litt kjipt da, den som har mest OCamd har jo mer(om ikke dobbelt så mye) cpu'er enn vi har medlemmer  :dontgetit:

For å være nøyaktige så hadde de 7070 aktive cpu'er siste 50 dagene. Her er det bare å stå på å verve cpu'er :thumbup:

Nå blander dere team og enkeltdonorer her. OC-AMD er den største enkeltbrukeren;

 

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...ername=OC%2DAMD

 

Active processors (within 7 days) 465

 

Slå den dere! :)

Sorry. Blanda litt jeg, men mange cpu'er var det i begge tilfellene :)

Lenke til kommentar

Hadde bare lyst til å si til puretamil at jeg forstår ham utrolig godt, i allefall i og omkring debatten "hva skal vi hete"...

 

Ikke bare ham, men alle som føler tilhold til en eller annen gruppe.... :-)

 

Synes dere gjør en kjempejobb hardware.no...

 

Er selv TN for alt hva det er verdt, og det siste jeg vil er å bytte... Har med tilhørighet å gjøre :-)

Lenke til kommentar

Tok å meldte meg på jeg og..... running as username plexbase

 

Finnes vell ikke noen bra admin programmer for å installere dette/overvåke flere maskiner hvor dette kjører på? Hadde noe sånn delvis OK når jeg kjørte distributed.net - så jeg kunne installere, avinstallere og bruke min maskin som proxy for utsendelse av pakker.

Lenke til kommentar
Da er jeg med. P4 (HT) 2.8 Ghz.

 

Et kjapt spørsmål...

 

Når slideren for cpu-kraft er satt til 100% , brukes 100% av cpu-krafta til programmet? Eller 100% av idle-krafta? ... :)

Den tar 100% av cpu kraft. Setter du den til 80% så bruker F@H 80%.

Den bruker 100% av IDLE kraften! Det er en forskjell.

For eksempel, hvis du kjører et annet program som tar 20% av CPUen din, så tar F@H de resterende 80% hvis du har satt slideren til 100%. Har du satt slideren til 80%, så tar F@H 80% av de resterende 80%.

Lenke til kommentar
Tok å meldte meg på jeg og..... running as username plexbase

 

Finnes vell ikke noen bra admin programmer for å installere dette/overvåke flere maskiner hvor dette kjører på? Hadde noe sånn delvis OK når jeg kjørte distributed.net - så jeg kunne installere, avinstallere og bruke min maskin som proxy for utsendelse av pakker.

hummm.. når det gjelder overvåking så -tror- jeg at Electron Microscope kan overvåke mange klienter, også over nettverk. Men hva jeg kan se av hjelp-fila (som du finner som en doc-fil her på denne siden, så kan man ikke starte folding fra en annen maskin... Jeg har bare 2 maskiner, så jeg har ikke satt meg inn i de avanserte valgene i EM, men det kan være verdt en titt. Programmet virker å være under stadig utvikling også, siste versjon kom den 7.de denne måneden tror jeg, så du kan jo alltids maile og spørr etter features også.

 

Check it out and see!

Electron Microscope III

 

 

Fra hjelp filen:

Use Low Res Graphics for Protein Drawing:  Having EM draw pretty graphical images of each atom uses a lot more cycles than drawing some circles on the background of an image box.  If you want to save your cycles for the FAH client or you are monitoring a lot of clients, this might be a good choice.  Besides, those circles don?t look that bad.

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Nytt delmål for vårt alles kjære Hardware.no lag!

 

 

UUCGarage laget holder på å vokse.. de ligger nå på 292 plass og vi tar inn på de med straks over 1000 poeng/dag... Men som sagt, de holder på å øke sitt medlemstal også, så nå er det på tide å verve farmor og far og mor og søster og bror og onkler og tanter og og og....

 

Husk at om maskinen er gammel, så finns det en deadline på visse folding prosjekter som de helt sikkert ikke kommer til å klare. Om deadlinen går ut, så slutter klienten å jobbe med den WU'en og henter en ny = ingen poeng og flere dager tapt arbeid!

 

For å ungå dette, steng av klienten/servicen og start den igjen med kommandoen:

-configonly

velg yes på "Change advanced Options"

velg GAH på "Client type"

(trykk enter på de andre valgene for å beholde innstillingene uten å endre)

 

Husk å starte klienten igjen.

 

GAH klienten laster BARE ned WU's som ikke har en deadline, og er tenkt for bruk på eldre maskiner og på maskiner som ikke har tillgang til internet (så ofte).

 

En annen ting som kan være en idee å tenke på er det som står i denne tråden.. Om man hopper over de første postene og ser litt lengre ned på den første siden (til "rph_IV" sin post) så kan man se at man på ett år kan spare penger (i forhold til antall WU's man kjører igjennom) på å kjøpe en ny maskin kontra å ha 4-5 gamle maskiner stående... Vet ikke om det stemmer i norge, har ikke peiling på hva strømmen koster i norge... :roll:

 

Litt små interesant tråd uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...