Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som bare folder med GPU. Hva ligger CPU lasten på? Jeg folder med to stk 980ti, og når jeg sjekker oppgavebehandling, ligger CPU last på 33-35% for hver FahCore_21.exe. CPU er 6600K på 4.6GHz. Er ikke dette litt høy last på CPU? 

 

Senket nylig total lasten på CPU ved å bytte fra HWinfo64 til OpenHardwareMonitor, som brukes sammen med aquasuite, men ligger fortsatt godt opp i 70 tallet med total last.

Den ligger stort sett på 50% for to kort i Ubuntu, men mind you at en av fire kjerner på full load tilsvarer 25% i Ubuntu, så mine to GTX 970 flaskehalses nok bittelittegrann av den eldre i5-750 som kun har PCIe 2.0. At CT sin i7-860 flaskehalser ett stk (?) GTX 780 Ti så vanvittig mye mer fatter jeg ikke. Mine ligger vel på drøyt 250k PPD per stk, som ikke er så fryktelig mye mindre en jeg klarer å skvise ut av en stk 970 om jeg lar den kjøre 24/7 alene på i5-4690K med sine 16 PCIe 3.0-lanes.

 

En tanke: AMD Bulldozer har, i motsetning til Intel socket 115x, tilbudt 16 PCIe-lanes til to skjermkort av gangen. For å få >= 32 PCIe-lanes på Intelplattform må man opp i X99 og minimum 6850K. Når AMD på nyåret lanserer ny arkitektur med PCIe 3.0, kan det tenkes at det vil være et ålreit utgangspunkt for en foldemaskin som kan holde noen år, gjerne også godt opp i neste generasjon PCIe, forutsatt at man velger en prosessor med høy klokk per kjerne? Eller vil det være problematisk/ugunstig å kjøre 2 nvidia-kort på en AMD-plattform?

 

Til jul ønsker jeg meg at F@H skal kunne kjøre 24/7, uten å måtte gjøre grep for å holde foldinga online.

 

God jul :)

Prøv linux. Det kjører 24/7 helt til strømmen går.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det fineste skjermkortet der ute, og sikkert ikke det mest stillegående, men det kan kanskje bli et bra foldekort siden man kan ha flere av dem i èn maskin : GALAX teases single slot GeForce GTX 1070 graphics card. Singel slot... Sette flere slike i et X99 hovedkort som har en PLX chip så man har nok lanes? 

3 gen PCIE x8 er nok. Med 40 lanes så har du mulighet for 5 kort. Trenger man flere da? 

Lenke til kommentar

Linux boksen er nå oppe å kjører fint. 5m per wu på 3700.

 

6800K booster til 3.6 Ghz på alle kjernene stock vel, så 100 Mhz overklokk...? Hva er vitsen sier jeg da :p

 

PS : Er 5 min per wu det du leser av i Chrome når en wu starter, eller med stoppeklokke? Fordi den teller ikke helt riktig i Chrome. Er mer antatt tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...