Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For dere som bare folder med GPU. Hva ligger CPU lasten på? Jeg folder med to stk 980ti, og når jeg sjekker oppgavebehandling, ligger CPU last på 33-35% for hver FahCore_21.exe. CPU er 6600K på 4.6GHz. Er ikke dette litt høy last på CPU?

 

Senket nylig total lasten på CPU ved å bytte fra HWinfo64 til OpenHardwareMonitor, som brukes sammen med aquasuite, men ligger fortsatt godt opp i 70 tallet med total last.

For å ta ett eksempel. En i5 har 2 kjerner og 2 tråder HT så det blir 4 totalt. Da vil en med 2 stk 980ti eller 1080 fort se 50% til Fah. 25% pr.

Har du en i7 med 4 kjerner og 4 tråder vil du se 25% 12% ca pr GPU. Det hjelper ikke å fjerne HT det gir samme resultat.

Nvidia under folding "poller" mot CPU konstant. Det gir en "høy last" men CPU blir ikke tilsvarende varm eller belastet som ved annet intensivt arbeid.

Det er ihvertfall slik at annet intensivt arbeid mot CPU fort drar litt ned på total PPD for GPU folding. Nok til at de 20k en får ved NaCl forsvinner i redusert PPD på GPU.

 

Bruker 12.5% på en gpu, som er 100% på en kjerne. 4c + 4ht.

Lenke til kommentar

372.90 funker på Pascal Titan'sa, men er eneste maskin jeg har om dagen, så blir noen timer gaming, og orker ikke bytte drivere 2 ganger per dag.

 

uten cpu folding ligger begge korta på 2,1M-2,2M PPD, @ 1870ish mhz

Hehe, men orker du å bruke 2min så vi kan se ppd. Har kjøpt 6800k som skal kun brukes til nacl og linux deling.

Min gamle sliter er død, i7 3770K, vet ikke om det er hk eller cpu.

Lenke til kommentar

Jepp bra temp på 91w. Men klarer nok ikke så bra temp på luft. Men 50-60c da er jeg fornøyd. Men bytter ikke psu, kan ha den jeg kjøpte i reserve.

 

Satte 2 til på 4200, den ene er 85c så nye kjøler bestilt så jeg kan kjøre 4200 på alle.

Kjøpte denne: https://www.komplett.no/product/878490/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-luftkjoeling/akasa-ak-959cu-komplett-edition#

Gidder ikke ta ut hk, derfor den.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
 
Nvidia under folding "poller" mot CPU konstant. Det gir en "høy last" men CPU blir ikke tilsvarende varm eller belastet som ved annet intensivt arbeid.

Det er ihvertfall slik at annet intensivt arbeid mot CPU fort drar litt ned på total PPD for GPU folding. Nok til at de 20k en får ved NaCl forsvinner i redusert PPD på GPU.

 

 

Det var dette jeg sleit med å forstå. Hvis det er en slik "skjult last" som ikke gir utslag på cpu ytelsen for øyet, så forklarer det litt mer :) .Du har nå forsøkt å sagt dette tidligere, men når jeg så kun at 10% av cpu'en bli brukt så hadde jeg jo tross alt 90% ledig å bruke :nei:  Var også vel optimistisk da jeg så at jeg fikk godt nytte av fahcore a 7, da jeg lå som oftes mellom 750 000 - 830 000 ppd., med noen lavere nå og da. Valgte da å utestenge fahcore a 4, men problemet var at det ble tomt for a 7 og da gikk det som det gikk, rett på trynet  :w00t:

 

En lærer best på den harde måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...