Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folderiggen har stått uten tilsyn siden april. Ubuntu FTW.

 

Folder på en gammel HP XW 4400 Workstation. Har en XW 4600 liggende som ikke har foldekort i nå. Blir evt. et AMD kort da disse pc'ene kun har core 2 duo CPU'er. Regner med det blir litt knapt for nvidia kort?

Burde takle ihvertfall ett nvidia-kort, forutsatt at HK har PCIe 2.0, noe det kanskje ikke har.

 

På 1x GTX 970 hadde jeg jevnt 180k PPD over PCIe 1.1 x16 kontra, på 2x GTX 970, 270-290k PPD per kort over PCIe 2.0 x8.

 

edit: LGA775-chipsets som støtter PCIe 2.0 er X38, X48, P43, P45, G43, G45, B43, Q43 og Q45. Dvs. samtlige chipsets lansert fom. sept 2007, unntatt G41.

 

edit2: Men HP xw4400 har visst 975X, så jeg ville ikke stappet inn noe annet enn AMD i den.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Får visst GTX980 for 7950 +  7970... det tror jeg er en god deal fra komplett. Har fått tilbud om Gigabyte Windforce, men jeg mistenker den ikke er så grei ift folding som andre. Likte ikke 970-varianten, mente det støyet mest av alle kortene mine. Vurderer å be om et demobrukt Strix eller Gaming istedet. Vet mange av dere liker Gaming-kortene veldig, men hva med Strix? Skal sies at jeg vurderer å sette på en core-only GPU-blokk også, og evt stripse på en slim-fan over VRM.

Lenke til kommentar

Det er de jeg har, stille som en vinkelkutter som brukes av en døv med høreaperat.

 

Kabinettviftene rett på psu og cpu-kjøleren støyer mer en 2 slike kort. 

Ved å holde fingeren på de , pcen blir stille. 

 

Lurer på hva jeg får for mine 2x 290x , har bedt om ett nvidiakort i retur. 

Lenke til kommentar

Hvis noen her faktisk har fått gjennomslag for oppgradering med mellomlegg hos komplett/mpx hadde det vært kjekt å se det skriftlig, fordi han JEG pratet med sa at dette ikke var noe de gjorde. Føler for å konfrontere (det høres mer aggressivt ut enn tanken bak det hele) han med at det er litt ulik praksis ute og går :) Men, da har jeg altså et 980 strix på vei samt en slim-vifte jeg fikk med på kjøpet :p Blir vel å vannkjøle den bare jeg får somlet meg til det, sammen med CPU. Har masse EK Thermosphere, like greit å få litt usage på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...