Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som kabinett vifte dytter noctua sin mye mere luft, mens noiseblockeren er bedre på trykk hvis du fks har en radiator du skal dytte luften gjennom. Har begge to og Noctua sin(omtrent lik desingn, men seks år gamle) er veldig god fremdeles.

 

Som sagt skal de ikke kjøle noen radiator eller kjøleribbe. De må da ikke ha noe problem med å suge luft igjennom et støvfilter. NB eLoop B12-2 vant en test hos silentpcreview.com da for god ytelse/støy faktor.

Lenke til kommentar

 

Okay, men den bruker 95w. Ja er opptatt med det. Syns det er trist jeg, fra 22 til 14 og mere strøm? Da melder jeg pass, sorry

 

 Det er pga den integrerte GPU'n. Går sikkert an å disable i BIOS vel? Mener å huske jeg kunne det med 2600K.

 

Det går automatisk om du har ett i pcie porten. Men spør du meg så lurer jeg på hvorfor de ikke kan lage en uten den gpu greia.

 

PS. Msi (2)980Ti til meg om salget av msi (2)980 går iorden.

Lenke til kommentar

 

Som kabinett vifte dytter noctua sin mye mere luft, mens noiseblockeren er bedre på trykk hvis du fks har en radiator du skal dytte luften gjennom. Har begge to og Noctua sin(omtrent lik desingn, men seks år gamle) er veldig god fremdeles.

 

Som sagt skal de ikke kjøle noen radiator eller kjøleribbe. De må da ikke ha noe problem med å suge luft igjennom et støvfilter. NB eLoop B12-2 vant en test hos silentpcreview.com da for god ytelse/støy faktor.

 

Så litt på specsa til noiseblocker og den dytter mye luft. Er de like stille som de jeg har er det veldig gode vifter etter min mening. Du må også regne med at vifter i denne prisklassen holder veldig lenge(kjøpte mine Noctua for over syv år siden fant jeg ut) og bruken din av viftene kan endre seg etterhvert. Hadde  jeg hvert deg hadde jeg godt for Noiseblocker, tilfelle du om noen år trenger vifter som også er gode på trykk. Disse Noctuaviftene du henviser til gjør seg dårlig i radiatorer, det har jeg prøvd

Lenke til kommentar

Så litt på specsa til noiseblocker og den dytter mye luft. Er de like stille som de jeg har er det veldig gode vifter etter min mening. Du må også regne med at vifter i denne prisklassen holder veldig lenge(kjøpte mine Noctua for over syv år siden fant jeg ut) og bruken din av viftene kan endre seg etterhvert. Hadde  jeg hvert deg hadde jeg godt for Noiseblocker, tilfelle du om noen år trenger vifter som også er gode på trykk. Disse Noctuaviftene du henviser til gjør seg dårlig i radiatorer, det har jeg prøvd

 

Takker for svar. Jeg gikk for Noctua viftene. Har hatt gode erfaringer med dem før, så hvorfor ikke. De jeg får nå skal kun stå som kabinett vifte og flytte på luft.

Lenke til kommentar

Ganske mange vifter Komplett ikke har. De 120mm viftene jeg er mest fornøyd med er Akasa apache PWM 120mm. De er stille og tåler et veldig høyt mottrykk. De er dog ikke spesielt gode på å dytte mye luft.

 

Edit: Er det bare meg eller har vifter blitt vanvittig dyrt?

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Kjøpte og kjøle pasta, nei vent ingen bryr seg om hva watt nisen gjør, han bare klager på varmen, tja 26 c nå :rofl:

Jeg gjør, ac on og gpu off.

 

Skal du bytte kjølepasta på skjermkorta når de kommer? Du som er så opptatt av watt og varme kan bare glemme da å overklokke korta noe særlig. De blir ganske hotte, men yter godt da  :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...