Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det var laget for å være lett, ikke noe å laste ned ol. 

 

Jeg får ikke mine stabile, grått henge-vindu eller 30 timer igjen-F5 

På alle maskinene 4-5 ganger pr dag. 

Sikker mer om jeg hadde sittet å passet på dem. 

Dvs de folder nacl sikkert 3timer pr dag. 

Lenke til kommentar

Og du bruker ca 1-2 min per WU i nacl?

 

Opera hadde ihvertfall i "gamle dager" en innebygget funksjon for å autorefreshe vinduer med et gitt mellomrom. Jeg aner ikke om dette finnes stock til Chrome, men du får helt sikkert tak i en addon, slik at du slipper å manuelt F5'e. Kjører du f.eks. auto-refresh en gang i timen er det neppe så mye arbeid som går tapt ene eller andre veien.

Alternativt kan du også kjøre et batch-script som kverker den chrome-prosessen som du nacl'er i og starter den på nytt, men dette kan være litt tricky, spesielt om:

- du bruker chrome til andre formål enn nacl

- du må manuelt skrive inn user, team og key, samt trykke "save" hver gang du restarter nacl

 

Et annet alternativ igjen kan jo være å virtualisere et annet OS via virtualbox eller vmware, og kjøre nacl der. Jeg kjørte nacl en liten periode på folderiggen (ubuntu, som du jo setter slik pris på), og hadde aldri noen problemer med at det krasjet. Ulempen her er at virtualiseringen kanskje stjeler endel av prosesseringskraften og/eller at FAH kanskje ikke klarer å autobalansere systemlasten på en særlig gunstig måte når du virtualiserer CPU-folding på samme klient som du folder på GPU.

 

Den beste måten å finne ut hva som fungerer bra, er uansett å teste. Virtualiserer du ubuntu kun for å folde på CPU trenger du heller ikke tenke på installasjon av grafikkdrivere osv. Installasjon av chrome er vel eneste potensielle utfordringen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

 

Vi har det alle på 780Ti/970/980 osv. Opp og ned ca vær 30s og nei har aldri sett mine 980/970 på 97-98% last. Ligger nå på ca 80 på P 10478.

 

Mitt 970 ligger ofte på 99% i hvert fall.

 

attachicon.giffold.jpg

 

Ja det gjør jeg også på core 15, hehe men jeg kjører ikke den gamle dritten. Så en gang til, jeg skrev P10478, ikke P 7621 som er core 15 om jeg ikke husker feil.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Ja det var laget for å være lett, ikke noe å laste ned ol. 

 

Jeg får ikke mine stabile, grått henge-vindu eller 30 timer igjen-F5 

På alle maskinene 4-5 ganger pr dag. 

Sikker mer om jeg hadde sittet å passet på dem. 

Dvs de folder nacl sikkert 3timer pr dag. 

Etter at jeg installerte beta på fedora ble det litt bedre, men må lukke en gang per dag.

Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte beta på fedora ble det litt bedre, men må lukke en gang per dag.

Fordi temp-mappen blir for stor?

 

Dette bør kunne løses enkelt med et bash-script som f.eks. sletter alle filer i mappen som er eldre enn si to timer gamle.

Lenke til kommentar

Gir kort som Firepro W7100 noen fornuftig PPD, eller er det waste å brenne strøm på slikt?

 

Det viktigste som har skjedd i de siste månedene er vel at vi passerte russerne! Håper du har fått med degn den :) 

 

Firepro W7100 skal vel være pro versjonen av R9-285, og er sikkert klokket litt lavere for stabilitet? R9-290 gir ca 200K PPD for tiden i en OC variant, så kanskje 150K? Spørsmålet er kanskje om FAH vil kjenne igjen kortet? 

Lenke til kommentar

Litt alvor i hverdagen blant oss!

Min yngste sønn (33 år) fikk konstatert testikkelkreft i går, og han opereres i dag "as we speak".

 

Det er ca. 2 måneder siden han tok kontakt med sin fastlege første gang, men der kom han ingen veg annet enn at han fikk smertestillende til tross for gjentatte henvendelser. For 14 dager siden gikk han til en privat lege i Tromsø og ble omgående sendt videre til UNN i Tromsø for videre undersøkelse. Det ble tatt prøver, CT, ultralyd, etc. og resutatene kom i går og viste altså kreft i en testikkel, men heldigvis ingen spredning. Jeg antar at dette skal gå bra siden denne kreftformen har ca. 97% sjanse for helbredelse, men jeg er rimelig forbannet på hans vanlige fastlege som ikke tok åpenbare symptoner tilstrekkelig alvorlig! Det er vel også mye sannsynlig at det også vil være snakk om cellegiftbehandling, selv om det ikke er påvist spredning.

 

Dette ble litt utenom tema, men håper dere bærer over med meg. Kanskje vi skulle hatt en egen tråd her under for evt. slike diskusjoner blant oss her. Det har sikkert skjedd før og vil nok skje igjen at noen av oss blir berørt av dette, selv om vi folder / cruncher for forskningen aldri så mye. Jeg har i tillegg til de 3 serverne jeg har hatt i gang, nå startet 2 til som vil folde / crunche inntil varmen setter en stopper for dem.

Endret av -alias-
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...