Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Titan X nummer 2 kommet inn i maskinen, men den dukker ikke opp i FAH klienten å kan ikke folde med det andre kortet. Er det en måte å adde dette kortet? Eller er det bare å reinstallere klienten, slik jeg måtte gjøre når jeg byttet fra 980 SLI til et singelt Titan X ?

Hvorfor titan x? Bort kastet penger om jeg for si min mening. Du kunne nesten kjøpt 4x980 for det titan x koster :hmm:

Lenke til kommentar

 

Da var Titan X nummer 2 kommet inn i maskinen, men den dukker ikke opp i FAH klienten å kan ikke folde med det andre kortet. Er det en måte å adde dette kortet? Eller er det bare å reinstallere klienten, slik jeg måtte gjøre når jeg byttet fra 980 SLI til et singelt Titan X ?

Hvorfor titan x? Bort kastet penger om jeg for si min mening. Du kunne nesten kjøpt 4x980 for det titan x koster :hmm:

 

Har spiller nok tipper jeg, og er en entusiast. 

 

Jeg hadde nok ikke overklokket, eller vannavkjølt i det hele tatt om jeg kun foldet. :) IMHO tho

Lenke til kommentar

Jaha? Du får ikke så mye mere frame per sec ved vann kontra luft på maxwell. Hadde du gjort det på 780Ti ville jeg forsvart vann, men ikke på maxwell.

Ja, Vel fordi kortene kom opp i 85¤C og 75¤C med vifta på 79%... Ikke akkurat stille ller kaldt?

 

Selvfølgelig hadde 980 nr3 vært bedre mtp PPD. Var det org. valget var, men Techbay hadde bestilt inn blokker til skjermkorta mine for meg. hadde ikke lagt inn en ordre engang, så ble låst, endte opp med å betale mer for vannkjøling enn et tredje kort hadde kostet meg, forbannet igrunn og er enig det ikke er verdt det.

 

Så. Hadde jeg fått sjansen så hadde jeg valgt et tredje kort. Blir ikke noe tredje kort her iallefall. For dyrt ;/

 

Er for blakk på en lang stund, får vel håpe på noen foldere skal selge 980 til en god pris i fremtiden ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor titan x? Bort kastet penger om jeg for si min mening. Du kunne nesten kjøpt 4x980 for det titan x koster :hmm:

 

 

Som nevnt her så spiller jo jeg, men når jeg ikke gjør det så lar jeg maskinen stå å folde. For et folding perspektiv er det nok bortkastet penger å ikke isteden kjøpe 4 980 å få mye høyere PPD ut fra det. Men for et spill perspektiv er 4 veis SLI ikke akkurat praktisk eller veldi brukendes til mye da det skalerer dårlig å fører med seg et tonn med problemer i form av varme, mer stuttering osv. 

 

For spilling, om en pusher oppløsningenne litt er det heller ikke noe problem å overstige de stakkars 4 gb minnet som 980 blir levert med. Jeg kjøpte og solgte 980enne med under 1000 kroner i tap , tror jeg nok får solgt unna Titan Xene med uten å gå alt for enormt i tap om jeg timer det riktig.

Lenke til kommentar

Hehe, dårlig unnskyldning for å bruke over 20K på 2x titan x for å spille, si heller som det er, har lyst å prøve noe som ingen andre har.  :dribble:

Jeg vet hva det koster med å kjøpe gpuer, har gjort det i mange år nå. Men mitt mål er å få ned strømforbruket og øke antall wu/ppd for laget. Og da er titan x bortkastet penger uansett om du folder eller spiller. Min mening min venn om du skjønner. :w00t:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det er 2x titan også uansett hvordan du snur og vender på det. Men gi gass nvidia gnir seg i hendene for folk som vil bruke så mye penger for litt bedre opplevelse. PS: Har vært der selv i 98, ble skuffet vær gang jeg kjøpte det siste nye for å spille. Så jo, bortkastet penger.

Men er deres penger, hva du/dere bruker dem til er ikke min sak.

Til folding er 11 980 mye mere ppd enn om jeg hadde kjøpt 16 970, 380k 980/970 240, på  p1047x. 178w 980/970 148w.

16 x titan x ca 160k, og max strøm 250w :nei:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

2048 vs 1664 shaders gir rett under 23% bedre ytelse ved samme frekvens på 980 målt mot 970. Med utgangspunkt i en p10477-WU som kjører på et 970-kort her og gir 270k PPD ville en 980 gitt 370k hvis jeg byttet den ut med et 980 - altså en ytelsesforbedring på 37% omtrent akkurat. Billigste 970 koster pdd 2900kr nytt, som gir at et 980 må koste rett i underkant av 4000kr for at det skal lønne seg med hensyn på ppd/innkjøpspris-krone. Strømregningsfaktoren får andre regne på...

Lenke til kommentar

Det med å kjøpe nye skjermkort for spilling er en evig sirkel. Selv om man kjøper 3 stk Titan X nå, så vil det komme spill som presser selv de korta ned i knestående. Nå som 4K, 5K og kommende 8K oppløsninger kommer mer, så vil dette pågå i maaaaaaange år til. Man ender opp med å kjøpe toppkorta hvert eneste år. nVidia og AMD ler hele veien til banken som de sier :p

Lenke til kommentar

2048 vs 1664 shaders gir rett under 23% bedre ytelse ved samme frekvens på 980 målt mot 970. Med utgangspunkt i en p10477-WU som kjører på et 970-kort her og gir 270k PPD ville en 980 gitt 370k hvis jeg byttet den ut med et 980 - altså en ytelsesforbedring på 37% omtrent akkurat. Billigste 970 koster pdd 2900kr nytt, som gir at et 980 må koste rett i underkant av 4000kr for at det skal lønne seg med hensyn på ppd/innkjøpspris-krone. Strømregningsfaktoren får andre regne på...

Eh, nei på core 18/17 har det ikke noe å bety, de kjører openmc. Men på core 15 hjelper det mye om du har 980 kontra 970

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...