Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må vel lage en ny tråd om dette problemet jeg skal spørre om nå, men vil høre her også.

 

Fått en merklig problem! Jeg har jo kjørt Folding@Home under Ubuntu 14.04 en stund uten problemer, men for noen dager siden la jeg merke til at vinduer lugger når jeg flytter på dem. Fant ut at skjermen min bare kjører i 30 Hz! Prøvde en annen nVidia driver, annen Linux kernel, men nei. Bestemte meg for å legge inn Kubuntu 14.04. La inn alt som jeg pleier og får 60 Hz på skjermen som jeg skal. Etter jeg har kjørt FAH litt så tenkte jeg å prøve å flytte på et vindu - lugging, altså tilbake til 30 Hz!

 

Så...la jeg inn nyeste Kubuntu 14.10. 60 Hz på skjermen funker, men etter install av FAH og reboot = 30 Hz igjen!

 

PS : Ingen problemer under Windows 7 så det er sagt. Så skjermen funker, kabelen er i orden og skjermkortet funker

 

Hvordan i HEL**TE kan installasjon av FAHControl føkke opp slik!!?

Noen som vet hva det kan være? Løsning? Bilder under :

 

post-10067-0-07523900-1422115229_thumb.jpeg

post-10067-0-44098300-1422115250_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Det kan ikke jeg svare på, jeg har foldet kun i openSuSe og der har jeg ikke hatt problemer, så langt. Men nå skal jeg prøve å oppdatere openSuSe 13.1 til 13.2 og da kan det skjære seg. Noe det gjorde på laptopen.

 

Hadde 13.1 installert, grub listet opp openSuse og Windows, etter oppdateringen forsvant Windows fra grub, så ...... :hmm:

Lenke til kommentar

Hva er så viktig med å få det til? er ikke det en forsknings maskin :green:

 

Høhøh. 30 Hz får øyene mine til å smelte og renne ut av skallen min. Folder under Windows til jeg finner ut av problemet. Skulle ikke forundre meg om nVidia har et problem med 4K skjermer under Linux med sine drivere. Funker jo som det skal i Windows...

Lenke til kommentar

Er ikke bare nye/andre WUer da? Jeg har fått en 10469 som indikerer 279 000 på et 780 Ti nå, og det pleier vel å ligge rundt 240-250 000 uklokket. (men på 980 får jeg stort sett bare 9201, som også gir mer på 780 de få gangene jeg får dem der. Regner med det er likt for alle at 9x0 stort sett får 9201?)

 

980 med 9201 ligger forøvrig ganske stabilt rundt 365 000 PPD her.

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Tips?

 

Har et maskin med Asus 7970 som jeg byttet kjølepasta på idag for ``gøy`` siden maskinen ble tatt ned for og reinstallere windows (gikk som sirup på en HDD fra 2005..., men den ble byttet ut til noe nyere :D)

 

Så starter maskinen og alt vel, men USB pinnen med windows 7 på blir ikke godkjent. Vil prøve og unngå mye nedetid og jeg kan folde.

 

Takker!

Lenke til kommentar

980 og 970 får kun P9201 så vidt jeg vet. Selv om jeg ikke er sikker, så virker det som Titan kortene (P13001) også gir bedre PPD med den siste driveren. Noen av P13001 var ikke over 190k med dem tidligere mener jeg å huske, nå kommer de opp i nesten 200k.

 

Og etter som jeg holder på å laste ned Windows 10 Preview, skal Folding testes der også i løpet av morgen dagen tenker jeg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Christian, kan du ikke trykke noe for å få velge oppstartmedium under boot? Pleier å være en funksjonstast som gir deg det valget uten å forandre det fast i BIOS. Om det virker bedre vet jeg ikke, men det er ihvertfall noe annet du kan prøve. Se om du får valg om å starte fra USB der.

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake på vogna jeg og. Får se hvordan det blir fremover. Mulig det blir foldestopp for å berge litt nattesøvn, men vi får se. Står på soverom enda. Blir ordning på det snart.

 

Har fulgt med denne tråden siste 4-5 måneder. Masse skriveri om ip-blokking. Beta og advanced og diverse... Jeg har ikke kontroll lenger.

 

Hva er grunn til ip-blokkering? Er ikke forskningen riktig?

 

Er det bare: Last ned. Install. (Tut og)kjør - crank the the lever to full som gjelder for meg?

 

Har en luftkjølt 5960x og 2x 980. Use slots: -1 ok? Bruke både cpu og gpu?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...