Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan jo ende på 250k, egentlig.

Dersom den nye hovedmaskina noensinne kommer på plass, så vil jeg tro at jeg er rundt 500,000, om ikke mer på vinteren.

Driver å spør rundt om folk har gpu'er liggende. Får jeg inn noe mer skalerer jeg bare opp.

Noen som har gpu'er liggende? Tar det meste med stor heatsink på seg. Nå som jeg holder meg unna Windows fungerer jo faktisk folding knirkefritt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5xx :rofl:

Kan du si. Foldet på begge, noe som gikk greit, men det svarte seg ikke på 570 i lengden. Nå beholder jeg det som eneste skjermkort i hovedmaskinen, og det er neppe første komponent som ryker ut derfra heller. Om jeg kommer over en ekstra slump penger skal jeg heller vurdere det, men pri 1 er hk, cpu og ram, samt verkstedsutgifter til tohjulingen. Og muligens et ekstra 970 til folding :p

 

Nå vanker det trossalt feriepenger og skattepenger til sommeren, så jeg klarer vel (som vanlig) å holde meg tålmodig. Erfaringsmessig funker forsåvidt 570 også som PhysX-kort, noe bl.a. Borderlands viste seg å dra nytte av, så jeg tenker med meg selv at jeg kan vel så gjerne beholde det en god stund til.

 

Ser forresten vi har bikket milliarden denne mnd. også!

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

5xx :rofl:

Det gikk iallefall ikke med 780/ti , ikke 6xx heller

Kan du si. Foldet på begge, noe som gikk greit, men det svarte seg ikke på 570 i lengden. Nå beholder jeg det som eneste skjermkort i hovedmaskinen, og det er neppe første komponent som ryker ut derfra heller. Om jeg kommer over en ekstra slump penger skal jeg heller vurdere det, men pri 1 er hk, cpu og ram, samt verkstedsutgifter til tohjulingen. Og muligens et ekstra 970 til folding :p

 

Det går, men det er ikke noe å tjene på det.

 

Fysisk er det mulig. Men for at 9xx kortet skal fungere, så må man bruke nyere drivere som gir mye dårligere PPD på gml kort.

 

La meg ta et eksempel, og jeg bruker ett kort som er mye mer potent enn 570, nemlig 680.

 

Si du har ett stk 970 i maskinen og du får 300k PPD.

 

Så putter du inn 680 (som med gml optimal driver gir ca 120k PPD) som med ny driver gir ca 40k PPD.

Samtidig så synker PPD for 970 (ikke sikker på hvorfor, men slik er det) til ca 270k PPD (når du setter 2 GPU i samme maskin).

 

Da blir summen 310k PPD.

Eksempelet jeg viser til er ikke langt fra virkeligheten. Og skulle du velge et kort som er svakere enn 680, blir det selvsagt bare enda dårligere fortjeneste for strømmen du bruker.

 

I eksempelet over vil du bruke mer enn dobbelt så mye strøm for 10k PPD ekstra.. en økning på 3% i PPD men ca 120% økning i watt.

 

Tilbake til min tidligere påstand. Det vil være umulig å kombinere (skjønner at det kan missforståes, men jeg har et kost nytte perspektiv til folding) 9xx kort med kort som er svakere enn 780 (unntak 750ti) som følge av driver problematikk.

 

Men for all del, fold i vei på flere kort. Og med annen klokk, annet HK osv så vil selvsagt disse tallene variere. Men summen blir udelt veldig "dyre" PPD i form av strøm.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

 

For første gang (såvidt jeg har registrert) produserer alle på Topp20-lista over 500K.

 

Av det bildet der viser det 603K PPD for meg, men med begge mine maskiner ligger jeg på over 750K PPD tilsammen :hmm:

 

 

Antall PPD som står oppført representerer snittet over x antall dager. Dermed vil det krabbe oppover mot 750k PPD for din del ettersom dagene går.

 

Jeg produserte mye mindre enn 500k PPD i går, men står fortsatt oppført med 500K.

Lenke til kommentar

I see. Ja jeg hadde noe nedetid da jeg knotet med Linux, og da jeg gamet litt CS:GO, så det forklarer det da.

Pluss at du har 7xxK med prosjektene du har nå, om 6 timer får ny ny oppgave som kanskje leverer mindre, så må alle oppgavene gjennom en uke lastes opp osv og som du sier nedetid ol.

 

HFM med effektive rate viser mer "faksisk ppd"

 

I ukesnittet kanskje en jobb har jobber 99% når det telles og korter leverer jobben 1 sek etter telling ol, med stor jobb kan det da være 10 timer som ikke er med .

Endret av War
Lenke til kommentar

5xx :rofl:

Det gikk iallefall ikke med 780/ti , ikke 6xx heller

560Ti gir meg 25K PPD, som jeg forsåvidt er fornøyd med dersom jeg får det for en billig penge.

 

Sikkert noen som har noe slikt liggende c;

 

Alt fra 660 og oppover er jo ønskelig.

 

Edit: 590 er ikke konge, 50k ppd, men om noen har et, så bare send :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Kan jo ende på 250k, egentlig.

 

Dersom den nye hovedmaskina noensinne kommer på plass, så vil jeg tro at jeg er rundt 500,000, om ikke mer på vinteren.

 

Driver å spør rundt om folk har gpu'er liggende. Får jeg inn noe mer skalerer jeg bare opp.

 

Noen som har gpu'er liggende? Tar det meste med stor heatsink på seg. Nå som jeg holder meg unna Windows fungerer jo faktisk folding knirkefritt :p

 

Har 285, 460, 660Ti og 750Ti. Alt er til salgs :roll:

Lenke til kommentar

 

Kan jo ende på 250k, egentlig.

 

Dersom den nye hovedmaskina noensinne kommer på plass, så vil jeg tro at jeg er rundt 500,000, om ikke mer på vinteren.

 

Driver å spør rundt om folk har gpu'er liggende. Får jeg inn noe mer skalerer jeg bare opp.

 

Noen som har gpu'er liggende? Tar det meste med stor heatsink på seg. Nå som jeg holder meg unna Windows fungerer jo faktisk folding knirkefritt :p

 

Har 285, 460, 660Ti og 750Ti. Alt er til salgs :roll:

 

Mye for 750ti? Får ``lønn`` snart...

 

PPD gir det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...