Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et fått et lite problem med min maskin som jeg ikke har opplevd i min ett-årige foldingkarriere tidligere. Det hjelper ikke å restarte maskinen. Det som skjer er at når jeg folder så slutter internett å virke. Det blir veldig tregt, under 1 mbps. Det normale ifølge speedtest.net er 17 mbps.

 

Jeg har en AMD-A10-5800K på et Gigabyte F2A85X-D3H med et HIS Radeon HD7950 og et Linksys WMP600N nettverkskort. Dersom jeg folder blir internett veldig tregt. Dersom jeg setter folding på pause virker hastigheten optimalt. Jeg har et trådløstnettverkskort i PCI-sporet, så kan det havne i konflikt med skjermkort-sporet? Jeg har overklokket prosessoren noen få hundre MHz. Skjermkortet er urørt. Det er ingen unormale temperaturer på hverken skjermkort eller andre ting i maskinen heller.

 

Det merkelige er jo at jeg har hatt dette oppsettet i over ett år uten slike problemer, men de begynte å oppstå nå den siste uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her å lurer på om jeg skal hive ut maxwell kortene mine, 750Ti bruker 1d og 5t på core 18.

980 bruker 15t ca på core 18.

 

Samme her...

 

 

 

Vurderer å fjerne folding på Gpu.. Coil whine er noe dritt :p

Sliter alle 980 korta med coil whine under FAH stress?

 

Mitt gjør ihvertfall :/

 

 

Gjelder kun Core 15, men det demper seg MYE etter det første hylet.

Lenke til kommentar

In other news: I dag gikk pæra i utelyset, og dro med seg ned sikringen og jordfeilbryteren. Første indikasjon jeg fikk var da Sector sendte SMS etter 5 TIMER. For å trøste meg selv umiddelbart handlet jeg en Sony Experia Z3 Compact, og så får jeg sette opp epost-varsling på UPS'en så dette ikke skjer igjen.

Lenke til kommentar

Tror man kan bygge en seriøst bra folde maskin med dette hovedkortet her dere... :green:

http://www.anandtech.com/show/8609/asrock-releases-x99-extreme11-so-i-heard-you-like-storage

 

Det er i hovedsak myntet for de som har ekstra stort behov for lagring. Som f.eks. en server med fokus på høy lagringskapasitet samt store dataoverføringer.

 

Resten er vell ganske basic for x99 plattformen.

Lenke til kommentar

Denne vinteren kunne jeg tenkt meg å starte med F@H (og fortsette så lenge jeg lever.)

 

Per dags dato sitter jeg med: [email protected], X48, Radeon HD 5770 og 4GB RAM vitalisert av HX750W. Windows 7 Pro 64-bit.

 

Er ikke all verden, men systemet er stabilt.

 

1.) Noen råd og vink før en nybegynner setter i gang?

2.) Jeg regner med at tv-serietitting og musikklytting skal gå greit ved siden av foldinga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlig bruk av PC er som regel ikke noe problem da Windows 7 utnytter resursene på en helt annen måte enn tidligere.

 

Og du har muligheten til å endre prioriteringen for F@H med et lite tastetrykk i tilfelle du kjenner behovet for mer ytelse til det du holder på med i øyeblikket.

 

Sendte deg en PM.

Lenke til kommentar

I FAH klienten kan man stille Folding Power mellom light, medium og full. Vet dere hvor mye som skiller disse? Siden jeg har gitt klienten 12 kjerner av mine 16, så bruker FAH 75% av CPU ressursene. Nok til at Windows ellers skal være responsivt (selv med folding power satt til Full). Men siden begge mine 670 kort også belastes (100%), så går ting som f.eks at jeg skriver dette litt i sirrup kan man si... Er det Windows 7 som ikke får nok ressurser til GUI'et siden skjermkorta maxes eller er det andre ting som er årsaken? Håper jeg ikke spør for vanskelig her da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlig bruk av PC er som regel ikke noe problem da Windows 7 utnytter resursene på en helt annen måte enn tidligere.

 

Og du har muligheten til å endre prioriteringen for F@H med et lite tastetrykk i tilfelle du kjenner behovet for mer ytelse til det du holder på med i øyeblikket.

 

Sendte deg en PM.

Flott, tusen takk. Mediaspillerne mine er MPC-HC, Foobar2000 og Spotify. En eller annen podkast blir det fra Firefox også. Jeg setter meg inn i PM-en din i morgen kveld. Dette blir bra. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...