Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, når jeg må kjøpe en prosessor til nesten 5 lakser bare for å utnytte de 40 pci-e lanes som vi har kunnet få siden x58 i 2008, og i tillegg dyr RAM, så kan det faktisk bare være. Det blir litt prinsippsak. Da bygger jeg meg heller en ovn nr. 2 og putter inn et brukt 295x2 eller noe.

 

Dette støtter jeg 100%.

 

Vi tenker PPD pr krone for alt som folder. Skal man ha noe hjemme til kombinert bruk, så kan jeg se hensikten med X99.

Det samme støtter også War, men han er programforpliktet til å ymte frempå med alt det som koster mye penger :)

 

Og heldigvis for Team Hardware.no så har vi War på laget. Det skal vi være takknemlige for alle mann :)

 

Takket være en god porsjon med sunn galskap (synonym = War), så har jeg fått muligheten til å bidra med en del PPD for min egen del også.

Lenke til kommentar

Men litt underholdning er viktig for motivasjonen Kjetil.

 

Fikle med ny HW og løse litt problemer kan være noe av sjarmen. Bare det ikke blir evig varende :)

 

En grunn til at det ikke er kjøpt inn noe nye Nvidia enda for min del. Venter til det er litt mer stabilt, men da kan det bli vanskelig å holde igjen :confused:

Lenke til kommentar

Men litt underholdning er viktig for motivasjonen Kjetil.

 

Fikle med ny HW og løse litt problemer kan være noe av sjarmen. Bare det ikke blir evig varende :)

 

En grunn til at det ikke er kjøpt inn noe nye Nvidia enda for min del. Venter til det er litt mer stabilt, men da kan det bli vanskelig å holde igjen :confused:

Ja kanskje det om du har rike foreldre, men nei er ikke enig om du skjønner peonget. X99 og ddr 4 bør vi vente med til mars neste år minst.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hva du mener Kjetil.

 

Selv tenker jeg i hovedsak PPD pr krone. Det er årsaken til at jeg har sagt 970 og ikke 980. Og jeg sier 2 kort pr rigg, og ikke 4.

 

Alt er med tanke på PPD pr krone. Og derfor folder jeg i overkant mye AMD ettersom de kommer meget gunstig ut med alt utenom hvor mye strøm de trekker :)

Lenke til kommentar

970 er bra nå, men på sikt vil nok 980 være bedre. Stor jobber som bruker all kraft som er i 980.

 

Edit: Grunne forat jeg vil kjøpe 970 foran 750Ti er strømforbruket, mitt mål er å ligge på dagens nivå.

178+148=326w max. Det er litt mere pr maskin en i dag, derfor 4 970. Kjøper sikker ett til 750Ti :green:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Så du husker ikke 780/780Ti mot 660/670/680 osv. Mere cuda core var(er kanskje et must i fremtiden)

Men det vil tiden vise. I dag er det OpenCl som gjelder, men blir ikke overasket om antall core blir best på sikt.

 

Er ikke riktig å sammenligne det 970 kortet, er jo overklokket. 1152 MHz (base) normalt er 1051 MHz (base)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det har du selvfølgelig helt rett i Kjetil.

 

Utviklingen går stadig fremover, og fah er ute etter å utnytte hardware så effektivt som mulig. Så dersom Cuda blir benyttet fremfor OpenCl vil jo hele utgangspunktet endret. Så alt er mulig. Men innen den tid, vil det mest sannsynlig være noe som har tatt plassen til 980 for å si det på en annen måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...