Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe vits og drive med CPU folding lengre? Jeg har tilgang til endel Xeon Cpuer på kveldstid. Tenkte kansje jeg kunne bidra med noe.

Ja, det vil jeg tro. Men hør med -alias- han er stor på folding med CPUer og har vel forsøkt det meste. Er de dine, ellers ligger det strenge regler for hva du kan og bør gjøre.

Lenke til kommentar

@subsequent, hvilke Xeon'er snakker vi om? Er de kraftige, så kan du få ganske mye ut av de!

 

 

 

Da ser det ut som tingene endelig er riktig! :) Viftene støyer og poengene er på plass! Må vel kjøpe en ny PC for 260X'en da som kan varme opp soverommet :wee: (nå skal jeg banne litt i kirka, men jeg har faktisk en ovn der inne som jeg må skru på om natten for å holde litt temperatur der inne......)

 

post-57713-0-53301700-1395432965_thumb.png

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden ett 280x kort for å bidra litt. 14.1 driveren var en åpenbaring med solid hopp i PPD. 14.2 gav mindre for meg, så jeg gikk tilbake til 14.1. 14.3 har jeg ikke prøvd...

 

Jeg får mellom ca 100k (9401) og 130k (13001) PPD på det og er strålende fornøyd med det.

 

Det jeg har bare måtte gi opp dog er overklokking av kortet. Jeg har prøvd både med Afterburner og Catalyst, men etter en stund "henger" det og slutter å folde. Må restarte maskinen opptil flere ganger før det fungerer igjen. Meget mulig fordi jeg har en PSU som bare såvidt holder mål.

 

Forresten et godt tips til folk som vil komme i gang med ok PPD for en "billig" penge. Jeg kjøpte et 280x kort og satte inn i en åtte år gammel Dell pc. Vi snakker her om Pentium 4 - 3.2 GHz prosessor og PCI 1 båndbredde, men ser ikke ut til å begrense kortet :)

Lenke til kommentar

Den har nok kontakter;

6x 6+2-pin PCIe

 

Men er den sterk nok til å folde over tid med 3x 7970?

 

Skal vel ikke klokke disse, og ikke folde med CPU.

Rart! jeg har 3 slike og fulgte med 4 kabler + 2x til cpu.

Da er også alle portene tatt på psuen.

 

Men 2 av kontaktene har 6+2-pin og 6pin mener jeg. Sånn 10cm ekstra på samme kabel.

Blir det full futt i det da? Dvs 1 kabel fra psu - til begge portene på skjermkortet?

75W fra 6pin + 75W for de 2 ekstra i 2pin + 75W fra den neste 6pin .

225W fra en kabel? Mens den egne 8pinkabelen bare klarer 150w?

 

Mener det ikke går på så watt-trekkende gpuer?

Lenke til kommentar

Corsair AX860i har 4 x 6+2 pin PCIe kabler, med totalt 6 plugger, så du kan ha 3 GPU på den. 12V rail gir jo 71 A, så det er nok "juice" i den PSU'en til å drive 3 x 7970 skulle jeg tro.

 

Effekt bruk for 7970 CF er noe ala dette som er fra en Guru3D test.

 

Measured power consumption for two cards in Crossfire
System in IDLE = 166W
System Wattage with GPU in FULL Stress = 567W (Dette er målt fra veggkontakten)
Difference (GPU load) = 401W
Add average IDLE wattage ~6W
Subjective obtained GPU power consumption = ~ 407 Watts
Ellers finner man test av Corsair AX860i på denne siden.
Jeg har selv bestilt Corsair AX 1200i PSU. Ikke så mye pga masse watt, men den kommer med 16 SATA kontakter, noe jeg nesten trenger da jeg har 11 enheter (SSD, HDD, Blu-ray brenner etc) i riggen min.
Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...