Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En ting jeg merker på 290x er at temp legger seg på 93ish C

Men vifta på auto bare legger seg på 40% ca og holder kortet der.

 

I mine øyne burde vifta øke rpm og kjøle kortet som skal yte mer.

Satte egen vifteprofil så temp gikk ned og da gikk PPD opp selv.

 

 

Må jeg isåfall sette et mål den skal prøve å nå i overdrive?

Kjører stock nå og kortet øker ytelse uansett om temp går ned.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende jeg har uflaks men jeg sluttet å bruke amd pga BSOD hver dag for sånn 10 år siden.

Hatt Nvidia i 10 år og ikke hatt en eneste.

Har hatt 4? BSOD denne uka etter jeg fikk amdkortene.

 

Ikke at det har noen sammenheng asa for nvidiadriverene er jo like dårlige.

Endret av War
Lenke til kommentar

Må nesten lure på om tallene for aktive CPUer under Linux kan stemme, og gjør de det så er jo vi Linux-foldere nesten borte fra kartet! Selv folder jeg med 22 x CPU (252 / 328 kjerner / tråder) enn så lenge.

 

Den 9. februar i år var vi 17566 aktive CPUer under Linux, nå er vi kun 469 tilbake, så her gjorde PG en "god" jobb da tirret på seg alle BA-folderne. :green:

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det noe vits og drive med CPU folding lengre? Jeg har tilgang til endel Xeon Cpuer på kveldstid. Tenkte kansje jeg kunne bidra med noe.

 

Spør du meg er svaret nei, ihvertfall ikke på i7 3770K@4200. Er ikke verd strømmen de bruker. Og så har du a4 core som er reva?

 

Jeg er ikke langt på vei like hardcore som dere men jeg synes alle bidrag teller, selv om CPU folding kanskje ikke gir like mange poeng som hvis en bruker dedikert GPU. Jeg bruker CPU folding på to maskiner og er nå rangert som 41022 of 1727842. Jeg har planer om å sette inn et grafikk-kort med CUDA om ikke så lenge og da blir det bel mer fart på sakene.

 

 

ilpostino, det kommer an på hva du mener. Hvis du setter F@H Client til Medium, vil den ikke gjøre noe før du slutter å bruke PC'en. Altså F@H vil gå til full guffe når PC'en ikke er i bruk. Men vet ikke om det er dette du mener.

 

Her kommer jeg med en litt sen tilbakemelding. Jeg vet dette er mulig manuelt men hvis jeg ønsker at den går på "Light" mellom 08-16 og "Full" mellom 16-08. Går det ann å automatisere det?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Amdriggen


*********************** Log Started 2014-03-24T01:38:23Z ***********************
01:49:04:WU01:FS01:0x17:WARNING:Console control signal 1 on PID 2716
01:49:04:WU00:FS02:0x17:WARNING:Console control signal 1 on PID 2776
01:49:04:WU00:FS02:0x17:ERROR:103: Lost client lifeline
01:49:04:WU01:FS01:0x17:ERROR:103: Lost client lifeline
05:26:04:WARNING:WU00:FS02:WorkServer connection failed on port 8080 trying 80
05:26:05:WARNING:WU00:FS02:Exception: Failed to send results to work server: Failed to connect to 171.67.108.31:80: No connection could be made because the target machine actively refused it.
******************************* Date: 2014-03-24 *******************************
******************************* Date: 2014-03-24 *******************************
******************************* Date: 2014-03-24 *******************************
******************************* Date: 2014-03-25 *******************************
******************************* Date: 2014-03-25 *******************************
Lenke til kommentar

 

Her kommer jeg med en litt sen tilbakemelding. Jeg vet dette er mulig manuelt men hvis jeg ønsker at den går på "Light" mellom 08-16 og "Full" mellom 16-08. Går det ann å automatisere det?

 

Jeg tror faktisk at det er mulig. Jeg har ikke prøvd selv enda, men skulle anta at "Task scheduler" kan brukes til dette. Ikke spør meg hva det heter på norsk for det vet jeg ikke. Men i "Task scheduler" kan man sette F@H til så starte når du vil, og stoppe den også. Kan godt ta en liten test selv, kan være interessant om dette funket.

Lenke til kommentar

Okay, ikke noe problem å bruke Task scheduler til å starte F@H. Eneste "bakdelen" er at det hopper opp et ledetekst vindu. Får se om dette funker slik jeg vil, har satt det til å stoppe etter 30 minutter.

 

Edit: Det funker konge å bruke Task scheduler til å starte og stoppe F@H client hvis man vil at F@H skal kjøre på bestemte tidspunkter. Startet den kl. 17:50 og den stoppet kl 18:20, altså 30 minutter etterpå, nettoppp slik som jeg hadde satt tasken til å kjøre kun for å teste.

 

Edit 2: Jeg slettet også F@H client fra start-opp mappen. I engelsk Windows versjon finnes denne i C:\Users\Your username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

 

Nå starter F@H clienten kun når tasken kjører. :dremel:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

XX18 på mine også siste 3-4 dagene.

3 gpuer til 15K leverer 60k PPD osv.

 

En fin tid å ha vedlikehold av servere og sende inn RMaer osv ^^

 

Har fra 1200AX også , men gidder ikke sende inn før jeg får tid til å sette inn en av de andre jeg har. Det er mer knitring.

Endret av War
Lenke til kommentar

Coil-whine fra 780Ti, er du sikker på det. Grunnen for at jeg spør er at jeg også hadde det på den ene maskinen. Men det var fra psu det kom, men det er borte nå. Men må og si at etter at jeg begynte å kjøpe overklokket versjonene til evga så har jeg ikke hørt det fra gpu kortene. Jeg tror det er bedre kvalitet på delene de bruker.

Lenke til kommentar

Coil-whine fra 780Ti, er du sikker på det. Grunnen for at jeg spør er at jeg også hadde det på den ene maskinen. Men det var fra psu det kom, men det er borte nå. Men må og si at etter at jeg begynte å kjøpe overklokket versjonene til evga så har jeg ikke hørt det fra gpu kortene. Jeg tror det er bedre kvalitet på delene de bruker.

 

Jeg vet PSU skurrer, hører brumming i den og har byttet den en gang før.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...