Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøpte 2x slike (ikke av komplett) for å trøste meg selv etter amd-fadesen.

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780ti-gaming-3gb-physx/804030

 

For å trøste meg selv for at bare ett kort var på lager av det over og jeg må vente litt på det

kjøpte jeg 2 av disse også (ikke av komplett)

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-classified/805407

 

For å feire de 4 kortene kjøpte jeg 2 av disse

http://www.multicom.no/GeForce-GTX-780Ti-3GB-PhysX-CUDAPCI-Express-3e0e-Superclockede-w-ACXe-DL-DVI-I-DL-DVI-De-HDMIe-DPe-UEFI-EVGA/cat-p/c/p7046288

 

Det burde gi meg 4,5mill PPD minumum.

290x,290x,690,780ti,780ti,780ti,780tiC,780tiC,780tiSc,780tiSc

pluss de 4stk 4P-riggene.

War, du høres ut som alle i B-gjengen samlet i en, som ikke klarer å la være å legge ut nattens pengebingeraid på "Faceduck" :)

Eller full :)

 

Uansett, grattis! :)

Endret av RoXQi3x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Tid brukt på foldeproblemer" - så den først etterpå - LOLx10! :)

 

Det er litt sannhet i det det såklart, men du må ikke glemme at AMD på stock allerede pusher grensene der Nvida safer, så alt denne bruken av OC-sw har jeg sluttet med for lenge siden. AMD er mest (poeng og varme) for pengene fremdeles - hvis du ikke regner egen arbeidskraft som utgifter altså :)

Endret av RoXQi3x
Lenke til kommentar

"Tid brukt på foldeproblemer" - så den først etterpå - LOLx10! :)

 

Det er litt sannhet i det det såklart, men du må ikke glemme at AMD på stock allerede pusher grensene der Nvida safer, så alt denne bruken av OC-sw har jeg sluttet med for lenge siden. AMD er mest (poeng og varme) for pengene fremdeles - hvis du ikke regner egen arbeidskraft som utgifter altså :)

Her tror jeg du må henvise til kilder, for å ikke framstå som en dust.

 

Ang. komponentvalg, så er det bevist gang på gang at AMD holder høyere kvalitet.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Nå har min stock 290x tri-x vært stabil, men min er det jo heller ikke stock vifte på da, så kan ha noe å si at VRM din blir varm og klokker seg ned,

Pcen min folder ikke 24-7 vis det har noe å si, brukes til daglig til andre ting så slår det av folding da.

 

Men har hørt mange sliter vis dem bruker Msi afterburner på nye Hawaii gpuene, så jeg ville kanskje prøvd litt uten Msi programmet war for å se om det hjelper

 

Sies at Unwinder han kommer med ny afterburner beta til uka forresten.

Lenke til kommentar

Da var det dessverre stopp med folding for min del for øyeblikket. Virker som PSU'en ikke makter belastningen, riggen slår seg bare av under folding.

 

Blir å starte opp igjen på tirsdag håper jeg da ny PSu skulle være i hus da.

 

Edit: Og da var riggen "død" for øyeblikket. Den bare slo seg av uten forvarsel. Blir å bruke laptopen en stund framover til ny PSU kommer inn døren.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vi legger alltid ut hardwaren vi kjøper :dremel:

Det har vi gjort i 10 år :dribble:

Det var egentlig ingen skrytepost, folderacket mitt uten GPUer koster mange hundre tusen , skjermkortene kostet en halv månedslønn.

 

Nå er det jeg som ser ting opp ned - det er jo du som er Onkel Skrue :)

 

Gleder meg til å lese om når du begynner med mer enn 2 GPU på ett mobo, med risere og sånn.

Det synes nemlig denne dusten var veldig interessante opplevelser :)

Edit: Stavefeil

Endret av RoXQi3x
Lenke til kommentar

Kabinett: ( Overnaturlig god luftstrøm og 0 kabelrot med egen bakside til psu, ssd og kabler på hele kabinettets størrelse og 15cmish dypt.

https://www.komplett.no/corsair-carbide-air-540-cube-case-sort/783884#!tab:reviews

 

HK: ( pga 1 slot mellom kortene og da blir de ikke så varme.

https://www.komplett.no/asus-z87-a-socket-1150/781700

 

PSU:

https://www.komplett.no/corsair-ax-860i-860w-psu/769194

 

CPU

https://www.komplett.no/intel-core-i5-4670k/780485

Dette er minimum med 2 gpuer.

Prøvde med svakere cpu da vi leser av 10% osv på våre gamercpuer, men på de svakere blir 10% 100% osv .

 

Har enda ikke kjøpt kort med 4-8 gpuer i en rigg, for totalprisen blir dyrere VS 2 og 2 pr rigg.

Bare 3 gpuer på ett kort så snakker vi kraftigere cpu, psu osv.

Skal kanskje se på 3 kort pr med tanke på at jeg har kjøpt 10 slike kabinett, men bare da blir det 1k mer i cpu, 1k mer i psu osv.

Lønner seg kanskje med en tusenlapp eller to.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg kjører for tiden en 3x Nvidia og en 3x AMD på hver sin 1000W Seasonic (AMD gikk fra 2 til 3 i dag først), usikker/spent på hva som skjer med 4. Våre miningvenner bruker vel 3 til 4 per PSU i dobbel-PSUoppsett.

CPU er IKKE viktig - ingen av de to over kjører CPUslot for de suger på cheap AMD CPU :)

 

"Jeg har kjøpt 10 slike kabinett"

a) Du er jo bare sprø :) b) burde ikke en mann av din stand bygge rack/open air?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at cpu er viktig.
Kjøpte i3 2core 3.0 og den ble belastet 100%
Måtte kjøpe ny i5 til 2500kr og nå er det 40-60%ish. Med 4 cores.
Trudde jeg bare kunne bruke billig jeg også, stemmer nok på amd.

 

Trudde det belastet cpu mindre, men i spillriggene har vi kraftige i7 , gjerne 6core osv.

Da danner man seg et bilde av lav last.

På core 17.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har 2 rackkabinetter u4 , men må komprimere avstand i racket før jeg evt monterer. Da må det legges strøm dit også da racket belaster 95% av en 16A nå.

 

Ser at alle gpuer og cpuer jeg kan logge inn på kjører xx18 /smp, lurer på hvordanlagets ppd blir imorra.

Endret av War
Lenke til kommentar

Min erfaring er at cpu er viktig.

(...)

På core 17.

Core17 trenger jo egentlig ikke noe CPU-last, det er veldig synlig på AMD

post-57713-0-19974000-1395607666_thumb.png

 

Bare en "idiotisk" setting i Nvidia-driverne som gjør at CPUen sykler for fullt hele tiden, men mesteparten er bare tomme sykluser! Folk folder jo lykkelige med GPU på en Pentium4 prosessor uten problem :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tro på det utgjør en stor forskjell! Du har jo noe faktisk CPU bruk gjennom en WU (f.eks har jeg nå foldet i 4 timer på en WU og har brukt 28 CPU-minutter), og dette vil jo selvsagt gå fortere jo raskere CPU, men om det er verd en i5 over en i3 er jeg usikker på.... Altså en 3GHz i3 skal være like god som en 3Ghz i5 så lenge du ikke har andre krevende prosesser i bakgrunnen (som da vil dra nytte av de to ekstra kjernene på i5'en). Om du har pengene til det så hvorfor ikke ;) Vi snakker jo ikke om den veldig store besparelsen her!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

 

"Tid brukt på foldeproblemer" - så den først etterpå - LOLx10! :)

 

Det er litt sannhet i det det såklart, men du må ikke glemme at AMD på stock allerede pusher grensene der Nvida safer, så alt denne bruken av OC-sw har jeg sluttet med for lenge siden. AMD er mest (poeng og varme) for pengene fremdeles - hvis du ikke regner egen arbeidskraft som utgifter altså :)

Her tror jeg du må henvise til kilder, for å ikke framstå som en dust.

 

Ang. komponentvalg, så er det bevist gang på gang at AMD holder høyere kvalitet.

 

Sorry man men jeg liker ikke å se at noen kaller en person for dust, du kan være uenig i hva vedkommende skriver/mener men ikke kall dem for duster. Joda, du kaller han/hun ikke direkte for dust. Men håper du skjønner meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan jo hende cpuene skal brukes til noe siden også ^^

skal vel folde på ram snart tipper jeg, men ikke før etter alle har skaffet seg gpuer.

 

Det er sant! Og det var derfor eg kjøpte X4 i stedet for X2 når jeg nå valgte CPU ;) Men jeg gikk ned billigveien, tok t.o.m. x16 el x8/x8 kort, dog med en ledig plass mellom kortene i et evt. dual GPU oppsett. Det er PCIe 3.0 (men jeg må ha ny prosessor for å utnytte dette), så får teste og se hvordan 290'en oppfører seg i x8 sporet før jeg evt. bestemmer meg for å kjøpe en til GPU (det blir uansett leeeeeeeeeeeeeeeeeenge til....). Valgte også HK med masse SATA kontakter, sånn i tilfelle jeg bestemmer meg for å lage en filserver :) Men det kostet altså 500 for CPU og 700 for HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...