Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Armin blir kreditert som CO-producer på Discogs i alle fall. Ser ut som om den er ganske sjelden på CD, leste at den dukket opp nå og da på ebay. Og så skulle den snart komme til en ukjent polsk nettbutikk :D

 

Uansett, jeg må få tak i denne en gang. Hvis dere har hørt "Jan Vayne og Armin Van Buuren - Serenity" så skjønner dere hvor skuta seiler :p Og vår egen Edvard Griegs (Åse's Death) er også remixed!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt rydding på loftet istad, fant jeg min første DANCE CD! Jeg husker jeg ELSKET den cden her da jeg fikk den av min fetter :D Jeg selv er født i 1986, og denn cden ble gitt ut på Arcade Records Norway i 1994 altså har jeg vært ihugga EDM fan i snart 14 år hehe (Legg merke til teksten nederst i høyre hjørnet! :D) Plata er en miks av Dance, House og Trance. Very Nice!

 

230353.jpeg

 

Tracklist:

 

1. Intro - Change Your Brains

2. 2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone

3. Cappella - U Got 2 Let The Music

4. 2 Unlimited - Let The Beat Control Your Body

5. CB Milton - It's A Loving Thing

6. Trancemission - Keep This Party Slammin'

7. Fun Factory - Groove Me

8. Flip Da Scrip - Smack It, Flip It, Rub It Down

9. K-7 - Come Baby Come

10. Splash feat. Asher D - Tell Me Why

11. Fixxit - Funk Dat

12. Musketeers - All For Love

13. Trivial Voice - Movin' Over

14. Dynamic Base - Africa

15. Tony Di Bart - The Real Thing

16. Doop - Doop

17. Mount Rushmore - I've Got The Music In Me

18. F.P.I. Project - Come On (And Do It)

19. Twenty 4 Seven - Take Me Away

20. D.J. Bobo - Take Control

Lenke til kommentar
hehe, tror jeg faktisk har den samme selv, Feh. Rart det der, på starten av 90-tallet danset ingen til noe under 120BPM...what happend?!

Doop - Doop er forsåvidt den villeste låten jeg har hørt :p

 

Yeah :D Den er faen meg rå. Her er en "jumpstyle" versjon anno 2007 :p: Looney Tunez vs. Doop - Doop 2007

 

Fant noen andre gode gamle cder også. En serie kalt Yabba-Dabba-Dance! Med bilde av Fred Flintstone på fremsiden :D De er litt mer kommærse, med artister som Scatman John, Scooter, N-Trance, Catalana (the summer of love), Whigfield, DJ Bobo, De'Lacy (forresten så har den låta her, De'Lacy - Hideaway vært remixed XXXXXX ganger :p Originalen kom ut i 1994). Blanding av Trance, Dance, House, Rap og Pop på de platene, men syns de er verdt å nevne uansett da på den tiden ble jo datidens Trance ofte gitt ut på slike cder i en god blanding med all slags party musikk. Ikke slik det er i dag da den "gode" trancen omtrent kun er til spesielt interesserte og dukker så og si aldri opp blant annen musikk ment for allmennheten. Slik jeg ser det hvertfall.

Lenke til kommentar

Saltwater - Strange (Alphazone remix) :D Kongelåt

 

Albumet til Oceanlab er greit nok. Mange av låtene har stort potensial, men det blir fort mye av det samme i hver låt, lite variasjon, det fenger rett og slett ikke like mye som tidligere produksjoner :(

Sirens of the Sea er knall, men selv på den blir hovedmelodien fort gjentagene.

Det er altså ingen slagere som Satelite, Sky Falls Down, Beautfil Together, Clear Blue Water, meen, disse finnes på CD-kvalitet på '100'-skiva.

 

Fikk også Nightmusic Volume III, og kommer til å poste synspunkter rundt det når jeg har hørt litt på det.

Lenke til kommentar

så på video av sette til felix the housecat og fredde le grand fra sensation white nå...

 

det er var bare maks slapt :skuffet:

 

eneste høyde punktet var vel at felix the housecat hadde ganske fet stil :p

 

EDIT: glemte å si at det var mange bra damer der :D

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
så på video av sette til felix the housecat og fredde le grand fra sensation white nå...

 

det er var bare maks slapt :skuffet:

 

eneste høyde punktet var vel at felix the housecat hadde ganske fet stil :p

 

EDIT: glemte å si at det var mange bra damer der :D

Hva forventa du?. Det var jo bare house DJs, og mtp at du hører på trance du bli skuffet.

Lenke til kommentar

Må bare nevne at hvis du hadde vært der, tilstede, på sensation og stått foran scenen, så opplevdes ikke settene til FLG og Felix som slappe... Det var helt KONGE! :p

 

Anyways

 

Sander van Doorn - Apple (Marcus Schossow Remix) TJOOOOOOOOOOOOOOOON!

 

Se filmen hos Youtube

 

Fler enn meg som synes "Apple" er noe av det mer geniale SvD har laget i det siste? Definitivt blandt top 5 tech i år hos meg. Digger den beaten som er i starten på låta :dribble: Kongelåt både originalen og Marcus sin. Bart B More Remixen var slapp.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

er drum n bass å banne i kjerka?

 

kunne hatt en tråd på det også, men trur ikke interessen er så stor

 

så på video av sette til felix the housecat og fredde le grand fra sensation white nå...

 

det er var bare maks slapt :skuffet:

 

eneste høyde punktet var vel at felix the housecat hadde ganske fet stil :p

 

EDIT: glemte å si at det var mange bra damer der :D

Hva forventa du?. Det var jo bare house DJs, og mtp at du hører på trance du bli skuffet.

 

Er det nesten bare house det går i på sensation eller?

virker på meg som det er sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...