Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går:

 

Jeg kommer kjørende her, og skal rett frem. Har da vikeplikt fra høyre og kjører veldig sakte siden det er så godt som null sikt (har grodd enda mer siden bildene ble tatt). Plutselig kommer det en dame i en svær SUV i "hundre" rundt svingen (inn til venstre her). Hadde jeg vært 2 meter nærmere så hadde det smelt godt.... kjørte ikke privatbilen så fikk det ikke på video dessverre...

 

LcpUSLm.jpg

Lenke til kommentar

Hva er det med folk som ikke forstår at 2 felt inn i en rundkjøring betyr at man skal holde siden sin så det er plass til 2 biler i bredden inne i rundkjøringen ?

Og hva er det med syklister som på død og liv skal sykle forbi på høyresiden av biler ? Ingen kjører jo slik at med scooter, så forstår ikke hvorfor syklister skal få lov til dette ?

 

 

Også var det han tullingen på vei til Hønefoss idag tidlig som på død og liv skal kjøre forbi med en lettsykkel, greit han sparte kanskje 1 minutt ved å kjøre forbi 20 biler. GG :p

Lenke til kommentar

Opplevde i dag (igjen) at en noldus av en håndtverker parkerte bilen sin rett foran meg på en snuplass i det jeg skal til å kjøre. Når jeg spør han hva han holder på med så får jeg "skal bare hente noe". Han syntes det var rart jeg ble sur. Det var bare 5. gang denne dagen at en eller annen idiot hadde feilparkert/stått i veien.

 

Ellers reddet jeg nok mange tusen kroner blant stakkars bilister i Bergen sentrum i dag, siden jeg ba politiet om å vennligst flytte seg fra vareleveringen de hadde valgt å benytte seg av til trafikkontrollen sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ATW, du kan ikke kritisere en 15 minutter lang video etter å ha sett 3 minutter av den...

 

Vi har også i Norge veldig mange kunstig lave fartsgrenser, jeg tror ikke jeg er den eneste som mener det. Veier som tidligere har hatt fartsgrense 60km/t har blitt satt ned til 50, noen har blitt videre satt ned til 40 osv. Motorveiene har stort sett fartsgrense 90km/t, med noen få unntak. Hvorfor er det tryggere å kjøre fortere i Sverige og Danmark?

Lenke til kommentar

ATW, du kan ikke kritisere en 15 minutter lang video etter å ha sett 3 minutter av den...

 

Vi har også i Norge veldig mange kunstig lave fartsgrenser, jeg tror ikke jeg er den eneste som mener det. Veier som tidligere har hatt fartsgrense 60km/t har blitt satt ned til 50, noen har blitt videre satt ned til 40 osv. Motorveiene har stort sett fartsgrense 90km/t, med noen få unntak. Hvorfor er det tryggere å kjøre fortere i Sverige og Danmark?

 

Hvorfor ikke? Det var ett helt legitimt spørsmål jeg kom med, jeg har stort sett bedre ting å gjøre enn å se lange youtube-vidoer, da de i 99% av tilfellene er vissvass uansett, det er lat argumentasjon å bare poste en youtube-video, ikke forvent svært grundig analyse tilbake.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...