Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det finnes utallige grunner for at det er bedre å rygge bilen på plass. Ein har bedre kontroll når det er trangt. Bilen er duggfri/snøfri/isfri når du rygger den på plass.

Å om det skulle parkere en kronidiot ved siden(evt på begge sider av deg), så du aldri får muligheten til å legge over i et trangt parkeringsanlegg.

 

Større sjanse for at det er mindre biler på parkeringsplassen når du skal parkere bilen.

Veldig greit å kunne kjøre rett ut før alle dei som rygger ut setter i gang med det. (Eksempelvis: Kinoslutt, jobbslutt, kampslutt o.l)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det vel ikke akkurat siktet til at det ikke er en fordel å rygge inn, rygger ofte inn selv også. Problemet er folk som overhodet ikke KAN å rygge med bil skal rygge inn overalt og bruke en jævla evighet på det.

 

Forresten ang elendige parkeringer. Var på rema på moholt i dag for de lokalkjente, og herregud for et parkeringskaos. Jeg er sikker på at om tre fire idioter hadde tatt møkkabilene med seg bort, så hadde det blitt 8-12 ekstra plasser ledig. Folk parkerte på skrå, og ingen hadde snøre på hvor de parkerte bilen. Er det seriøst så jævla vanskelig å parkere så lenge man ikke ser stripene under isen? Det er satt opp murblokker i enden av parkeringsrekka, så det er enkelt for første bil og parkere riktig, og for resten å følge på, men neida. En idiot hadde prestert å ta FIRE! plasser, da han parkerte på skrå over to plasser mot hverandre på rekka, hva faen!?

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hvordan/hvor fikk du til det? :dontgetit:

 

Jeg kunne godt klart å kjøre ut på sånt føre, men det skal virkelig litt til om man bare kjører forsiktig. Forutsigbare piggfridekk. :love:

 

Var ute i sånt føre i natt. Pappa ble fornærmet når jeg ikke ville kjøre hans bil, når han skulle kjøres på fest. Han har store problemer med å skjønne at en jålete gammel firehjulstrekker uten ABS er et helvete å kjøre på sånt føre når man ikke er vant med det. (Daihatsu Rocky uten ABS vs Astra Coupe med ABS/TC. Rimelig rått parti, om man ikke skal på fjelltur.)

Lenke til kommentar

Nei, si det...

 

Kjører en gammel golf uten ABS og av en eller annen grunn så fikk snøen tak (jeg kunne kanskje ligget mer midt i veien, men hadde en bil foran, så da droppet jeg det) og jeg hadde ikke sjanse til å bremse/holde meg på veien. Er heller ikke vant med sånn føre, så jeg været blir bedre asap. :p

 

Kjører også piggfritt btw.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde en liten hendelse her forleden som jeg ikke har fortalt om. Skulle ut på motorveien, kjører i akselerasjonsfeltet og ser at det er en varebil et lite stykke bak meg. Jeg akselererer hardt (som jeg alltid gjør for å komme opp i tilstrekkelig fart), og visst faen gjør han bak meg det samme! Jeg nektet å slippe gassen, og tenkte at han ville ta til fornuften og se at det ikke var så smart, men neida. De stiplede linjene begynner, jeg setter på blinklys, karen er ca. ved bakfangeren min og prøver fortsatt å komme forbi. Det hele ender med at han såvidt klarer å suse forbi meg idét den stiplede linjen slutter og akselerasjonsfeltet slutter. Helvetes idiot, gjensidig vikeplikt liksom. Venstrefilen var forøvrig TOM. Skulle så gjerne ønske at det var en politibil/UP bak oss i det øyeblikket.

Lenke til kommentar

Etter en uke i Egypt med usvinger på motorveiene og absolutt null respekt for andre trafikanter (med unntak av at bevæpnet politi stopper trafikken når fotgjengere skal krysse veien) virker norske sjåfører perfekte.

 

 

Jeg følte det samme etter 3 uker i Tyrkia. Var seriøst dritredd da vi tok taxi, makan til selvmordkandidater!

 

Har dere prøvd Dubai? Med leiebil og lokale arabiske skilt?

6 felt i hver retning, fartsgrense 120km/t og alle kjører 150+ km/t. I tillegg har alle UAE-biler en jævla hylealarm som *IKKE* kan skrus av når man kjører i over 120km/t, og som ikke stopper før man kommer under 100km/t igjen. Tusen takk for effektive øreplugger ;)

Araberne har aldeles ikke skjønt konseptet "aktsomt og varsomt". Her gjelder ikke engang "den sterkestes rett", men "den mest suicidales plikt"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Argh.. her står jeg med min lille kombisedan forran en enorm vanndam laget av regn i kombinasjon med brøytekanter på begge sider av veien. Jeg nekter totalt å kjøre igjennom der, fordi jeg vet at det er dypt nok til å ødelegge min bil. Det hele ender opp med at jeg blir tvunget igjennom med ene hjulet en halvmeter over det andre som ligger midt nedi på det dypeste, fordi vedkommende bak meg i en større SUV ikke skjønner at når en liten kombisedan står med ryggelyset på foran vanndammen, så betyr det at jeg ønsker å rygge tilbake så jeg får snudd (og her snakker man om at jeg måtte bak to meter for å snu siden jeg sto i et veikryss. Jeg skjønner godt at dette var uproblematisk for vedkommende bak meg, men min bil er faktisk ikke høy nok til å kjøre igjennom den dammen.

 

Jeg slo på ryggelys, ventet, ingen reaksjon. Ventet enda litt til, ingen reaksjon. Kjørte opp på fortauet på siden for å få plass til å rygge bak, vedkommende bare fulgte etter umiddelbart og blokkerte veien igjen..

 

.. lurer på hvordan det gikk med styrekule, bærekule, hjullager, drivledd, osv. på høyre side etter det der. èn dråpe igjennom en av mansjettene, så er det vel 2-3 uker nå, så har jeg trøbbel.

Endret av gxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle vaske bilen i går. Gikk inn og kjøpte og stilte meg i kø. Når det nærmet seg min tur, sto det en bil og ble vasket samt neste mann sto på utsiden av porten og venta. Det var akkurat plass til at en biler kunne kjøre forbi. Så kommer det en kjerring på kanskje 30 år, som begynne å kjøre fre og tilbake foran meg og ender med å parkere slik at hun blokerer hele veien. Hun skulle tydeligvis også vaske bilen, hun hadde nemlig Vg og wipes, som du får når du kjøper vask. Faen i helvette tenkte jeg og ble forbanna. Jeg kjørte rundt hele stasjonen og la meg inn rett bak han som sto på utsia porten akkurat i det han kjørte inn. Jeg så hun åpnet døra, da hun så jeg hadde lurt henne og begynte å gå fort mot bilen min. Jeg skrudde opp anlegget, låste døra og begynte å lese VG. Hun banka på ruta, jeg bare så på henne med ett tomt blikk og fortsatte å lese. Hvorfor skulle hun før meg når jeg har stått 15min å venta? Hva får henne til å tro at biler står på rekke utenfor vaskehallen? Seriøst...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...