Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nåvel, det er bedre det enn når de blinker og bråbremser idet de svinger. Men hvis de blinker mange avkjørsler før den aktuelle avkjørselen så skjønner jeg frustrasjonen, i hvertfall hvis man står og venter i rushen og det kommer en slik som man aldri vet hvor skal.

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noe å klage over, men i mangel på en trafikalsk gledesmur poster jeg det her.

På E6 i kveld lå jeg bak en trailer (fra Bring). Traileren kjørte verken sakte eller på andre måter irriterende, og jeg holdt god avstand. Da vi kom til en lang, rett strekning hvor det ikke kom biler imot, senket traileren farten og ga tegn til at jeg kunne kjøre forbi, helt uten at jeg hadde presset ham på noen som helst måte. Jeg suste forbi og brukte et raskt nødblink til å takke, hvorpå han svarte ved å blinke med fjernlysene.

 

Hadde bare alle trailersjåfører vært like hyggelige/omtenksomme! :thumbup:

 

Det hører med til historien at jeg kort tid senere tok igjen en personbil som lå i 65 km/t i 80-sonen. Tror du han slapp meg forbi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det at folk klarer og slippe forbi gjør faktisk slik at jeg som oftest smiler for meg sjøl. Gir de et takk med nødblinken og tøffer videre :)

Hadde du vært her vest, så kunne det jo godt være at jeg hadde sluppet deg forbi når jeg er ute å tøffer med firmabilen på glattisen. Det er noen helsikens drittbiler, som jeg ikke tør holde for mye fart med.

 

Slipper ofte biler forbi meg når jeg ligger som bil nummer 2 bak en sinke, av den grunn at jeg som oftest ikke har motorkraft til å passere selv.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat noe å klage over, men i mangel på en trafikalsk gledesmur poster jeg det her.

På E6 i kveld lå jeg bak en trailer (fra Bring). Traileren kjørte verken sakte eller på andre måter irriterende, og jeg holdt god avstand. Da vi kom til en lang, rett strekning hvor det ikke kom biler imot, senket traileren farten og ga tegn til at jeg kunne kjøre forbi, helt uten at jeg hadde presset ham på noen som helst måte. Jeg suste forbi og brukte et raskt nødblink til å takke, hvorpå han svarte ved å blinke med fjernlysene.

 

Hadde bare alle trailersjåfører vært like hyggelige/omtenksomme! :thumbup:

 

Det hører med til historien at jeg kort tid senere tok igjen en personbil som lå i 65 km/t i 80-sonen. Tror du han slapp meg forbi?

Samme her på E10 etter Lødingen (google maps pl0x). To trailere, ene slipper meg forbi uten at jeg pusher på (lå tett på for å se baklysene hans da det fokka mye bak ham, men var liksom nødt å komme forbi også, da han kjørte under fartsgrensa på bra føre), han blinker inn så snart det er mulig, bremser godt ned, og lar meg skli forbi fort uten å bryte fartsgrensa. :love: noen trailersjåfører. Traileren framfor han igjen.. Huff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater busser som bare svinger rett ut foran meg. jeg vet at jeg har vikeplikt for dem opp til 60 sone, men når jeg kommer blinker han inn på holdeplassen. I det jeg er halvveis forbi bussen vrenger han seg ut i veien og jeg må svinge over i motgårnde kjørefelt for å ikke bli meid ned. Dette skjer stadig så jeg pleier å alltid kjøre sakte slik at han kjører før meg, men når han blinker inn på holdeplassen kan han jo ikke bare kjøre ut når det ligger en bil på siden hans! OFFF!!!

Endret av TheWankership
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har et spørsmål til dere her på forumet:

 

Småbiler av typen Nissan Micra, Toyota Yaris o.l., er disse fabrikkutstyrt med fartsgrensedetektor og fartsbegrenser som hindrer deg fra å komme nærmere 15km/t av øvre fartsgrense, eller er det ettermontert utstyr? Jeg er møkklei av å konstant havne bak slike sinker som eksisterer helt i sin egen verden, og ikke enser at det er andre biler på veien. De ligger konstant langt under fartsgrensen, plasserer seg helt på trynet på veien, plasserer seg enda mer idiotisk i kryss hvor det er plass til to biler (slik at biler som skal til høyre ikke blokkeres av de som skal til venstre, som må vente lengre, her legger de seg alltid i midten og utnytter ingen luker, det skal være klart 2 mil i hver retning!) ... *rage*

Lenke til kommentar

Småbiler av typen Nissan Micra, Toyota Yaris o.l., er disse fabrikkutstyrt med fartsgrensedetektor og fartsbegrenser som hindrer deg fra å komme nærmere 15km/t av øvre fartsgrense, eller er det ettermontert utstyr?

Det må være ettermontert ekstrautstyr, for jeg klarte å tyne en (leid) Nissan Micra 1,0L opp i 163km/t (ifm GPS-måling) på motorveien mellom Las Palmas og Puerto Rico på Kanariøyene. (Hadde 190 km/t på speeden).

 

En annen ting jeg har observert av Nissan Micras egenskaper, når den blir ført av en middelaldrende kvinne, er dens enestående evne til å klare å kapre tre -3- parkeringsplasser, *samtidig*..

Lenke til kommentar

Lånte bilen til pappa i jula da jeg var hjemme, og henta et par kamerater. Kom ut på en 70-sone vei og ga litt gass for å teste aksen i bilen (250 hester tror jeg, så er et godt rykk du får i bilen). Var vel oppe i 80-90 før jeg lot den trille ned til 70 igjen. Da kommer det en tulling bakfra som blinker som en gal med fjernlysene.

 

Tenkte først politi, og at NÅ har jeg driti meg skikkelig ut. Bilen fortsatte og bruke fjernlysene som en gærning på meg, og blinka med blinklyset til høyre for å insinuere at jeg skulle stoppe til siden. Tenkte bare at da må han vel for faen komme med blålysene, så jeg bare fortsatte. Han fulgte fortsatt etter og blinka fortsatt som en gal, og jeg hadde en syk hjertebank der og da, men ventet bare på blålysene. Så kom vi til en rundkjøring, og der jeg kjørte rett fram, tok bilen til venstre..

 

Hva for en idiot kan det ha vært? Tenkte i ettertid på om jeg kan ha vært nær ved å krøsje med vedkommende før jeg ga gass, men husker rimelig godt at alt var klart da jeg kjørte ut. Da står jeg igjen med promillekjøring eller bare en gærning.

Lenke til kommentar

Lånte bilen til pappa i jula da jeg var hjemme, og henta et par kamerater. Kom ut på en 70-sone vei og ga litt gass for å teste aksen i bilen (250 hester tror jeg, så er et godt rykk du får i bilen). Var vel oppe i 80-90 før jeg lot den trille ned til 70 igjen. Da kommer det en tulling bakfra som blinker som en gal med fjernlysene.

 

Tenkte først politi, og at NÅ har jeg driti meg skikkelig ut. Bilen fortsatte og bruke fjernlysene som en gærning på meg, og blinka med blinklyset til høyre for å insinuere at jeg skulle stoppe til siden. Tenkte bare at da må han vel for faen komme med blålysene, så jeg bare fortsatte. Han fulgte fortsatt etter og blinka fortsatt som en gal, og jeg hadde en syk hjertebank der og da, men ventet bare på blålysene. Så kom vi til en rundkjøring, og der jeg kjørte rett fram, tok bilen til venstre..

 

Hva for en idiot kan det ha vært? Tenkte i ettertid på om jeg kan ha vært nær ved å krøsje med vedkommende før jeg ga gass, men husker rimelig godt at alt var klart da jeg kjørte ut. Da står jeg igjen med promillekjøring eller bare en gærning.

 

Han ville vel bare forbi. Men det er alltid lurt å sjekke bilen etter noe sånt. At baklysene virker etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...