Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Skulle vaske bilen i går. Gikk inn og kjøpte og stilte meg i kø. Når det nærmet seg min tur, sto det en bil og ble vasket samt neste mann sto på utsiden av porten og venta. Det var akkurat plass til at en biler kunne kjøre forbi. Så kommer det en kjerring på kanskje 30 år, som begynne å kjøre fre og tilbake foran meg og ender med å parkere slik at hun blokerer hele veien. Hun skulle tydeligvis også vaske bilen, hun hadde nemlig Vg og wipes, som du får når du kjøper vask. Faen i helvette tenkte jeg og ble forbanna. Jeg kjørte rundt hele stasjonen og la meg inn rett bak han som sto på utsia porten akkurat i det han kjørte inn. Jeg så hun åpnet døra, da hun så jeg hadde lurt henne og begynte å gå fort mot bilen min. Jeg skrudde opp anlegget, låste døra og begynte å lese VG. Hun banka på ruta, jeg bare så på henne med ett tomt blikk og fortsatte å lese. Hvorfor skulle hun før meg når jeg har stått 15min å venta? Hva får henne til å tro at biler står på rekke utenfor vaskehallen? Seriøst...

 

Jeg antar av kvinnfolket på en eller annen måte oppfattet det som at du ikke stod i kø.

 

Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg gått ut av bilen og banket på hennes vindu og spurt hvorfor hun sniker i køen.

 

Din måte å håndtere situasjonen på førte til at DU ble køsnikeren.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hun hadde aldri flyttet seg, det kan jeg nærmest garantere.

 

"Unnskyld, men jeg stod i kø før deg."

"Jammen kafan villj du at æ ska gjørra me' d'? Ha dæ bort!"

Lenke til kommentar

Skulle vaske bilen i går. Gikk inn og kjøpte og stilte meg i kø. Når det nærmet seg min tur, sto det en bil og ble vasket samt neste mann sto på utsiden av porten og venta. Det var akkurat plass til at en biler kunne kjøre forbi. Så kommer det en kjerring på kanskje 30 år, som begynne å kjøre fre og tilbake foran meg og ender med å parkere slik at hun blokerer hele veien. Hun skulle tydeligvis også vaske bilen, hun hadde nemlig Vg og wipes, som du får når du kjøper vask. Faen i helvette tenkte jeg og ble forbanna. Jeg kjørte rundt hele stasjonen og la meg inn rett bak han som sto på utsia porten akkurat i det han kjørte inn. Jeg så hun åpnet døra, da hun så jeg hadde lurt henne og begynte å gå fort mot bilen min. Jeg skrudde opp anlegget, låste døra og begynte å lese VG. Hun banka på ruta, jeg bare så på henne med ett tomt blikk og fortsatte å lese. Hvorfor skulle hun før meg når jeg har stått 15min å venta? Hva får henne til å tro at biler står på rekke utenfor vaskehallen? Seriøst...

 

Genialt, skulle likt å sett ansikte hennes når du ga henne et tomt blikk tilbake xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lå bak en fyr her om dagen som tydeligvis hadde fått lappen på postordre... Han og kjæresten kjører foran meg, jeg ser at bilen drar til forskjellig side, og når den nesten når veikanten / midt i det andre feltet skjener bilen tilbake igjen.

 

Så kommer vi til lyskryss (med vei inn fra venstre). Da skal vedkommende ta henda av rattet og med begge hender vise kjæresten noe oppe til venstre, slik at han også glatt overser at det er rødt lys. Fyker over selvsagt, heldigvis ingen biler fra venstre...

 

Når jeg tar ham igjen (jeg måtte stoppe i lyskrysset selvsagt) holder han på med å kysse kjæresten. Meget trafikksikkert vil jeg si.

 

Deretter begynner han å lete etter ting bak passasjersetet! Ikke bare handa bak, men han snur overkroppen og ser ned bak der...lenge! Tror at om det ikke hadde vært for kjæresten hadde vel bilen kjørt av veien eller i verste fall truffet motkommende kjøretøy. Hun får ihvertfall litt panikk og slenger seg over rattet og får rettet opp bilen...

 

I tillegg kjøres det i rykk og napp, 20 under fartsgrensa (som var 60), deretter opp til 70-80. Så kommer vi til en stor rundkjøring, der han legger seg ytterst, og jeg innerst (siden jeg skal helt rundt). Det finner tydeligvis han også ut at han skal, og slenger bilen INN i midterste felt når vi akkurat har passert siste avkjørsel før "min" avkjøring. Så vidt jeg rekker å bremse opp slik at han ikke treffer meg, blindsone er tydeligvis et ikke kjent begrep. :)

 

Heldigvis tok han av veien ikke lenge etter dette, så jeg slapp å fundere over hvor mange overtramp i veitrafikkloven han kom til å begå videre...

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at Eurpoark oppgir "Vakt nr" på parkeringsgebyrene. Noen burde lage en webside der man registrerte hvilke vakter som hyppigst gir gebyr som er omstridt. Jeg har fått kontrollavgift fra Vakt nr: 811 med årsak "Billett ikke synlig i frontruten", enda parkeringslappen lå midt på dashbordet, godt synlig i frontruten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det står som regel at lappen skal ligge synlig nede til venstre i ruten (altså på førersiden), og som alle vet ELSKER parkeringsvakter å bedrive flisespikking.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nede til venstre er et sted jeg omtrendt aldri legger billetten, bl.a fordi det er omtrendt umulig å legge den der pga instrumentpanelet som buer over, med den kombinasjon av luftedyser som den veldig lett kan havne nedi. I tillegg kan luftstrømmen akkurat idèt døra lukkes igjen gjerne resultere i at den flipper rundt og blir liggende opp ned.

 

Skjønner virkelig ikke poenget dersom en parkeringsvakt ikke gidder å sjekke lengre enn nederst til venstre før vedkommende skriver ut bot. Da er det VIRKELIG noe rart med enkelte av dem. Jeg regner med de fleste er greie og forsøker så godt de kan å hindre at noen får feilaktig bot..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nede til venstre er et sted jeg omtrendt aldri legger billetten, bl.a fordi det er omtrendt umulig å legge den der pga instrumentpanelet som buer over, med den kombinasjon av luftedyser som den veldig lett kan havne nedi. I tillegg kan luftstrømmen akkurat idèt døra lukkes igjen gjerne resultere i at den flipper rundt og blir liggende opp ned.

 

Skjønner virkelig ikke poenget dersom en parkeringsvakt ikke gidder å sjekke lengre enn nederst til venstre før vedkommende skriver ut bot. Da er det VIRKELIG noe rart med enkelte av dem. Jeg regner med de fleste er greie og forsøker så godt de kan å hindre at noen får feilaktig bot..

Tips

Lenke til kommentar

Og du ringte ikke politiet? Altså, "jaja, bryr ikke meg" er litt teit i en slik situasjon, jeg mener du har et ansvar om å melde fra om slike idioter.

Vel, Dunsay kom med en opplysning jeg ikke satt med på det tidspunktet, nemlig telefonnummeret til politiet... Synes vel kanskje 112 er litt drøyt å ringe for en slik ting. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du ringte ikke politiet? Altså, "jaja, bryr ikke meg" er litt teit i en slik situasjon, jeg mener du har et ansvar om å melde fra om slike idioter.

Vel, Dunsay kom med en opplysning jeg ikke satt med på det tidspunktet, nemlig telefonnummeret til politiet... Synes vel kanskje 112 er litt drøyt å ringe for en slik ting. :p

Bruk 02800 da vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...