Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

168613_1732777326607_1453748661_1796180_4993000_n.jpg

 

Parkeringsplassen på skolen. Hvordan klarer folk det?

sikkert av samme grunn som de klarer dette

post-72841-0-85599700-1295292022_thumb.jpg

 

slik parkerte 2 profesorer fra universitetet her oppe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånte bilen til pappa i jula da jeg var hjemme, og henta et par kamerater. Kom ut på en 70-sone vei og ga litt gass for å teste aksen i bilen (250 hester tror jeg, så er et godt rykk du får i bilen). Var vel oppe i 80-90 før jeg lot den trille ned til 70 igjen. Da kommer det en tulling bakfra som blinker som en gal med fjernlysene.

 

Tenkte først politi, og at NÅ har jeg driti meg skikkelig ut. Bilen fortsatte og bruke fjernlysene som en gærning på meg, og blinka med blinklyset til høyre for å insinuere at jeg skulle stoppe til siden. Tenkte bare at da må han vel for faen komme med blålysene, så jeg bare fortsatte. Han fulgte fortsatt etter og blinka fortsatt som en gal, og jeg hadde en syk hjertebank der og da, men ventet bare på blålysene. Så kom vi til en rundkjøring, og der jeg kjørte rett fram, tok bilen til venstre..

 

Hva for en idiot kan det ha vært? Tenkte i ettertid på om jeg kan ha vært nær ved å krøsje med vedkommende før jeg ga gass, men husker rimelig godt at alt var klart da jeg kjørte ut. Da står jeg igjen med promillekjøring eller bare en gærning.

 

Jeg tipper du kjørte med bakre tåkelyse på.. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lånte bilen til pappa i jula da jeg var hjemme, og henta et par kamerater. Kom ut på en 70-sone vei og ga litt gass for å teste aksen i bilen (250 hester tror jeg, så er et godt rykk du får i bilen). Var vel oppe i 80-90 før jeg lot den trille ned til 70 igjen. Da kommer det en tulling bakfra som blinker som en gal med fjernlysene.

 

Tenkte først politi, og at NÅ har jeg driti meg skikkelig ut. Bilen fortsatte og bruke fjernlysene som en gærning på meg, og blinka med blinklyset til høyre for å insinuere at jeg skulle stoppe til siden. Tenkte bare at da må han vel for faen komme med blålysene, så jeg bare fortsatte. Han fulgte fortsatt etter og blinka fortsatt som en gal, og jeg hadde en syk hjertebank der og da, men ventet bare på blålysene. Så kom vi til en rundkjøring, og der jeg kjørte rett fram, tok bilen til venstre..

 

Hva for en idiot kan det ha vært? Tenkte i ettertid på om jeg kan ha vært nær ved å krøsje med vedkommende før jeg ga gass, men husker rimelig godt at alt var klart da jeg kjørte ut. Da står jeg igjen med promillekjøring eller bare en gærning.

På vei over fjellet igår så blinket jeg ganske kraftig på en foran meg fordi han kjørte med tåkeBAKlys. Fantastisk irriterende når man kjører på en mørk vei uten veibelysning. Kanskje verdt å sjekke?

 

 

 

 

EDIT: Haha, ble visst slått med et minutt der ja :p

 

 

Endret av -Tommy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevd noe lignende ved to anledninger i det siste.

 

Første gangen var for et par måneder siden. Jeg kjørte inn i rundkjøringa på bispelokket (fra Nylandsveien) og skal til venstre. Kjører rolig og på en normal måte, plasseringen er riktig, blinker meg ut, alt er på plass. Men så kommer det plutselig en SUV bak meg med strobelys i fronten som la seg jævlig nære.

Vanligvis når folk legger seg inntil meg går gassen i bånn, men jeg ble jo litt paff av de blinkende lysene, trodde jo det var onkel blå med en gang. Endte opp med at han la seg rett ut i det ytterste feltet på E18 og kjørte forbi alt annet før han kryssa alle feltene igjen for å svinge av mot Mosseveien.

 

Andre gangen var nå i forrige uke. Kjører på Ring 3 og er et par hundre meter fra avkjøringa mot Bryn osv, og så legger jeg merke til at det blinker bak meg. Titter ekstra nøye i speilet og ser at en kar i en sort nyere Passat driver å blinker med lysene. Og det var ikke sånn normal blink med fjernlysene i et halvt sekund som man vanligvis gjør. Lysene var helt avskrudd og så skrudde han på fjernlysene i et drøyt sekund før han skrudde lysene helt av igjen.

 

Trodde først det var politi i sivil som ønsket å stoppe meg siden jeg lå i ~75 i miljøbullshitsona eller at baklysene mine ikke fungerte. Inspiserte bilen etterpå selvfølgelig, men kunne ikke finne noe galt annet enn at bilen var noe møkkete.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere her på forumet:

 

Småbiler av typen Nissan Micra... *masse tekst*

 

De samme bilene er også de som gjerne ligger helt oppi ræva på bilen din hvis du ligger i fartsgrensa uansett fart eller type vei har jeg lagt merke til. Det er visst enten eller. Tror nesten ingen med slike biler klarer å kjøre noenlunde normalt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

raid2: At baklysene dine ikke fungerer er ingen grunn til å blinke på deg på dagtid, med mindre man ser at det er en bil av eldre type som ikke er godkjent med dagens kjørelys. Når jeg kjører min bil på dagtid er det kun lys foran på bilen i kurvelysene (har både kurvelys og tåkelys foran), og absolutt ingenting annet. Dette er lovlig på nyere biler i dagslys.

 

CFM: Ja, har faktisk også lagt merke til det. Det er en ting med Audier som slikker deg opp i ræva konstant, men de gjør det alltid, opplever sjelden å ligge bak en nyere audi som somler. Men de nevnte småbilene er enten eller, som du sier. Evt. ligger de i 50km/t i 70-sona, og 100m før den går over til en 50-sone trør de på og fortsetter i en høyere fart enn fartsgrensen. Hva faen er logikken i å ligge i en lavere fart i 70-sonen, for å så bryte fartsgrensen i en 50-sone etterpå?

Lenke til kommentar

Irriterende når jeg er ute å kjører så senker plutselig en kar farten ned, skrur på blinklyset til venstre og stopper helt opp - for å signalisere at han skal kjøre avkjørselen til venstre. Etter 5 sekund ombestemmer han seg og kjører til neste avkjørsel for å gjøre det samme (men denne gangen kjørte han faktisk til venstre :new_woot:)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Lånte bilen til pappa i jula da jeg var hjemme, og henta et par kamerater. Kom ut på en 70-sone vei og ga litt gass for å teste aksen i bilen (250 hester tror jeg, så er et godt rykk du får i bilen). Var vel oppe i 80-90 før jeg lot den trille ned til 70 igjen. Da kommer det en tulling bakfra som blinker som en gal med fjernlysene.

 

Tenkte først politi, og at NÅ har jeg driti meg skikkelig ut. Bilen fortsatte og bruke fjernlysene som en gærning på meg, og blinka med blinklyset til høyre for å insinuere at jeg skulle stoppe til siden. Tenkte bare at da må han vel for faen komme med blålysene, så jeg bare fortsatte. Han fulgte fortsatt etter og blinka fortsatt som en gal, og jeg hadde en syk hjertebank der og da, men ventet bare på blålysene. Så kom vi til en rundkjøring, og der jeg kjørte rett fram, tok bilen til venstre..

 

Hva for en idiot kan det ha vært? Tenkte i ettertid på om jeg kan ha vært nær ved å krøsje med vedkommende før jeg ga gass, men husker rimelig godt at alt var klart da jeg kjørte ut. Da står jeg igjen med promillekjøring eller bare en gærning.

Tipper du har ligget og putret i din egen fart helt til denne ene rettstrekningen hvor vedkommende bak ønsket å kjøre forbi. Dette ville da blitt oppfattet som et forsøk på å hindre forbikjøring.

 

Ellers finnes det enkelte som absolutt bare MÅ gjøre det de kan for å hindre at alle de andre bryter den livsfarlige fartsgrensen som er 10km/t under det tallet som står på de runde skiltene.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har NULL respekt for mennesker som skyver en barnevogn foran seg, og spaserer rett ut i fotgjengerfeltet uten å så mye som kaste et blikk for å sjekke om det er klart. Personlig, dersom jeg noen gang skulle blitt pappa (lite sannsynlig), ville jeg vært tusen ganger mer forsiktig enn når jeg går alene. Man skal da aldri stole på at en bil i hastighet har intensjoner om å stoppe, spesielt ikke når man skyver barnet sitt foran seg.

Lenke til kommentar

Faen, blir så forbanna over idiotronkenisser som ikke eier snev av parkeringsskills og driter i hvordan bilen står, brenn i helvete for faen. Møtte selvfølgelig på en slik idiot i dag, han hadde parkert så skjeivt i plassen ved siden av meg at jeg ikke hadde sjangs til å åpne bakdøra for å slenge inn posene. Var så trangt at jeg ikke kom meg forbi og bak bilen heller. Han hadde parkert mer sånn 45º ut fra min side, hvor fronten stod 10cm unna bakdøra mi. Jævla tosk. Dulta døra litt bort da det var så hinsides trangt pga mongoparkeringa, men jeg godta meg bare når vedkommende parkerer som en komplett idiot.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Mulig det, men jeg har sett mye rar parkering fra begge kjønn, selv om kvinner har en tendens til å være litt mer representert.

 

Klassikeren er når kvinnfolket kommer i en eller annen suv og på død og liv skal rygge inn på plassen. Ender med at de står og ronker frem og tilbake og blir aldri ferdig, herregud, kjør inn istedet ditt forbanna kvinnemenneske. Eller så har du kvinnfolka med liten yaris som tror de skal lukeparkere en jævla suburban, er helt latterlig tragisk å se på.

 

For ikke å glemme de som har sååååå lang bil. Gjerne familestasjonsvogn med idiot bak rattet. Bruker som regel å parkere to meter unna veggen, og et godt stykke ut i veien. Jævli saklig når du skal snirkle deg frem i det allerede trange parkeringshuset og en gjøk tror han har bil som er tre meter lengre enn den virkelig er.

 

Og til sist, idiotene som skal parkere på en litt trang plass. Istedet for å legge seg så langt over i motsatt ende av kjørebanen og svinge sent og brått inn, så ligger de midt i kjørebanen. Dette kombinert med at de svinger tidlig og nøler gjør at de kommer alt for skrått inn. Og igjen kommer den tragiske ronkinga, kombinert med stresskveling siden jeg står og ser dumt på de og lurer på hva faen som feiler dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Han?

95% sannsynlig at det var hunkjønn :!:

Veldig saklig. Det er like mange mannfolk som parkerer som kronidioter. Mannfolk har gjerne litt mer ferdigheter når det kommer til rygging enn hva en gjennomsnittlig kvinne har, men mannfolk klarer alikevel å slenge fra seg bilene sine på de merkeligste måter.

 

95% sannsynlighet for at du dømmer folk etter stereotyper.

Lenke til kommentar

Han?

95% sannsynlig at det var hunkjønn :!:

Veldig saklig. Det er like mange mannfolk som parkerer som kronidioter. Mannfolk har gjerne litt mer ferdigheter når det kommer til rygging enn hva en gjennomsnittlig kvinne har, men mannfolk klarer alikevel å slenge fra seg bilene sine på de merkeligste måter.

 

95% sannsynlighet for at du dømmer folk etter stereotyper.

 

Selvfølgelig gjør han det, alle har forutintatte holdninger, det er en normal, og ofte rasjonell måte å tenke på, og det beste er å innse at alle har det, og prøve å ta hensyn til det. Man tenker best når man kjenner sine egne svakheter.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han?

95% sannsynlig at det var hunkjønn :!:

Veldig saklig. Det er like mange mannfolk som parkerer som kronidioter. Mannfolk har gjerne litt mer ferdigheter når det kommer til rygging enn hva en gjennomsnittlig kvinne har, men mannfolk klarer alikevel å slenge fra seg bilene sine på de merkeligste måter.

 

95% sannsynlighet for at du dømmer folk etter stereotyper.

 

Selvfølgelig gjør han det, alle har forutintatte holdninger, det er en normal, og ofte rasjonell måte å tenke på, og det beste er å innse at alle har det, og prøve å ta hensyn til det. Man tenker best når man kjenner sine egne svakheter.

 

AtW

 

 

 

Tydelig at ikke alle forstår betydningen av smileys og humor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en av disse idiotene det siktes til her, er helt elendig til å parkere og rygge - dette fordi jeg nettopp har fått lappen og dermed ikke har nok erfaring med parkering og rygging. Jeg prøver dog å parkere så godt som mulig, men beklager dersom noen skulle bli så utrolig irritert over det. :)

 

Edit: er mann, som om det skulle ha noe med saken å gjøre.

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...