Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Mange t.o.m kjører forbi og ender med meg klistra i rævva noen Kilometer før de kjører ut og slipper meg forbi, hvor jeg opprinnelig lå. Har opplevet å bli forbikjørt og deretter sluppet fordi av samme bil 4 ganger på 26 Km.

 

Jeg tolker dette som at du blir virkelig fyra opp når noen kjører forbi deg. Farlig å hisse seg opp for mye i trafikken, anbefaler deg å roe deg ned....det kan fort skje ulykker ved slik aggressiv kjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det jeg mente var at de presser seg forbi meg for deretter å slakke av og ligge under hva jeg lå i opprinnelig, om det er at de går fra 80 til 60 for en liten svings skyld eller at de genrelt presser seg forbi meg som ligger i 80 for selv å ligge daffende i 70.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd dette selv. Det verste tilfellet var som følger: Kjører på E18 fra Drammen mot Tønsberg (4-felt) Legger cruise-controllen på 103 km/t (virkelig hastighet) i 100-sonen, og blir forbikjørt av ei jente i en Golf. Etter noen minutter tar jeg henne igjen, legger meg til venstre og kjører forbi. Har fortsatt ikke rørt gasspedalen. Rett etter på er`a igang igjen. Dette gjentar seg 3 ganger til. Enten syntes hun jeg var veldig attraktiv, eller så var hun (som jeg tror mest på) bare en merkelig skapning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig typisk.. folk som ikke klarer å holde farten selv, og bare må ha noen liggende foran seg for å klare å holde stabil fart. Resultatet er at de blir tatt igjen, du kjører fra dem, de henger seg på og ligger bak og bare følger på din fart.

 

For ikke så lenge siden kjørte jeg forbi en i 60-grense som lå i 50. Vedkommende lå bak meg i 75-80 helt til jeg tok igjen en ny kø etter det.

Lenke til kommentar

Det kommer nok av at du ikke holder stabil fart. Du vil bli mer oppmerksom på farten når du får en bil foran deg, og vil hele tiden se ned i speedometeret hver gang du merker at farten reduseres litt og vil ha en tendens til å følge farten konsekvent selv om den går langt over det du holdt før gjennomsnitlig.

Lenke til kommentar

Irriterende med folk som kjører etter strikk metoden, rask fart på langsterkningene, bråbrems fremfor selv den minste sving. Er det slutt med å avpasse farten ved hjelp av bilen selv og girene? Bruker faktisk veldig skjeldent bremsene når jeg kjører, eneste er veldig krappe svinger, utenom det avpasser jeg farten på andre måter.

Lenke til kommentar
jeg ligger stabilt 5 km/t over grensen

 

 

Det kommer nok av at du ikke holder stabil fart. Du vil bli mer oppmerksom på farten når du får en bil foran deg, og vil hele tiden se ned i speedometeret hver gang du merker at farten reduseres litt og vil ha en tendens til å følge farten konsekvent selv om den går langt over det du holdt før gjennomsnitlig.

 

Jeg holder stabil fart jo, hvis du hadde lest innlegget mitt.

Uansett så var poenget at de kjører forbi og så sakner farten betraktelig.

Lenke til kommentar

Det har vært mye rart i det siste:

 

-Folk med høye lys (eller ettermontert xenon) disse liker veldig godt å ligge nærme meg. Jeg har stort sett alltid bakspeilet i "avblendet" posisjon på kveldstid, veldig plaga av dette. En gang ble jeg så irritert at jeg svingte inn på ett busstopp og lot idioten passere meg, for så å sette på fjernlysene (jeg har 3st ekstralys)... Han svingte av kort tid etter.

 

-Venstrekjørere (ligge under fartsgrensa, helt aleine i venstre fil uten noen på høyre side). Her om dagen ble jeg så lei at jeg rett og slett kjørte forbi en idiot, til venstre over dobbel sperrelinje (det var kun 1 felt i motsatt kjøreretn), for å markere hvor idiotisk han hadde plassert seg. En annen gang var jeg på motorvei (90-sone), og da måtte jeg faktisk legge meg nesten uti grøfta på venstre side, og jeg måtte bruke tuta(!) før han i det hele tatt oppdaget at jeg lå bak og ville kjøre forbi!

 

-Folk som med vilje velger feil felt (sniker) i flerfeltsveier i byen, (dvs "velg ett felt så du kan ta til venstre i neste kryss" type veier) og så forventer at jeg skal slippe han inn foran meg fordi han skal komme fortere fram.

Lenke til kommentar
Vel, noen har grasalt med allergi i seg, de tåler ikke å bli liggende bak andre biler. Taxi sjåfører er de som er værst rammet av denne allergien.

Samt må-kjøre-med-tåkelys-kombinert-med-nærlys-til-alle-døgnets-tider og gi-faen-i-blinklysbruk allergien.

 

Yup, kombinert med jeg-vet-ikke-hva-fartsgrense-er allergi, ofte sett i strøk hvor fartsgrensen er veldig streng (30-40-50 og 60 soner), la-oss-daffe-i-70-for-deretter-å-gasse-opp-så-gasse-ned-så-slippe-forbi-bilen-bak-på-en-totalt-uoverstiktelig-strekning-gjerne-før-en-bakke-topp allergi og for ikke å glemme her-kommer-jeg allergien, ofte gjennkjent av personer som ikke vet hva vikeplikt er for noe.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Folk som ikke vil ha biler fra aksellerasjonsfelt inn foran seg og dermed gasser på samtidig som jeg prøver å aksellerere. Resultatet blir fort at vi kommer side om side når aksellerasjonsfeltet er slutt.

 

Pga. dette pleier jeg nå alltid å ha så stor fart som mulig før aksellerasjonsfeltet. Da rekker ikke bilene å gasse på nok til å sperre meg inne, og jeg har hele feltlengden til å bremse på om det skulle bli stygt. :p

Lenke til kommentar
-Venstrekjørere (ligge under fartsgrensa, helt aleine i venstre fil uten noen på høyre side). Her om dagen ble jeg så lei at jeg rett og slett kjørte forbi en idiot, til venstre over dobbel sperrelinje (det var kun 1 felt i motsatt kjøreretn), for å markere hvor idiotisk han hadde plassert seg. En annen gang var jeg på motorvei (90-sone), og da måtte jeg faktisk legge meg nesten uti grøfta på venstre side, og jeg måtte bruke tuta(!) før han i det hele tatt oppdaget at jeg lå bak og ville kjøre forbi!

Jeg har faktisk gjort ekstreme stunt for enkelte ekstreme tilfeller hvor èn bil ligger i venstre felt uten noen som helst grunn og har plass på sin høyre side for å legge seg inn. Det har skjedd at jeg har kjørt forbi så snart jeg har klart å presse bilen inn på siden mellom biler som ligger i høyre felt, så bare kjørt rett tilbake i venstre felt, bremset ned, og ventet til vedkommende har lagt seg ut i høyre felt, og deretter fortsatt min egen forbikjøring (gjerne da er det ganske mange biler å kjøre forbi siden det lager seg kø i hvert felt).

 

Det som er maks plagsomt er når det ligger 3-4 slike etter hverandre i venstre felt. Gjerne slik at noen av dem lager fine luker foran seg uten å legge seg i høyre felt, og så skal man være nødt til å tvinge hver og èn ut. Erfaringssett er det ca. 1 av 4 som faktisk legger seg ut i høyre felt selv med fjernlys og fløyte bak seg konstant. Resten av dem tror vist de har en rett til å bestemme over farten til andre.

Lenke til kommentar

Når jeg tar igjen de som ligger i venstrefeltet uten noen grunn, hender det en gang i blandt det stikker en liten djevel i meg, senker farten til lik idiotens og legger meg ca 1 - 2 meter bak (fortsatt i høyre felt, selvfølgelig...) For da vil neste bil som tar han igjen, og vil forbi, bli hindret av denne tullingen, og han vil da KANSKJE forstå hva han driver med når han bak begynner å blinke og tute. :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Venstrekjørere (ligge under fartsgrensa, helt aleine i venstre fil uten noen på høyre side). Her om dagen ble jeg så lei at jeg rett og slett kjørte forbi en idiot, til venstre over dobbel sperrelinje (det var kun 1 felt i motsatt kjøreretn), for å markere hvor idiotisk han hadde plassert seg. En annen gang var jeg på motorvei (90-sone), og da måtte jeg faktisk legge meg nesten uti grøfta på venstre side, og jeg måtte bruke tuta(!) før han i det hele tatt oppdaget at jeg lå bak og ville kjøre forbi!

Jeg har faktisk gjort ekstreme stunt for enkelte ekstreme tilfeller hvor èn bil ligger i venstre felt uten noen som helst grunn og har plass på sin høyre side for å legge seg inn. Det har skjedd at jeg har kjørt forbi så snart jeg har klart å presse bilen inn på siden mellom biler som ligger i høyre felt, så bare kjørt rett tilbake i venstre felt, bremset ned, og ventet til vedkommende har lagt seg ut i høyre felt, og deretter fortsatt min egen forbikjøring (gjerne da er det ganske mange biler å kjøre forbi siden det lager seg kø i hvert felt).

 

Det som er maks plagsomt er når det ligger 3-4 slike etter hverandre i venstre felt. Gjerne slik at noen av dem lager fine luker foran seg uten å legge seg i høyre felt, og så skal man være nødt til å tvinge hver og èn ut. Erfaringssett er det ca. 1 av 4 som faktisk legger seg ut i høyre felt selv med fjernlys og fløyte bak seg konstant. Resten av dem tror vist de har en rett til å bestemme over farten til andre.

 

+1,

 

Dette er et mareritt... Rett og slett! Verst er det ved 3-felt i hver kjøreretning, skrekkeksemplet er Festningstunnellen i Oslo (mot Drammen) Fra avkjøringen til Sentrum S og helt til innsnevringen etter avkjøring til Color Line, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan benytte feltet lengst til høyre. Her er det mange syndere, blant annet busser og lastebiler, de burde da vite bedre! De ligger og surrer i midtre felt, som fører til at alle andre vil kjøre forbi dem i venstre felt, som fører til kø i venstre felt, mens det kun er en og annen som ligger i feltet lengst til høyre, hvor nesten alle av disse skal ta av mot Sentrum V. Det er altså helt umulig å kjøre forbi i denne tunnellen. De som skal videre mot drammen, legger seg i midtre eller venstre felt. HVORFOR kan de ikke bruke høyre felt? Det er da ikke før lenge ETTER tunnellen er ferdig at feltet snevrer inn!

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Folk som ikke vil ha biler fra aksellerasjonsfelt inn foran seg og dermed gasser på samtidig som jeg prøver å aksellerere. Resultatet blir fort at vi kommer side om side når aksellerasjonsfeltet er slutt.

 

Da er det bare å legge seg inn bak.

Når en i aksellerasjonsfeltet har fått opp riktig hastighet så skal de bilene som kommer bak på motorveien lette innkjøringen for de som kommer fra aksellerasjonsfeltet.

 

Hvis jeg må bremse pga. en idiot som på død og liv MÅ forbi så blir farten min senket og jeg kan bli et hinder for biler som kommer etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...