Gå til innhold

N6230 eller SE630?


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe en 6230, men ser at den ikke får så gode kritikker. Lurer evt på å kjøpe en SE630 i steden. Alternativt en 6600, men jeg synes den er litt stor.

 

Primært bruk er vanlig ringing og SMS. Den må ha blåtann og fungere bra mot internett (tilkoblet laptop).

 

Noen som kan komme med gode argumener for og mot disse telefonene? Evt andre gode forslag. Den kan ikke koste mer en kr 2500 med nytegning av telenor bedriftsabonnement.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To v mine kompiser har begge.. 6230 å T630

 

6230 har 32 eller 40 mb mens T630 har 2

 

T630 har kamera: 3*** X2*** i den duren..

 

mens 6230 har 640X480

 

å mye mer.. vil dåkk si etter deres erfaring at 6230 er best. :)

 

EDIT: en annet forslag kan jo være K700 som kommer 18n juni ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Noen som kan komme med gode argumener for og mot disse telefonene? Evt andre gode forslag. Den kan ikke koste mer en kr 2500 med nytegning av telenor bedriftsabonnement.

Kjøpte meg SE630 i helgen. På Spaceworld kostet den kr. 530 m/Telenor i 12 måneder. Både priv og bedrift, ettersom jeg forstår. Kampanje.....

Lenke til kommentar

Dette er definitivt det enkleste valget i verden......nemlig nokia 6230..den har alt!radio, bletooth, infrarød,kamera, mye minne!videofunksjon...kan filme leeeenge i forhold til andre mobiltelefoner

MEN-er mye dyrere enn SeT630..,og har litt mindre skjerm :no: men hvis du som sagt har råd, så burde du kjøpe nokia 6230....

 

Phil :thumbs:

Lenke til kommentar

Treng du ein dugleg skjerm, som du kan sjå att utan forstørrelsesglas så går du for t630.

 

Treng du alle funksjonane åt t630, pluss småting som mp3 og radio, og faktisk er villeg til å betale heile 1000kr meir for det, så går du for n6230.

 

Personleg har eg ikkje mykje til overs for Nokia, men eg har prøvd n6230 ein god del, då ein ven av meg har den. Og eg set att med eit godt inntrykk av telefonen, men sidan eg tilhøyrer menigheita som likar skjermar som er større enn 128x128 så gjekk eg for t630. Noko som eg heller ikkje har angra på.

 

Har du ein berbar musikkavspelar som f.eks ein minidisk eller ein mp3-spelar ser eg ingen vits i å legge ut 1000kr. ekstra for å få dette i n6230. Tvilar på at kvaliteten kan måle seg opp mot dedikerte musikkavspelings-einheiter likevel. Og er kamera viktig for deg, tykkjer eg du heller burde peile deg inn på eit digitalkamera. Bilete tatt med mobiltelefon vert ikkje gode nok til bruk utanom MMS og blåtann- og IR-overføring til andre mobilar likvel.

 

Men ellers er begge telefonane ypperleg, og det er berre snakk om behov og kva du sjølv har råd til.

 

Personleg har eg IXUS400 og ein minidisk-spelar. Så eg gjekk for t630 (som sagt). Kvalitet forann kvantitet er mitt lille motto :)

Lenke til kommentar

Prisen er ikke viktig (firmatelefon), men skjermen betyr litt... vil den lille Nokia-skjermen begrense bruksmulighetnene? Er det ting jeg ikke kan gjøre pga for liten skjerm?

 

I dag har jeg 6210 og er fornøyd med den - bortsett fra at den er sinnsykt træg. Hastighet vil derfor også være viktig.

 

Størrelsen er også viktig - ellers hadde jeg valgt N6600.

Endret av redrazor
Lenke til kommentar
Prisen er ikke viktig (firmatelefon), men skjermen betyr litt... vil den lille Nokia-skjermen begrense bruksmulighetnene? Er det ting jeg ikke kan gjøre pga for liten skjerm?

 

I dag har jeg 6210 og er fornøyd med den - bortsett fra at den er sinnsykt træg. Hastighet vil derfor også være viktig.

 

Størrelsen er også viktig - ellers hadde jeg valgt N6600.

Ingen ting du ikke kan gjøre, eneste er at søkeren når du bruker kameraet vi bli litt dårligere.

 

Skjermen er den beste 128x128-skjermen som noensinne er laget, og selve telefonen er proppfull av funksjoner. Jeg hadde valgt nok 6230, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Prisen er ikke viktig (firmatelefon), men skjermen betyr litt... vil den lille Nokia-skjermen begrense bruksmulighetnene? Er det ting jeg ikke kan gjøre pga for liten skjerm?

 

I dag har jeg 6210 og er fornøyd med den - bortsett fra at den er sinnsykt træg. Hastighet vil derfor også være viktig.

 

Størrelsen er også viktig - ellers hadde jeg valgt N6600.

Ingen ting du ikke kan gjøre, eneste er at søkeren når du bruker kameraet vi bli litt dårligere.

 

Skjermen er den beste 128x128-skjermen som noensinne er laget, og selve telefonen er proppfull av funksjoner. Jeg hadde valgt nok 6230, enkelt og greit.

Det å si at det er den beste 128x128 skjermen er nok sant, men også litt villedende.

 

Nemlig grunnen til at det er den beste er at de fleste har nå gått over til større skjermer (gjerne tft), og når de før lagde små skjermer så var de oftest ikke tft.

 

Men skal være enig i at skjermen er bra kvalitet, men den er dog veldig liten.

 

Så hvis det å se på bilder o.l. er viktig er T630 et bedre valg. Ellers er 6230 best, synes jeg.

Lenke til kommentar
I dag har jeg 6210 og er fornøyd med den - bortsett fra at den er sinnsykt træg. Hastighet vil derfor også være viktig.

 

Størrelsen er også viktig - ellers hadde jeg valgt N6600.

Hvis du ikke vil ha en treeeg telefon, så styr unna 6600 i det minste...

 

Byttet fra 6600 til 6230. Godt fornøyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Da er saken grei - jeg henter en 6230 i morgen. Jeg må si jeg er litt overrasket over tilbakemeldingene - trodde 630'en skulle være så populær....

 

Takker uansett alle for tilbakemelding! :)

Ikke misforstå, T630 er en bra mobil den også.

 

Men når det er en prisforskjell på 1000 kr (som ikke betyr noe i ditt tilfelle) er det jo sannsynlig at den dyreste tilbyr mer, som i dette tilfellet.

 

Men begge mobilene har sterke og svake sider. For kjapt å si de svake:

T630: Dårlig kamera, lite minne, dårlig javaytelse

6230: Liten skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...