Gå til innhold

N6230 eller SE630?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat fått en 6230 selv via jobben, og jeg må si jeg er positivt overrasket. Jeg har ikke eid en non-symbian Nokia siden 6610 (men jeg har hatt de andre på test på jobben), og har ikke vært særlig glad i grensesnittet til nokia heller. Grensesnittet på 6230 er jo det samme, altså jeg liker det ikke spesielt godt, men at de har klart å få med mange gode funksjoner som fungerer (som regel) bra. Det som irriterer meg grønn er menyene. Hvorfor lage så stygge ikoner når skjermen klarer noe mye flottere? Og hvorfor ikke vise flere valg samtidig (flere linjer) i undermenyene, slik at man ikke trenger å bla seg ihjel for å finne noe.

 

Jeg har også en T630 og det er helt klart at både grensesnitt og skjerm på denne er langt mer spennende (og logisk i mine øyne), så er det sagt.

 

Over til 6230 igjen. Veldig positivt med MP3 spiller, bare litt synd at lyden i headsettet er alt for lav etter min smak. Video (3gp) avspilleren fungerer greit, men har en tendens til å restarte telefonen i ny og ne. Kameraet er bra nok for mitt MMS-bruk. Ved bruk av MP3 som ringetone har telefonen en tendens til å henge seg opp og vibrere konstant i ca. 10 sekunder før jeg får svart. Veldig irriterende.

 

Den største forskjellen jeg merker på 6230 i forhold til T630 er kvaliteten på selve telefonen. Der T630'en min er fast og fin, har 6230'en allerede begynt å knirke etter bare to dagers bruk. Dette er altså en typisk nokia telefon, alt for dårlig bygd.

 

Designet på 6230 synes jeg er veldig bra, rent og pent med ikke alt for mange detaljer (jeg liker det best minimalistisk). Ble faktisk overrasket over at designet så bedre ut i virkeligheten enn på bilder, noe det vanligvis ikke gjør når det gjelder Nokia telefoner. Telefonen er veldig rask, både på SMS og Java (kanskje den raskeste telefonen jeg har prøvd). T630 er dessverre ikke rask nok på hverken SMS eller Java, synes jeg. Mulig andre synes det er helt greit.

 

Både med T630 og 6230 hadde jeg ingen problemer med Bluetooth, så der stiller de på lik linje i det jeg har testet (filoverføring, sync osv).

 

Jeg har egentlig ikke noen problemer med å anbefale begge telefonene, men man må tenke litt på hva man vil ha. Klarer man seg uten MP3, video og ikke har noen problemer med et litt dårligere kamera, vil jeg anbefale T630. Pluss der også er flotte menyer, bedre skjerm, bra design (subjektiv mening) og god stabil software. Synd at den er såpass treg.

 

Vil man derimot ofre fancy menyer, skikkelige themes og stabilitet fremfor MP3, video, hastighet og et bedre kamera er 6230 et godt valg. Synd at den har litt mange barnesykdommer og en litt liten skjerm.

 

 

 

Dette var min erfaring når det gjelder disse telefonene, mulig at ikke alle 6230 har de samme feilene, eller at noen har funnet feil på T630 som ikke jeg har funnet

 

Jeg kunne også skrevet mer, men nå er det Seinfeld på TV3. :D

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Butikken som skulle levere meg 6230'en har ikke fått den inn enda og kan ikke gi noe godt svar på når den kommer. Vi har firmaavtale med denne butikken så jeg kan ikke bare bestille den på nettet. Noen som vet om Nokia ikke klarer å levere? Jeg bor i Finnmark så dette er egentlig ikke noe uvanlig problem :cry:

Lenke til kommentar

Ok. Tar med litt tid til denne her nå! Hehe... Har nemlig hatt begge disse nå iløpet av 2 uker. Fikk min 6230 idag og vekk med T630. Hvem som er best av disse to ut i fra mine erfaringer er 6230 helt klart. Men nå er jeg veldig lysten på å ha en mp3 spiller på telefonen da. Men også respons tiden er meget meget mye bedre på 6230 enn på T630. T630 er ganske "treg" med å gå rundt i menyene og litt sånn. Har ikke fått utforsket alt på 6230'n ennå, men holder på. Har også et 256mb kort som skal inn i denne nå snart.

 

Så 6230 vinner på enkelte områder:

Mp3-spiller

Radio

Kjapphet

Minnekort

Kamera

 

Jeg ville som sagt godt for 6230 av disse to. Noe som jeg også har gjort. Stor fornøyd :D:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...