Gå til innhold

Hardware.no's nye strategi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende jeg har tolket artikkel til ITpro veldig feil (Noe jeg sikkert har gjort da den var elendig skrevet.

 

Nokk om det. Da jeg leste artikkel med navnet: "Hardware.no kopierer ITpro TechNett" tenkte også jeg som noen nevnte tidligere at hw.no hadde kopiert en artikkel, test eller noe fra ITpro. Så begynte jeg å lese nedover og jeg fant ut at hw.no hadde tilbydt de å være med i hw.no nettverket. Tørr jeg spørre hvordan dere klarer å få dette til å bli deres eget ord "kopiering" ?

 

Det å tilby dere en avtale er da ikke å kopiere dere. Jeg klarer heller ikke se hva som var galt med denne avtalen de tilbød dere. Dere ble tilbydt en avtale, dere står jo helt fritt til å bestemme om dere vil være med, eller ikke.....

 

Også blir dette kopiere....

 

Dere mener vel at når Manchester United kjøpte Ole Gunnar Solskjaer fra Molde kopierte den Engelske storklubben Molde?

 

Kanskje litt satt på spissen den siste der, men...

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg lite til Itpro fra før da, men får et inntrykk av at det er den klassike sjalusien som råder her.

Alle små feige gutter er misunnelige på han tøffe, store som får alle de pene jentene :p

To ganger til nå har jeg hørt om denne siden. Begge gangene i et forsøk på å sværte Hardware.no's rykte. Sist var det i sammenheng med Kvalito sitt motspill mot dårlige attester her i brukerforumet.

Kan ikke si at jeg danner meg et bilde av en seriøs drifting .

 

Jeg kan heller aldri huske å ha lest noe tilsvarende på Hardware.no.

At de prøver å rakke ned på andre konkurrerende sider, mener jeg.

Lenke til kommentar
itpro burde fleske opp en skikkelg forklaring\unnskyldning

dette blir for tåpelig

Enig, dette var et slag under beltestedet !

Nei, syns heller det er en total miss.

 

Tror ikke forfatteren av den artikkelen burde prøve seg som bokser.

Han ville bare gått poengløs ut av ringen hver eneste kamp. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Policyen vi pleier å ha når det gjelder nye nettsteder er at hw.no eier halvparten, og grunnleggeren eier halvparten. Hvorfor er det slik? Vedkommende får masse gratis publisitet, gratis drift, gratis forum/mail//news/publiseringsssystem, gratis linje osv. Disse tingene er dyre. Hardware.no stiller ingen krav om lønnsomhet, og lar sidene pusle stort sett for seg selv. De fleste søstersider vi har startet opp har ikke tjent noe særlig penger. Dermed innebærer det en stor risiko for oss å bruke såpass med tid og ressurser på siden. Derfor synes vi 50%-regelen er rettferdig. Prøv å finne en investor som gir deg 50% eierandel, nær sagt full kontroll over utviklingen av siden, og alt du trenger av verktøy, uten å stille noen økonomiske krav...

Hvis noen andre eier 50 % av virksomheten din har du ikke nær sagt full kontroll. Da har du bare 50 % kontroll. Jeg synes det er uheldig å kunne bli overstyrt på denne måten. Hvis man er redd for at noen i nettverket er illojale er det jo bare å kvitte seg med dem.

Lenke til kommentar

Knatten : Takk for en fin avklaring.

 

Mener at itpro har oppført seg "uprofft", en hver som får et tilbud kan enten takke ja eller nei til det, eller eventuelt omforhandle så man får bedre vilkår etc.

 

Regner med at hvis hw går ut og prøver å få en forretningsavtale så ønsker di selvsagt å komme best mulig ut, tviler heller ikke på at di var villige til å forhandle eventuelle avtaler utifra størrelsen til itpro.

 

Ser ut som itpro bør skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Hvis noen andre eier 50 % av virksomheten din har du ikke nær sagt full kontroll. Da har du bare 50 % kontroll. Jeg synes det er uheldig å kunne bli overstyrt på denne måten. Hvis man er redd for at noen i nettverket er illojale er det jo bare å kvitte seg med dem.

Og du vil ikke forstå hvor mye ledelsen gir de eller? Skal du ha alt gratis? Sånn funker det rett og slett ikke. Med null inntekt så må de ha eierandeler, enkelt og greit. Det er tross alt snakk om en del ting som koster penger som redaktør og "stab" så langt man kan kalle det det får gratis.

Lenke til kommentar

Rett og slett latterlig av ITPro...

 

Det er dette tilbudet Hardware.no pleier å gi til søstersider, og de kan ta bare si nei hvis de ikke vil være med.

 

Veldig veldig uprofft av ITPro, og jeg skal i allefall aldri tenke på å bruke den siden, og jeg kommer til å si i fra til alle jeg kjenner om at det er en useriøs og dårlig side. De vil aldri få min anbefaling.

Lenke til kommentar
Hvis noen andre eier 50 % av virksomheten din har du ikke nær sagt full kontroll. Da har du bare 50 % kontroll. Jeg synes det er uheldig å kunne bli overstyrt på denne måten. Hvis man er redd for at noen i nettverket er illojale er det jo bare å kvitte seg med dem.

Og du vil ikke forstå hvor mye ledelsen gir de eller? Skal du ha alt gratis? Sånn funker det rett og slett ikke. Med null inntekt så må de ha eierandeler, enkelt og greit. Det er tross alt snakk om en del ting som koster penger som redaktør og "stab" så langt man kan kalle det det får gratis.

Problemet oppstår hvis eierne blander seg inn i den redaksjonelle linjen. Dette er et problem som også er relevant i avisverdenen, og jeg tror ikke du finner en eneste redaktør som er villig til å la seg overstyre av eierne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...