Gå til innhold

Hardware.no's nye strategi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Macfan - hvis du ikke vil gi fra deg en del av siden din får du da vel bare holde deg unna HW.no-nettverket? Damn ta!, det er ingen som sier at du på liv og død må melde deg inn. ITpro har ikke gjordt det og dem gjør det jo stort! :o

 

Hvis HW-nettverket faktisk krever 50% eierskap så er vel det bare dems måte å garantere seg mot drittunger, usakelige sider, dårlige redaktører og annet piss som kan ødelegge for nettverkets sikkerhet og utseende ut mot offentligheten. Var jeg HW.no ville iallefall aldri jeg bare tatt folk under mine vinger uten støtte. Tenk på all den publisiteten og slikt disse søstersidene nyter godt av da? :yes:

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt hva den som skrev artikkelen mener i det hele tatt.

 

En ting er at hw har kommet med et tilbud som itpro synes er dårlig? Det er vel lov til å si nei takk? Hw nettverket sender vel ikke folk med balltre på dørene til folk?

 

Er problemet at technett føler at det er sjanse for at noen sier ja til å bytte nettverk - så må jo de samtidig mene at det er et godt tilbud og ikke så skammelig som de hevder?

 

Og så er det noe vagt om at hw kopierer technett. Konseptet er vel ikke så unikt at technett kan kreve enerett på det. Står ikke hva hw kopierer heller..

Lenke til kommentar
Macfan - hvis du ikke vil gi fra deg en del av siden din får du da vel bare holde deg unna HW.no-nettverket? Damn ta!, det er ingen som sier at du på liv og død må melde deg inn. ITpro har ikke gjordt det og dem gjør det jo stort! :o

Wow, den var rask. Jeg brukte ordet "OM." Jeg sier ikke at dere gjør det . Og jeg synes forumet er svært godt. Og det er ikke så enkelt å få en side frem når du ikke at de midlene HW.no forumet har. Og dere får total kontroll.

 

Og slik som du ordlegger deg, så hører jeg nesten Bill nynne i bakgrunnen.

 

Det perfekte hadde vært å ha delt HW.no inn i 2 selvskap, et forum selvskap og et Guide, test, nyheter o.s.v selvskap.

 

Det er min personlige mening.

 

Og hvorfor har ingen av HW moderatorene sakt noe. Det er jo de som har "makt" og kan bestemme noe.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Vi ser jo på amotor, om ledelsen i hardware online (eller hva selskapet kaller seg) ikke hadde hatt innflytelse ville det blitt enda verre. Det er naturlig å måtte gi opp eierandeler når man melder seg inn i, la oss si franchise i næringsliv. Man har visse krav fra ledelsen enten man er i Meny, elkjøp eller hardware online

Lenke til kommentar

Det hender vi tilbyr utvalgte eksisterende nettsider tilbud om å bli med i nettverket vårt. Som søsterside i nettverket har man mulighet til å benytte seg av all den kompetanse, infrastruktur og teknologi som er bygget opp gjennom de 6 årene Hardware.no har eksistert. Dette innebærer blant annet servere, forum, produktguide, publiseringssystem, bruktmarked, kontorlokaler, osv. Om nettstedet ønsker å takke ja eller nei til tilbudet er selvsagt opp til dem selv.

 

Jeg klarer overhodet ikke å se hva et slikt tilbud har med at "Hardware.no kopierer ITpro TechNett", men det er kanskje bare meg?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Dette er ikke første gangen itpro.no prøver å tukle med hw.no nettverket..

Forige sak var vel om noen brukere i forumet eller noe sånnt..

 

Dette er bare lavmål i fra itpro sin side.. skal de drive profft bør de løse slike ting på en annen måte..

 

Og etter det jeg kan fatte så dreier dette seg bare om ett tillbud som de kan si nei til og noe som de har gjort

 

Hardware.no kopierer ITpro TechNett

På tide med idedugnad i HW redaksjonen?

 

Hva har det med artikkellen å gjøre? når jeg leste overskriften.. så tenkte jeg at hw.no hadde kopiert en artikkel ifra itpro.no og ikke at de har fått ett tilbud.. sammenheng? ikke som jeg kan se

Lenke til kommentar
<OFFTOPIC>

Virker som om på ITPro er mest glad i Socket 478 hovedkort fra Abit når det kommer til tester. Ikke at det er negativt, men litt snevert, da.

</OFFTOPIC>

Synes du ikke at snevert = negativt ?

Snevert er litt smal vidde på testingen. Men de har testet veldig gode kort, så det er ikke direkte negativt.

Lenke til kommentar
Det hender vi tilbyr utvalgte eksisterende nettsider tilbud om å bli med i nettverket vårt. Som søsterside i nettverket har man mulighet til å benytte seg av all den kompetanse, infrastruktur og teknologi som er bygget opp gjennom de 6 årene Hardware.no har eksistert. Dette innebærer blant annet servere, forum, produktguide, publiseringssystem, bruktmarked, kontorlokaler, osv. Om nettstedet ønsker å takke ja eller nei til tilbudet er selvsagt opp til dem selv.

 

Jeg klarer overhodet ikke å se hva et slikt tilbud har med at "Hardware.no kopierer ITpro TechNett", men det er kanskje bare meg?

 

Mvh,

Amund

Hva går det tilbudet ut på?? Det er vel det som er hele diskusjonen. Spes angående hvor mange prosent de sidene vil bli "tvunget" å gi fra seg, og redaksjonære beslutninger, hvem er det som har mest makt?

Lenke til kommentar
Macfan - hvis du ikke vil gi fra deg en del av siden din får du da vel bare holde deg unna HW.no-nettverket? Damn ta!, det er ingen som sier at du på liv og død må melde deg inn. ITpro har ikke gjordt det og dem gjør det jo stort! :o

Wow, den var rask. Jeg brukte ordet "OM." Jeg sier ikke at dere gjør det . Og jeg synes forumet er svært godt. Og det er ikke så enkelt å få en side frem når du ikke at de midlene HW.no forumet har. Og dere får total kontroll.

 

Og slik som du ordlegger deg, så hører jeg nesten Bill nynne i bakgrunnen.

 

Det perfekte hadde vært å ha delt HW.no inn i 2 selvskap, et forum selvskap og et Guide, test, nyheter o.s.v selvskap.

 

Det er min personlige mening.

 

Og hvorfor har ingen av HW moderatorene sakt noe. Det er jo de som har "makt" og kan bestemme noe.

HW-nettverk mod. har ingen makt i slike saker som denne, HW.no/nettverk styres av styret/admin/ledelse som har fullmakter til å ta avgjørelser.

 

Ps. tipper at ledelsen har høy aktivitet nå for å avklare saken.

Lenke til kommentar

Han sa jo hva tilbudet går ut på! De får lokaler, server, drift, kompetanse med mer. Så vil vel Hardware online (kan noen bekrefte at det er det dere heter? :p ) eierskap, noe som vil være normalt i flere deler av samfunnet, man kan ikke melde seg inn i noe med bare fordeler til deg selv vettu

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Det er vel på tide at Knatten kommer og klarer litt opp i ting igjen! :)

For de som ikke kjenner meg er jeg Anders Schau Knatten, teknisk sjef i hw.no. Jeg kjenner ikke til denne saken spesielt, men kan komme med noen kommentarer rundt "50%-saken".

 

Policyen vi pleier å ha når det gjelder nye nettsteder er at hw.no eier halvparten, og grunnleggeren eier halvparten. Hvorfor er det slik? Vedkommende får masse gratis publisitet, gratis drift, gratis forum/mail//news/publiseringsssystem, gratis linje osv. Disse tingene er dyre. Hardware.no stiller ingen krav om lønnsomhet, og lar sidene pusle stort sett for seg selv. De fleste søstersider vi har startet opp har ikke tjent noe særlig penger. Dermed innebærer det en stor risiko for oss å bruke såpass med tid og ressurser på siden. Derfor synes vi 50%-regelen er rettferdig. Prøv å finne en investor som gir deg 50% eierandel, nær sagt full kontroll over utviklingen av siden, og alt du trenger av verktøy, uten å stille noen økonomiske krav...

 

Edit: Vil bare gjøre det klart at jeg ikke vet om det har dreid seg om 50%-deling i denne spesifike saken. Vil også påpeke at jeg aldri har hørt om at hw-no har kreved mer enn 50%, slik itpro hevder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...