Gå til innhold

Hva betyr nicket ditt?


SirHartge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt nick kommer av noe så avansert som en blancoroller ;)

(det finns forøvrig på ganske mange andre ting, som man forbinder med skolemateriell)

 

har brukt Tipp-ex mye de siste 3-4 åra, men bruker også mitt egentlige navn (Leon) ganske ofte ....

Lenke til kommentar

Jeg kaller meg egentlig for jocke. Men siden noen i klassen ble hekta på Lille Lørdag, blandet med overtrøtthet og en smule "Jalla! Jalla!" (filmen), ble det til at de kalte meg for jallakim. (realname; joachim), så ble jeg litt tent på nicket. Ganske kult faktisk.

 

(kaller meg jocke på alle andre steder, men siden "jocke" var opptatt på hw.no, så falt valget på "jallakim"..)

 

Må si meg enig i at nicket er fengende :p

Lenke til kommentar

Jeg satt og så på Fresh Prince in Bel-Air, og Will hadde med seg en kompis som Phillip kallet Icebox, og jeg likte igrunn det navnet, så det ble nicket mitt en liten stund.

Etter ca 1 år begynte alle på IRC å sette "Sir" foran nicket sitt, så jeg kasta meg på bølga.

Men ca 1år etter det igjen så syns både jeg og mange andre at nicket ble litt langt.. SirIcebox liksom...

Så jeg kutta det ned til SirIce, og slik er det den dag i dag :)

Lenke til kommentar

fikk nicket mitt av den grunn at etternavnet mitt er Odd. på tidlig 90tall ble jeg kallt Vetleodden, (da var broren min Odden). men etter at jeg ble eldre så begynnte alle å kalle meg Odden så det var et enkelt valg.

 

(ja jeg vet godt hva etternavnet mitt betyr, og det er alltid gøy å være i england)

Lenke til kommentar

Vel..

 

Det var en gang en liten gutt som nettopp hadde fått seg en splitter ny

IBM Aptiva. Gutten likte dette nye medium, og med den nye ISDN

tilkoblingen fikk han muligheten til å se seg rundt på "Internett". :p

 

I begynnelsen var det mye "pr0n-surfing", til gutten en dag møtte en

side der man måtte ha "Vertification-mail".

 

Gutten så seg da nødt til å få seg en e-mail account, og valget falt da

naturlig nok på Hotmail. Gutten måtte der få seg et navn. Siden Guttens initialer

var M og P, fant guttens overdimensjonerte hjerne ut at "MP" på engelsk var

et godt valg. "eMPea" ble da mail aliaset (som etterhvert ble spammet så fryktelig at gutten bare måtte få seg ny. :ermm: )

 

I dag bruker han fremdeles eMPea på alle mulige kanaler og er for det meste

fornøyd med det.. ;)

 

Og snipp, snapp, snute så var eventyret ute! :)

 

EDIT: Im no pr0n-guy anymore tho.. :roll:

Endret av eMPea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...