Gå til innhold

Guide: Ny cpu les her!


pcgutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='Hoax' date='25/04/2004 : 20:39'] Det var en utrolig tynn guide, du burde gått inn på flere typer CPU ihvertfall innen AMD som er mest poppulær og som er det folk her kjøper mest av og forklart hva som egnet seg til hva.
[/quote]
Er det AMD som selger flest prosessorer? Nei!
Intel har en markedsandel som er betydelig større enn AMD's.
Lenke til kommentar

Om noen av dere geeker kan gjøre det bdere skal jeg ete sokken min!

 

Det var ikke en dårlig guide men den hadde noen mindre glipper slik som at Intel 4 arkitekturen er athlon prosessorene (socket a) overlegen.

 

socket a ble lansert i 1999 noe som gjør at det er en selvfølge.

 

De har blitt lansert med mindre modifikasjoner noe som gjør at de er ferdig topp trimmet. det å prøve å tulle med en socket a cpu er bare tull. fordi de er så skrøplige at du sliter'n ut med en gang!

 

Jeg har prøvd!!!! Den gikk til faen, det var en Athlon T bird 1400MHz.

 

De er jævlig gamle, antikke!

Lenke til kommentar
Det var en utrolig tynn guide, du burde gått inn på flere typer CPU ihvertfall innen AMD som er mest poppulær og som er det folk her kjøper mest av og forklart hva som egnet seg til hva.

Er det AMD som selger flest prosessorer? Nei!

Intel har en markedsandel som er betydelig større enn AMD's.

Les alt da, jeg sa at de solgte flest til oss på forumet :angry:

Lenke til kommentar
Det var en utrolig tynn guide, du burde gått inn på flere typer CPU ihvertfall innen AMD som er mest poppulær og som er det folk her kjøper mest av og forklart hva som egnet seg til hva.

Er det AMD som selger flest prosessorer? Nei!

Intel har en markedsandel som er betydelig større enn AMD's.

Vel , en sannhet med modifikasjoner .

 

Forholdet er hele 70 prosent AMD og bare 30 prosent Intel.

 

Hva er trenden nå .

Dette velger selvbyggerne.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=101045

 

 

...

Lenke til kommentar
Ikke sleng dritt til meg hvis jeg har skrevet noen ting som er feil, brukte 3 min på det, og tok en brainstorming. Så det er sakt. Snart kommer vel de som virkelig har peilingen på det, og ødelegger morroen min. Det gjør de alltid.

Jeg mente det.. Det var faktisk ikke ironi i det hele tatt..

Lenke til kommentar
socket a ble lansert i 1999 noe som gjør at det er en selvfølge.

 

De har blitt lansert med mindre modifikasjoner noe som gjør at de er ferdig topp trimmet. det å prøve å tulle med en socket a cpu er bare tull. fordi de er så skrøplige at du sliter'n ut med en gang!

 

Jeg har prøvd!!!! Den gikk til faen, det var en Athlon T bird 1400MHz.

 

De er jævlig gamle, antikke!

Socket A dugger veldig bra for de som ikke er villig til å betale så veldig mye for en pc og vil ha en grei ytelse på kjøpet!

Lenke til kommentar
AMD: Ja det sies AMD er ganske bra til spill! (Amd Duron er et dårlig kjøp i dag!) Det er sjeldent at man kan klokke en amd så mye. Kjøper man en AMD Xp og skal klokke vil det nok ikke gå. De her er "låste" når prosessorene er låste kan man ikke klokke prosessoren. Man kan selfølgelig låse den opp, men det krever at man har litt erfaring. AMD prosessorene gir også mye varme fra seg så betyr at man må ha en god kjøler. Men prosessoren er ganske bruksom og god

 

Hmm.. Jeg kjører min låste XP2500+ på 215 fsb (166 std)

Synes det er ganske mye ytelse for 755kr.-

Lenke til kommentar
skal dette være en spøk?

isåfall syntes jeg den var utrolig dårlig.

 

EDIT: ser at gutten bare 11 år, da kan man kanskje ikke forvente så mye mer, men det hadde kanskje vært lurere å overlate dette til noen eldre/mer erfarne?

Ikke vær så slem da! Han prøver, og det synes jeg er fint. Hvis du ikke liker den, så ikke les.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg imponert over denne personens interesse for elektronikk allerede i så ung alder. Jeg vil påstå at dette er en godt skrevet guide i forhold til alderen. Personen har kanskje ikke like stor kunnskap som mange av dere, men interessen for å lære det er til stede, dette er vel egentlig det viktigste?. Denne personen har nok helt sikkert fått interesse for denne typen elektronikk og utvikling tidligere enn mange av oss her inne hadde. Hvem vet, kanskje denne personen en dag vil bli en "guru". Til slutt vil jeg bare si: Stå på! Ikke bry deg om hva andre sier, følg heller dine egne interesser. :thumbup:

Lenke til kommentar

faktisk en grei guide for og være elleve år!

Da jeg var elleve (som bare hvar 3 år siden.. :blush:) visste jeg sånn cirka bare hva en prosessor var og visste at det var to merker, amd og intel....

Så jeg er faktisk imponert i forhold til aldren din.... :ermm:

 

EDIT: ok DA! (jeg har aldri fått med meg den derre ''den gang da hver gang når reglen'')

Endret av TDK
Lenke til kommentar
faktisk en grei guide for og være elleve år!

Når jeg var elleve (som bare hvar 3 år siden.. :blush:) visste jeg sånn cirka bare hva en prosessor var og visste at det var to merker, amd og intel....

Så jeg er faktisk imponert i forhold til aldren din....  :ermm:

PS! Det heter da jeg var elleve.. :)

Lenke til kommentar

vel, det kom i alle fall noe godt ut av denne tråden. kanskje det er på

tide å stenge tråden, samle inn litt info og lage en skikkelig guide?

en god start vil jo bli å copy->paste Macfan sine innlegg. men spør

om lov først©.

Endret av capy
Lenke til kommentar
vel, det kom i alle fall noe godt ut av denne tråden. kanskje det er på

tide å stenge tråden, samle inn litt info og lage en skikkelig guide?

en god start vil jo bli å copy->paste Macfan sine innlegg.

problemet er at det finnes en guide, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=146173

 

Men den innehoder ikke G5, eller G4. Samt Sun sine CPUer, eller andre særinger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...