Gå til innhold

Guide: Ny cpu les her!


pcgutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Varmeutvikling: P4 utvikler MYE mer varme enn en AMD. Prescott er jo den CPU`en som har høyest varmeutvikling. En P4 egner seg meget godt til spill og det er jo ikke uten grunn at det er så mange som velger P4 istedet for AMD.

 

Jeg har hatt:

7stk AMD maskiner ifra Duron600 til XP2500

2stk Intel maskiner ifra 500 til 3.0.

 

Den maskinen jeg har klart vært mest fornøyd med er P4 [email protected]. XP2500`en kjørte på 2280mhz og jeg har hatt en XP2400 som kjører på 2.5ghz. P4`en var Mye raskere enn alle disse maskinene..

Lenke til kommentar

til alle dere som disser ungen: hvor mye av dette stuffet kunne dere når dere var 11? (selv om ikke de samme cpu modellene fantes da....)

 

Godt jobba, pcgutten. en del feil men det fikser du!

søk på nett og prøv deg fram og ikke la andre skremme deg fra miljøet :p

Lenke til kommentar

AMD og Intel CPU'er klokkes på nøyaktig samme måte, det er bare det at Athlon XP hadde ulåst multiplier før (ekstra bonus fra AMD :thumbup: ), men den ble låst nylig (Athlon XP-M er fremdeles ulåst).

Athlon XP-M klokker som et uvær (fra 2,0GHz til 2,5GHz uten spesiell kjøling).

AMD Athlon er heller ikke varmere enn P4 (isåfall "Prescott"). Duron er heller ikke et dårlig kjøp i forhold til Celeron. Hvorfor har du ikke tatt med AMD64 hvis du

først skal lege en "guide"??

 

Hvis du først skal lage en guide så bør du vel ha såpass mye erfaring at du vet hva du snakker om

Lenke til kommentar
til alle dere som disser ungen: hvor mye av dette stuffet kunne dere når dere var 11? (selv om ikke de samme cpu modellene fantes da....)

 

Godt jobba, pcgutten. en del feil men det fikser du!

søk på nett og prøv deg fram og ikke la andre skremme deg fra miljøet :p

Jeg kunne ikke mye, men jeg skrev ikke guider om ting jeg ikke visste heller.

Lenke til kommentar
til alle dere som disser ungen: hvor mye av dette stuffet kunne dere når dere var 11? (selv om ikke de samme cpu modellene fantes da....)

 

Godt jobba, pcgutten. en del feil men det fikser du!

søk på nett og prøv deg fram og ikke la andre skremme deg fra miljøet :p

Jeg kunne ikke mye, men jeg skrev ikke guider om ting jeg ikke visste heller.

nettopp du turte kanskje ikke? på denne måten lærer han sinnsykt mye, om det ikke hadde vært for disse kritikerne. bare på alle svarene her kan hvem som helst få et lite overblikk!

Lenke til kommentar
Hvorfor har du ikke tatt med AMD64 hvis du

først skal lege en "guide"??

Hva skal man med en 64 bits CPU når det ikke finnes 64 bits drivere til så mye... han tok nok dette med i beregningen da smarten..

Ehh?

Ja.. Linux støtter ikke 64 bit enda..

 

Lydkortdrivere og sånt - 64 bit støtte ?

Lenke til kommentar
Ja.. Linux støtter ikke 64 bit enda..

 

Visst støtter Linux 64-bit... beta av Windows XP 64-bit finnes da vitterlig også.

 

Uansett har det ingenting å si om det ikke finnes 64-bit programmer når 32bit ytelsen er over hva Intel kan levere (uten klokking).

 

Tror ikke du bare skal slenge ut spydige påstander i hytt og gæver.

Lenke til kommentar
pcgutten kan nok mye når han blir 20 :yes:

Du skal ikke se bort i fra det, og kan sikkert lage en kjempe guide når den tiden kommer. Må bare bli litt tørrere bak ørene først.

 

Må bare huske å dobbeltsjekke fakta, og legge med litt linker osv. Så skal man ikke se bort ifra at dette kan bli bra. Kunne ikke en dritt når jeg var 11 og det er snart 16 år siden :scared: [mimre] Nærmeste jeg kom en pc den gangen var en nintendo, mmmh Super Mario [/mimre]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...