Gå til innhold

Guide: Ny cpu les her!


pcgutten

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dere som ikke er så proffe på data og skal kjøpe cpu kan nok lese her. Her får dere vite hva cpuene egner seg til. Vet ikke om guiden ble så super denne gangen heller. Den ble ikke det sist gang. :blush:

Men her er de forskjellige prosessorene.

 

 

 

AMD: Ja det sies AMD er ganske bra til spill! (Amd Duron er et dårlig kjøp i dag!) Det er sjeldent at man kan klokke en amd så mye. Kjøper man en AMD Xp og skal klokke vil det nok ikke gå. De her er "låste" når prosessorene er låste kan man ikke klokke prosessoren. Man kan selfølgelig låse den opp, men det krever at man har litt erfaring. AMD prosessorene gir også mye varme fra seg så betyr at man må ha en god kjøler. Men prosessoren er ganske bruksom og god

 

Intel Pentium 4: Egner seg nesten like bra til spill. Redigering av film og musikk. Kan også god til og bruke i kontormaskiner. Pentium 4 gir ikke no særlig mye varme fra seg så man trenger ikke alverdens kjøler! Prosessoren er bruksom og god. :)

 

 

Intel Celeron: Dette er en prosessor som ikke er så spesiell god sies det på forumet. Men visst man skal ha en kontor maskin kan man altids kjøpe denne billige cpuen. Jeg har ikke helt fått med meg om den er en god klokker, Jeg tror ikke den er det. Den er nesten lik pentium 4 gir ikke en del mye varme så man trenger ikke så super kjøler. Så det er ikke den beste cpuen man får tak i! Men den er billig :)

 

 

 

Jeg vet ikke om denne guiden ble så bra heller men håper det:);) Håper på og få noen svar om va dere syntes :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei pcgutten!

 

Denne guiden er nok ikke så mye til nytte for de som henger her inne.

Disse "tipsene" passer vel best til vennene dine (på din egen alder) som ikke kan noe særlig om pc.

 

Er flott at du ikke lot tilbakemeldingene sist knekke deg. Fortsett med denne flotte hobbyen og du vil sikkert komme tilbake med en "killer" guide om noen år.

 

edit: - som

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Hei pcgutten!

 

Denne guiden er nok ikke så mye til nytte for de som henger her inne.

Disse "tipsene" passer vel best til vennene dine (på din egen alder) som ikke kan noe særlig om pc.

 

Er flott at du ikke lot tilbakemeldingene sist knekke deg. Fortsett med denne flotte hobbyen og du vil sikkert komme tilbake med en "killer" guide om noen år.

 

edit: - som

Godt poeng.. :)

Lenke til kommentar

:thumbdown:

Greit forsøk. Hvor er henvisninger til tester som bekrefter det du sier? Min XP2500+ kan jeg klokke til 2500MHz, altså over 600MHz, noe som resulterer i over 30 % klokk. P4 utvikler like mye varme som en Athlon XP.

 

Les flere tester, henvis til de, samt få litt mer erfaring før du kommer med slike "guider". Tanken er god, resultatet er dårlig.

 

Prøv enda en gang! Gjør litt research, spør folk som har peiling. Skal ikke se bort ifra at det ordner seg neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...