Gå til innhold

LGA775-kort fra ABIT


Anbefalte innlegg

Den sidemonterte kjøleviften har den store fordelen at det ikke blir noen dødsoner som det blir med topp-monterte vifter. Skulle gjrene ha sett mer av slikt.

 

 

Et tidligere beskrevet kort hadde kjølevifte ved kontaktlisten som sugde ut luft over regulatorene, men det er mer effektivt å trykke luft igjennom, og mindre støy når viften er inne i maskinen enn ved utsiden..

 

 

Håper dette er starten på en mer fornuftig trend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke helt poenget med masse overklokkingsvennlige finesser når Alderwood (i925x)-brikkesettet trolig får innebygget sperre for å hindre FSB-overklokking:

http://hardware.no/art.php?artikkelid=6732

Dette er vel langt fra sikkert, og etter det AseTek sa på TG ifjor, (vi husker vel ryktene om FSB - sperre den gang?) at Intel var på vei andre veien, og faktisk vurderte å ta vekk muliplikator - låsen på sine CPUer / brikkesett.

 

Vil se fakta først jeg ;)

Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel:

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988

 

"An over-clock deterrent mechanism of a chipset which comprises an over-clock detection circuit for detecting over-clocking of a system (processor) clock signal based on comparison of ratio of the system (processor) clock signal which is likely to be over-clocked and a fixed, stable reference clock signal which is highly unlikely to be over-clocked, and an over-clock prevention (thwarting) circuit for deterring such an over-clocking by either disabling operations of a computer system or significantly undermining key operations of a computer system."

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel:

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988

Inventors: Poisner; David L. (Folsom, CA)

Assignee: Intel Corporation (Santa Clara, CA)

Appl. No.: 407853

Filed: September 29, 1999

 

Denne patenten søkte Intel om for over 4 1/2 år da, fordi man har en patent til en ting så trenger man som sagt ikke å benytte den.

 

En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her. ;)

Lenke til kommentar
Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel:

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988

Inventors: Poisner; David L. (Folsom, CA)

Assignee: Intel Corporation (Santa Clara, CA)

Appl. No.: 407853

Filed: September 29, 1999

 

Denne patenten søkte Intel om for over 4 1/2 år da, fordi man har en patent til en ting så trenger man som sagt ikke å benytte den.

 

En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her. ;)

Nei, for patentet ble ikke akseptert før den 18. Mars 2003. Det er altså ikke mer enn knappe 1 år siden og det passer sånn sett tidsmessig forbløffende bra med at Intel tar i bruk denne teknologien på sine nye brikkesett nå. Det er ikke mange selskaper som tør å ta i bruk en teknologi de ikke har patent 100% i orden på er det vel?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her.  ;)

Nå er det altså bekreftet, Intels nye brikkesett (925X, 915G, 915P, 915GV) har alle innebygget FSB-sperre ifølge THG:

 

Intel Puts The Lock On Overclocking

What Intel did is implement an overclocking limiter to the MCH chips: If the CPU clock exceeds the threshold (we determined that this is 10% over specification), the required PLL (Phase Lock Loop) will reset and won't refuse to lock that frequency.

:roll:

Lenke til kommentar

Men det kunne jo vært verre:

 

However, we know of two motherboard makers that have already managed to override the overclocking limiter successfully: Asus and Gigabyte. And it isn't really difficult, but it's a shame to think that smaller manufacturers simply don't have enough manpower make such a venture possible.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...