Baldiman Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 (endret) Har akkurat fullført det, og det er noe av det vakreste jeg har opplevd innen spill. Når du er ferdig med det virker det alt for kort, samtidig som du tenker på alle de fete inntrykkene som du sitter igjen med. (brukte ca 4 dager, 6-7 -timer om dagen)(ha.hva koster en god bok) -Digger du en snadder historie med nydelig musikk, stemning og siklegrafikk.. Kos deg! (ikke glem å spille syberia 1 først) Ugh! Endret 12. april 2004 av Baldiman
Shotgun Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Jeg har bare prøvd demoen. Selv den satte dype spor. Tror jeg må kjøpe meg det spillet.
Baldiman Skrevet 13. april 2004 Forfatter Skrevet 13. april 2004 Jeg har bare prøvd demoen. Selv den satte dype spor. Tror jeg må kjøpe meg det spillet. Ikke tenk på hva spillet koster.. Tenk heller på hva du må betale til psykiateren for at du er blitt påvirket og vil ha mer.. ¨¨ Hehehe.. (kanskje litt ivrig point´n click fan)¨ dot 2004
Blib Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hmm, går en glipp av meget mye dersom en ikke har prøvd Syberia (1)? :/
Baldiman Skrevet 13. april 2004 Forfatter Skrevet 13. april 2004 Hmm, går en glipp av meget mye dersom en ikke har prøvd Syberia (1)? :/ Det er muligheter for et resyme fra syberia 1 via menyen. Men..hallo.. Her må man egentlig bare spille begge for å få full uttelling. Det er som å se kun siste halvpart av lotr på "film", og første halvpart som trailer.
wolf5 Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Er ikke syberia et slikt spill hvor all grafikken egentlig er ferdige bilder som man kan gjøre ting i/med (ala MYST)? Eller er det 3d real time grafikk? -Wolf5
Stig_W Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Alle bilder er pre-rendered men å sammenligne Syberia med myst blir allikevel helt feil, i alle fall rent innholdsmessig og gameplay messig... Om det bare var den tekniske siden du refererte til er det noe a la samme teknikk som i Myst; ferdige bakgrunnsbilder hvor alle NPC er limt oppå bildene.
wolf5 Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Men beveger du en rolle rundt slik som f.eks Space Quest, eller sees alt fra "1st person view"? -Wolf5
Stig_W Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Du styrer en person i tredje person, a la som i Space Quest. Dette er av god, gammel point 'n click adventure typen så har du prøvd noen av disse vet du hva det går i.
wolf5 Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Da så. Det høres ut som det kan være et bra spill da. Tenkte at det var kun sånn MYST type der alt var 1st person view. Point & Click eventyr spill er gøye. -Wolf5
Baldiman Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Lurer på om det finnes noen spill som ligner på Syberia (må bare ha mer point´n click) Noen nevnte Space quest.. Anbefalinger ønskes....!!
Melfacion Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 har du prøvd "den lengste reisen" (1998) ? norsk pek-og-klikk adventure spill fra funcom. kjempebra spill hvor du må redde verden (to verdener faktisk)... anbefales på det sterkeste
Stig_W Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Lurer på om det finnes noen spill som ligner på Syberia (må bare ha mer point´n click)Noen nevnte Space quest.. Anbefalinger ønskes....!! Den Lengste Reisen som Melfacion anbefaler er absolutt verdt en titt, det selges billig i både norsk språklig og engelsk språklig versjon for tiden (The Longest Journey på engelsk), har sett det på bla. Obs, Spaceworld og Spiderman. Jeg vil også anbefale Gabriel Knight serien, skrevet av Roberta Williams og utviklet av Sierra. Av nyere dato er det tredje Broken Sword spillet meget bra, det heter The Sleeping Dragon, og når vi først er i gang kan du få med deg de to første Broken Sword tittlene som er kjempe spill, begge selges i en samlepakke for rundt hundrelappen på Spaceworld og Spiderman.
Baldiman Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Takk for alle anbefalinger. Hadde tenkt litt på den lengste reisen, men hva anbefales? Norsk eller engelsk? Orker ikke teite norske stemmer hvis de engelske er bedre... Var også innom på sidene til The adventure company og de hadde mye bra der så det ut som..
Togo Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Husker jeg kjøpte Syberia 1 uten å ane noen som helst ting på forhånd om spillet. Jeg trodde det var noe alà Resident Evil med monstre og skumle ting og sånt, så hver gang jeg spilte spillet så var jeg livredd
slash Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Nettop ferdig med spillet, og det jeg sitter igjen med er: Spillet er UTROLIG vakkert, men ikkje noe særlig utfordrende. Ikke i det hele tatt faktisk. Når det vanskeligste i et spill er å finne enkelte plasser du skal gå, så er ikke vanskelighetsgraden særlig høy. Det kan også være at jeg har spilt for mange sånne spill før og har trimmet oppgaveløsningsmuskelen min litt for masse...
Stig_W Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Takk for alle anbefalinger.Hadde tenkt litt på den lengste reisen, men hva anbefales? Norsk eller engelsk? Orker ikke teite norske stemmer hvis de engelske er bedre... Var også innom på sidene til The adventure company og de hadde mye bra der så det ut som.. Den norske versjonen er overraskende god. Skuespillerene har (for det meste) gjort en fremragende jobb. Jeg har ikke prøvd den engelske versjonen i det heleste tatt, derfor kan jeg ikke uttale meg om den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå