Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia

Merlin

Anbefalte innlegg

Skrevet
ahhhrg. Husker når Geforce 1 var helt nytt jeg...Kosta under 3000....nå må du ut med 5000 for et nytt kort....Vi lever i en hard verden :)

Ja utviklingen og prisene stiger til værs, og det er ikke særlig lett å holde seg orientert :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den første benchmark testen som ble kjørt viste 12500 i 3Dmark03 ;)

Er bare rykter foreløpig :)

Troverdige kilder vil jeg si, men det representerer overhodet ikke det ferdige resultatet :roll:

Skrevet
Ser jævli rått ut... men eg er ATI Fan og det trur eg att eg kommer til og holde meg til :thumbs:

Kanskje du ombestemmer deg? Det vil bli et veldig jevnt løp men jeg har tro på ATI as usual ;)

Skrevet
finnes det noen bilder av ATIs kommende toppmodell?

Ikke offisielle fra ATI desverre, så du burde være litt skeptisk til om det er sluttproduktet ;)

Skrevet
finnes det noen bilder av ATIs kommende toppmodell?

Ikke offisielle fra ATI desverre, så du burde være litt skeptisk til om det er sluttproduktet ;)

er det noen uoffesielle da?

Url?

Skrevet

Troverdige kilder vil jeg si, men det representerer overhodet ikke det ferdige resultatet :roll:

Enten er det jeg som surrer, eller så er det du som er lettlurt. Dette var årets aprilspøk på The Inquirer, var det ikke? :ermm:

Skrevet

Nice.. 2 Molex strømkontakter er påkrevd.

Jaja, gleder meg til NV50, da får vi vel 3 Molex kontakter på kortet.

Til slutt må du koble til alle molexene du har til skjermkortet ditt, slik at du ikke har igjen noen til harddiskene eller CD/DVD-drevene dine. :p

Skrevet

Til slutt må du koble til alle molexene du har til skjermkortet ditt, slik at du ikke har igjen noen til harddiskene eller CD/DVD-drevene dine. :p

det er jo en grunn til at s-ata har andre strømkontakter :p

btw så tar SB Audigy 2 ZS også opp en molex kontakt, så når audigy3 kommer må vi nok ha to der og :laugh:

Skrevet

NV40 for PCI-Xpress får nok all strøm fra slotten. NV40 som vi ser på det bildet er sannsynligvis AGP 8X...

Skrevet

Til slutt må du koble til alle molexene du har til skjermkortet ditt, slik at du ikke har igjen noen til harddiskene eller CD/DVD-drevene dine.  :p

NV40 for PCI-Xpress får nok all strøm fra slotten. NV40 som vi ser på det bildet er sannsynligvis AGP 8X...

Da må nok molex-kontaktene kobles til hovedkortet og da :(

Men det blir spennende å se hvordan disse kortene yter, jeg håper at nvidia vinner denne runden :w00t:

Skrevet (endret)

Til slutt må du koble til alle molexene du har til skjermkortet ditt, slik at du ikke har igjen noen til harddiskene eller CD/DVD-drevene dine.  :p

har hørt at PCIe versjonen får 1 molex mest sannsynlig..tviler litt på at PCIe klarer å levere like mye strøm som agp+2molex..

Endret av MrLee
Skrevet

Enten er det jeg som surrer, eller så er det du som er lettlurt. Dette var årets aprilspøk på The Inquirer, var det ikke? :ermm:

Isåfall kjører de en utvida aprilspøk ;)

Link

(10 april)

Skrevet

PCIe kan vel levere 75W, mens NV40 er ryktet til å trekke 150-160W.

Skrevet

Var det ikke NV40 som tok opp to slotplasser også?

Egenlig gjør det ikke så mye for meg, men alikevel et minus hvis det er fakta.

150-160W? Da ryker nokk strømforsyninga mi hvis jeg skal montere et slikt kort i pc-en min en vakker dag.Får håpe det ikke bråker så inni hampen mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...