Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia


Merlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns de heller bør gå andre veien med strøm. Kanskje neste generasjon bør fokuseres på å kreve mindre strøm?

Ytelsen er sikkert ikke å klage på... men... nv40 / r420 + dagens prescott = varmeovn på kalde dager?

 

Lurer også på hvordan det kommer til å gå på TG til neste år.. 230W får du der :no:

Lenke til kommentar
RV420 blir neppe å bruke noe mindre..

Det kommer jo uansett med splitterer slik at du slipper å oppta to kontakter..

R42x (RV indikerer et value eller midrange part) vil sannsynligvis ha færre transistorer og bruke low-k 0,13m prosess.

 

FYI - I'm now fairly certain that no R420 boards will need two power connectors.

-Dave Baumann, Beyond3D

Lenke til kommentar
Lurer også på hvordan det kommer til å gå på TG til neste år.. 230W får du der

 

kan noen bekrefte dette? det høres jo "litt" dumt ut. Når jeg endelig skulle planlegge turen til TG :devil:

 

lurer på sal temperatur om mesteparten har skaffet seg kombinasjonen av prescott og NV40 (+alt det andre). kanskje man må underklokke systemet....

 

nei, jeg tror jeg stopper tenkingen der. Så får vi se.

Lenke til kommentar

Ser at kortet bruker kun AGP-plassen og ingen plass fra PCI, men FX5950 derimot bruker en AGP-slot og en PCI-slot. Da bør nVidia komme med en versjon av 5950 som også kun bruker en AGP-plass. Det er jo det eneste logiske, siden de har klart å få et kort som lager mye mer varme til å passe inni en AGP-slot.

 

Edit: Skriveil

Endret av Earendil
Lenke til kommentar

Det er IKKE nVidia som lager kjøleløsningen. Det er trossalt det som bestemmer om kortet tar opp flere plasser eller ikke.

 

At kortet er langt eller ikke teller ikke i denne sammenhengen, bare for å ha det sagt.

Det kortet som er avbildet er ett kort som ikke tar opp ekstra plass.

Noen produsenter velger å bruke en kjøleløsning ala abit sin otes ting. Og noen kommer på noe bedre.. Alt avhenger av produsentene..

Så jeg tror det er du som skal rulle inn litt

Lenke til kommentar

stig-arne har rett, men når nvidia lager et monster slik som dette (om det vi har av informasjon stemmer) så blir en nesten nødt til å ha et monster av en kjøleribbe, som sannsynligvis opptar mer enn AGPslottplassen.

 

det er logisk og sannsynlig at det produsentene kommer til å velge dette,

men såklart. De kan også velge andre kjøleløsninger.

Lenke til kommentar
Det er ikke nvidia som lager kortene for ørtende gang..

Det er gainward, asus, abit osv..

Hva de velger blir opp til dem.. så klag til dem om du ikke liket at det opptar flere plasser.

 

Og, nei.. det kortet som var abvildet her bruker bare 1 plass etter det jeg kan se

er jo et nvidia-kort i iallefall,noen må vende på alt..

 

spiller jo ingen roll om asus,abit,msi.de kjøper jo opp kortet

og forandrer kjøler,vifter,kansje ram også

men gpu"en kommer jo fra nvidia :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om 'mønsteret' gjentar seg... At det etterhvert kommer GeForce 6900/6950...hehe.

Uansett så har jeg bstemt meg for noe: Når jeg neste gang kjøper grafikkort, uansett hvilket det måtte være, skal det være PCIe-kort, og ikke AGP. Det er bare DUMT rett og slett å kjøpe NV40/R420 med AGP, regner vel med at PCIe versjonen yter EN DEL bedre:) Dessuten er AGP på vei ut? Så hva er da vitsen.

 

 

Tror nok jeg venter til 'oppfølgeren' til kortene kommer gitt... kanskje jeg ikke satser på første PCIe versjon av kortene en gang *Hm* Bedre med en 'forbedret' versjon? Skal aldri kjøpe toppmodell til 4500,- igjen.. :blush:

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Ser at kortet bruker kun AGP-plassen og igen plass fra PCI

Er ikke helt sikker på hva du mente med det.. Kan hende jeg tolket det feil

Beklager i såtilfelle

Oisann, det var dessverre en skrivefeil. :)

Får rette opp.

Det jeg mente var: "Ser at kortet bruker kun AGP-plassen og ingen plass fra PCI"

Glemte å legge til en "n".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...