Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia


Merlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som tror at det bare er FX6800 som vill ha ett strømforbruk til de grader:

Sakset i fraHardware-test.dk

Både nVidias kommende GeForce 6800 Ultra og ATis kommende Radeon X800 vil have et voldsomt strømforbrug, med anbefalede strømforsyninger et godt stykke over 400 Watt !!! Således anbefaler nVidia at man har en strømforsyning på ikke mindre end 480 Watt, hvis man sætter et GeForce 6800 Ultra i sin maskine, grafikkortet har to molex stik, og bruger alene omkring 160 Watt. ATis Radeon X800 vil have et lignende krav. Er det en maskine baseret på Intels "Prescott" processor, man sætter sit nye grafikkort i, skal man nok overveje +500 Watt strømforsyninger...

 

Jeg vil tippe det er enklere å finne frem en gammel PSU og hive inn i kabinettet til å drive skjermkortet. blir billigere det enn å kjøpe en svær PSU til å drifte alt

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 11/04/2004 : 14:03

  QUOTE (NoLimit_^ @ 11/04/2004 : 13:58)

Huff, jeg som sparer til bil så kommer det selvsagt nye grafikkort. Jeg må prøve å motstå fristelsen 

 

 

Hva skal du med NV40 når du har Radeon 9800 Pro. Bytter du skjermkort hver gang det kommer et nytt? 

 

Er man gamer, kan det godt være man prioriterer nytt skjermkort. Det yter jo kanskje 50%+ av hans gamle @ default. Det er litt eyecandies det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...