Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia


Merlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yngvejos Skrevet 11/04/2004 : 23:01

  Dæven det kortet vil lage mye varmeproblemer med luftkjøling, og med vannkjøling vil det gi høy cpu temp. 

 

kanskje ;)

 

kanskje ikke, for oss som har prioriter penger på skikkelige blokker og radiatorer.

 

dobbelt opp med black ice xtreme 2 med 4stk past 120mm vifter @ 5v :green:

disse radiatorene skal med 4stk vifer per radiator kunnehåndtere inntil 1700W,

så jeg tror ikke engang jeg trenger å kjøpe ekstra vifter :green:

 

 

men så har jeg heller ikke råd til mer etter å ha kjørt dette løpet (og vært uheldig på nesten alle måter mulig)

Lenke til kommentar

Jeg er hardbarka nVidia fan, men for meg er NV30 og NV35 et skikkelig spark i ballene.

 

Hvordan kan de lage slike møkka kort?

Hvorfor kom ikke nVidia med 128Mb versjoner av Geforce FX 5900 Ultra til 2200,- som ATI gjorde med Radeon 9800 Pro?

Husker jeg leste testene mot ATI korta. Satt å reiv meg i håret av ren frustrasjon.

Selv skipper jeg de fleste seriene fra nVidia etter å ha hatt Gerforce, Geforce 3 Ti500 og Geforce 4 MX420 (trengte skjermkort til DivX PC'en. ;) ).

Neste for meg nå må bli NV50. Med annet nVidia gjør noe rart som tilsier at kortet havner lenger ut i horisonten enn det er nå.

 

NV40 nå, NV45 på slutten av året og NV50, samt NV55 til samme tid neste år.

 

Når det gjelder PSU så sliter jeg forferdelig med min 340W'er nå.

Den kom med Chieftec kabinettet mitt.

Jeg har AN7, XP2500+, Radeon 9800 Pro og 3 disker for øyeblikket. Ingen overklokking akkurat nå heller. Prøver jeg å koble til CD-brenneren og DVD-Rom'en så nekter maskina å starte pga strømmangel. Har også hendt at den har begynt å pipe og alt har blitt svart som følge av for lite strøm.

Hender også at den ikke finner S-ATA disken min når han er i virkelig dårlig humør. :(

Har også vannkjøling, men denne går utenom PSU. Bare vifta er kobla til hovedkortet, men den kan sammenlignes med en vanlig vifte til å ha på CPU.

 

Så jeg forstår godt at nVidia anbefaler 480W PSU når kortet trekker 160W.

 

I løpet av uka er en Mist 480W eller 550W på plass. :D

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Jeg er hardbarka nVidia fan, men for meg er NV30 og NV35 et skikkelig spark i ballene.

 

Hvordan kan de lage slike møkka kort?

Hvorfor kom ikke nVidia med 128Mb versjoner av Geforce FX 5900 Ultra til 2200,- som ATI gjorde med Radeon 9800 Pro?

Husker jeg leste testene mot ATI korta. Satt å reiv meg i håret av ren frustrasjon.

Selv skipper jeg de fleste seriene fra nVidia etter å ha hatt Gerforce, Geforce 3 Ti500 og Geforce 4 MX420 (trengte skjermkort til DivX PC'en. ;) ).

Neste for meg nå må bli NV50. Med annet nVidia gjør noe rart som tilsier at kortet havner lenger ut i horisonten enn det er nå.

 

NV40 nå, NV45 på slutten av året og NV50, samt NV55 til samme tid neste år.

 

Når det gjelder PSU så sliter jeg forferdelig med min 350W'er nå.

Den kom med Chieftec kabinettet mitt.

Jeg har AN7, XP2500+, Radeon 9800 Pro og 3 disker for øyeblikket. Ingen overklokking akkurat nå heller. Prøver jeg å koble til CD-brenneren og DVD-Rom'en så nekter maskina å starte pga strømmangel. Har også hendt at den har begynt å pipe og alt har blitt svart som følge av for lite strøm.

Hender også at den ikke finner S-ATA disken min når han er i virkelig dårlig humør. :(

Har også vannkjøling, men denne går utenom PSU. Bare vifta er kobla til hovedkortet, men den kan sammenlignes med en vanlig vifte til å ha på CPU.

 

Så jeg forstår godt at nVidia anbefaler 480W PSU når kortet trekker 160W.

 

I løpet av uka er en Mist 480W eller 550W på plass. :D

Tviler på at det er det som er problemet ditt, strøm altså.

 

Jeg bruker

Abit NF7-S V2.0

XP2500+

Radeon 9800Pro

2X120gig WD

1X 36gig Raptor

4Xkabinettvifter

1XThermaltake 11

1XDVD-Rom

1XCD-brenner

 

Har ikke hatt noe som helst problemer med strøm, og jeg har 360W PSU som satt i Chieftech kabinettet.

Lenke til kommentar
Stikk-kont@kten Skrevet 12/04/2004 : 00:06

  Sett ASUS på saken, så skal vi se design  

 

og altforhøy pris....

gjorde ikke meg noe at asus trakk seg.

høh, ASUS "trakk seg"..

 

Er det nå jeg skal spørre om jeg skal la det gå stille forbi..? :realmad:

 

ASUS er jo selvsagt (nesten) litt dyrere, men igjen: De bruker som regel et mye "tøffere" desgin altså ikke referanse design. For det andre tilbyr de som en av få 3års garanti.

 

Kan sikkert ramse opp masse mer, men men

Lenke til kommentar
Stikk-kont@kten,skrevet 12/04/2004 : 00:06

  Sett ASUS på saken, så skal vi se design  

 

og altforhøy pris....

gjorde ikke meg noe at asus trakk seg.

mener du at Asus ikke skal lage NV40? Eller mener du at det ikke hadde gjort noe om Asus trakk seg?

 

Hvis det siste, hvorfor det? Selv om de koster, så lager jo asus gode kort da. nesten litt som hercules(r.i.p)

Lenke til kommentar
(Masse specs...)

Har ikke hatt noe som helst problemer med strøm, og jeg har 360W PSU som satt i Chieftech kabinettet.

Ehh.. Jeg vet det er PSU. Award BIOS Beep oversiktet viser at pipinga jeg hører når alt blir svart tilsvarer den som betyr for varm CPU eller at noen volter blir for lave.

At CPU blir for varm er bare bullshit.

Plugger jeg i strømme på CD-brenner og DVD-Rom så nekter den å starte. Trekker jeg derimot ut strømmen, ja da starter den litt mer villig.

 

Det fungerte før med den gamle PC'en, men lys (kobla ut) og mye mer strømkrevende CPU og skjermkort gjør at PSU tuller litt.

Det er foressten 340W utgaven. 20W forskjell kan bety forskjellen på stabilt eller ustabilt.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

har jeg tabbet meg ut nå?

 

trodde ASUS nylig trakk seg fra grafikkmarkedet. Kanskje det var Hercules.

 

Det var en av disse to. Når jeg tenker meg bedre om så var det nok Hercules ja.

Jeg er ikke en av dem som vil betale mer for design. Ihverfall ikke sååå mye mer, og om det ikke er veldig mye bedre/praktisk enn andre billigere løsninger.

Lenke til kommentar
har jeg tabbet meg ut nå?

 

trodde ASUS nylig trakk seg fra grafikkmarkedet. Kanskje det var Hercules.

 

Det var en av disse to. Når jeg tenker meg bedre om så var det nok Hercules ja.

Jeg er ikke en av dem som vil betale mer for design. Ihverfall ikke sååå mye mer, og om det ikke er veldig mye bedre/praktisk enn andre billigere løsninger.

du har nok tabbet deg ut ja, det var hercules som nettopp trakk seg fra grafikkmarkedet.

 

Jeg er villig til å betale for design, men se hva jeg skriver da, VILLIG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...