Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia


Merlin

Anbefalte innlegg

Jeg setter LITE pris på å bli kalt fanboy av noe som helst! Jeg driter LANGT i hvem som lager det beste kortet! Skjerp deg når det gjelder slike utsagn, Vo0do0!

 

Forøvrig baserte jeg mitt utsagn om at GF6800U så ut til å være kun marginalt bedre enn R9800XT på noen av de første bildene som ble sluppet - altså ufullstendig informasjon, og jeg tar selvkritikk for dette.

 

Jeg synes forøvrig, som jeg har sagt før, at det blir feil av nVidia (eller hvemsomhelst) å sammenligne GF6800U med R9800XT/Pro når det er snakk om kort fra to forskjellige generasjoner. Hva så om GF6800U er best i noen uker inntil RX800XT kommer ut? Det som er interessant er om nVidia har greid å lage et kort som er så bra at det slår ATis kort i samme generasjon. Jeg tviler, men det er bare min personlige oppfatning, og det skal uansett bli spennende å se.

 

Jeg beklager at jeg kallte deg fanboy. Men jeg reknet med at du klarte å se den syke ytelsesforskjellen fra de første bildene, da ting som AF, AA og oppløsning er ting som trekker FPSen kraftig ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke godt å si hvor kraftig Cpu som skal til før at kortet er maxet ut, men på en annen side så kan man spille med alt på max i 1600x1200 i de fleste spill.

Ser faktisk ut som man må oppe slike oppløsninger før kortet blir presset i det heletatt. 1280x1024 med max eyecandy burde gå greit alle spill. Da jeg kun har en 17" så er det alt jeg trenger. ;)

Lenke til kommentar
Noe galt av å ha 1600x1200 i oppløsning i spillene med et sånt kort?

Ikke noe galt det, bare det at har man ikke en god skjerm som klarer 1600x1200 så er det kortet bortkastet i mine øyner,

siden dagens generasjon gjør jobben godt nok.

Hehe, man kjøper ikke et sånt kort når man har en dritt skjerm vettu :p

Lenke til kommentar
Ikke godt å si hvor kraftig Cpu som skal til før at kortet er maxet ut, men på en annen side så kan man spille med alt på max i 1600x1200 i de fleste spill.

Dette avhenger mye av applikasjonen og AA/AF instilliinger. TR:AoD f.eks er ganske skjermkort begrenset på P4 3.2 med GF 6800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...