Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram er best


Anbefalte innlegg

De bør være ICSA Certified .

http://www.icsalabs.com/

 

Husk at CA eTrust antivirus 2005 er gratis i ett år hvis man følger min tidligere link .

Og hva gjør du når det året er gått ut?

 

Jeg synes også at når man kjøper lisens for et program så burde oppdateringer være gratis når du bruker dette programmet, uansett hvor lenge du bruker det. De fleste stopper med alle oppdateringer av programmet når lisensen er utgått(Skulle ikke forundre meg om noen også stopper virusoppdateringene).

 

Norton som jeg vet krever betalt lisens for å få virusoppdateringer samt vanlige oppdateringer....

 

Skulle vært noe slags Open-Source ved virusoppdateringer.. En Virusorganisasjon som stod for arbeid med å lage motangrep på virus ettervert som det kommer slik at de som vil lage AV programmer kan benytte seg av dette(Slik som det er nå har vel alle sitt eget viruslab og kommer ut med egne virusdefinisjoner, hvis jeg ikke tar feil)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er mange som flamer norton antivirus og norton internet security, og dette er ikke uten grunn. nav/nis 2003 og spesielt 2004-versjonen var skikkelig ille, men den "nye" 2005-versjonen er faktisk overraskende ressurssnill. kan overhode ikke sammenlignes med de eldre versjonene. bare så dét er sagt! :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i det. Norton AV 2005 bruker kanskje 1/10 av det minnet som f. eks. Firefox bruker, og når programmet ligger og passer på i bakgrunnen bruker det knapt noe CPUkraft. Selvfølgelig, når den skal scanne maskinen bruker programmet litt mer ressurser, men jeg har ikke noe problem å f. eks. spille mens den scanner i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det jeg liker er at Norton bruker 45 min på å skanne maskinen med standard settings, NOD32 bruker 7 min på min maskin ;)

 

Og for de som lurer, det er bevist at NOD32 finner fler virus! :love:

 

Kjøpte meg faktisk NOD32 fordi jeg liker det så godt, selvom jeg har gratis både Norton og Norman. Kjøpte det på utelands side for dollar, og da koster det ikke mer enn knappe 250 spenn, neste år er enda billigere også..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hvis man går hit :

http://www.microsoft.com/athome/security/v...us/default.mspx

 

Får man kommersielle antivirus program med suscription

ved å bruke linkene fra microsoft .

 

Følgende med fri subscription :

 

CA eTrust 12mnd fri abn.

F-Secure 6mnd fri abn.

McAfee 3mnd fri abn.

Panda 3mnd fri abn.

Symantec 3mnd fri abn.

Trend 3mnd fri abn.

 

Kan være kjekt å vite

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Når man snakker om hva som er "beste" antivirus program, så går det vel på hvilket som er best på å snappe opp flest virus?

 

Vet ikke om det foreligger noen statestikker på hvilket progam som jamt over stiller best der, og om det feks er forskjell på gratis-progammene og de andre, det ville jo være det interessante :hmm:

 

Husker da jeg en gang gikk over fra AVG til Panda, så ble plutselig flere viruser funnet som AVG ikke hadde reagert på. Det var for ca 3 år siden, mulig AVG er blitt bedre nå, vet ikke.

 

akkurat nå bruker jeg Norman som kommer gratis gjennom både nettbanken og Tele 2. Vet ikke hvor bra det er, men det har vært helt fritt for virus sålangt etter at det ble innstallert

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...