Jump to content
Sign in to follow this  
Orjanp

Hvilket antivirusprogram er best

Recommended Posts

Topic sier det meste igrunn, men kan jo spørre igjen.

Hvilket antivirusprogram er best av de som er gratis? Programmene må støtte NT4 og gjerne windows 98.

AVG 6.0 + Kerio firewall (gratis+gratis)

er mye bedre enn Norton IS med AV .

Norton er et ressurs slukende svine program ,og

har blitt værre og værre med årene .

Guest medlem-16183

Er det bare jeg som har en utrolig 1337 datamaskin da eller ? :green:

Mvh

smin

;) Brukt symantec selv i flere år jeg .

Det som irriterte meg mest var ressursbruken .

Ellers så er det jo seff veldig bra da .

Dog vil jeg anbefale de som bruker symantec med alt dillet de installerer

å prøve AVG , tror de fleste vil bli positivt overrasket .

Hva er tilstanden pr dags dato, da? Hvilket gratis AV-program anbefaler dere? (Denne tråden er over 1 år gammel, mye rart kan skje på den tiden... :) )

Har prøvd en del antivirusprogrammer, av de som er gratis foretrekker jeg Avast. Selv bruker jeg NOD32, synes dette er best og absolutt verdt de få kronene det koster (Litt over 300 pr. år)

Bruker Computer Associates eTrust EZ antivirus 2005 v7.0

Man får som windows bruker 1 år gratis før man må kjøpe abo , renewe subscription.

Dette var/er en sammenslått promotion sammen med microsoft om "secure your pc" greia.

Man må bruke denne linken for å finne "one year free" versjonen .

http://www.my-etrust.com/microsoft

bitdefender er og en god gratis kandidat, men nå bruker jeg avast ettersom det er vel et av de få som funker på windows xp 64bits versjonen? uansett et bra program. eneste som er kjipt er det utrolige harry designet. men det merker man jo sjelden noe til ettersom det bare ligger der i bakgrunnen og scanner å oppdaterer seg selv.

norton ville jeg ikke installer om jeg så fikk betalt.. (ja har brukt det før)

Er dette bare deres egne erfaringer og anbefalinger eller kan dere/noen rette meg i en rettning av en test av de fleste gratis AV programmene. Jeg vil gjerne ha en test som tester de fleste av gratis AV programmene(Avast, NOD32, AVG) mot de store (Norman, Norton, McAfee, F-Secure)

Egentlig er det viktig å ha et godt antivirus. Og hvis de som koster "litt" penger kommer bevist bedre ut av en slik test mot gratisvariantene kan det kanskje være like greit å kjøpe en lisens.

Men hvis de gratis alternativene kan bevist klare å konkurrere med de store AV programmenes funksjonalitet, teknologi, Hvor god ATD(Ability To Detect) virus/orm/trojanere er (Ikke alle AV klarer å finne alt, noen klarer mer mens noen klarer mindre), hvem som er tidligst på å utgi nye virusdefinisjoner(Ofte kan en time eller 2 bety mye hvis viruset er ille nok, for noen kan det gå dager mellom de forskjellige AV programmene).

Så derfor spør jeg: Noen som vet om det finnes noen test som tester de dyre store mot de gratise små?