Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram er best


Anbefalte innlegg

Spør man 10 personer om hvilket AntiVirusprogram som er best så får man 10 forskjellige svar. I dag er stort sett alle AntiVirusprogrammer gode nok til å ta alle kjente virus, ormer og trojanere. Problemet kommer når AntiVirusprogrammet kommer over et som er ukjent. Her synes jeg Norman sin AV er utmerket med sin Sandbox teknologi.

 

Dette gjelder for selve beskyttelsen. Andre faktorer som er mye annerledes mellom de forskjellige AntiVirusprogrammene er funksjonalitet, brukervennlighet, stabilitet og ytelse. Norton har vært kjent tidligere for å bruke enormt mye minne og CPU ressurser, men dette har blitt bedre i nyere versjoner. De noe mindre Antivirusprogrammen som Norman, AVG, NOD32 er godt kjent for å ha god ytelse, stabilitet. Norton vinner på områdene funksjonalitet og brukervennlighet.

 

Så skal man gå for et AntiVirusprogram anbefaler jeg følgende: Prøv ut en handfull programmer i en liten peridode og velg det som passer deg best.

 

Personlig benytter jeg Norman fordi jeg mener den har den beste ytelsen og sikkerheten, samt at jeg liker å støtte norsk utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjørt endel Antivirus software opp igjennom tia.

På hovedboksen min kjører jeg NIS 2005 for øyeblikket. Mulig jeg installerer NIS 2006 snart, men gidder ikke å styre med image og sånn enda, så jeg venter.

Ellers kjører jeg NOD32+OutPostPro Firewall på laptopen. Dette pga at dette er en treig laptop, og den trenger antivirus og brannmur som ikke krever så mye.

Per dags dato ser jeg på NIS 2005 som den beste versjonen av Norton sine sikkerhetspakker, dette pga at den ikke krever så veldig mye. NIS2006 krever faktisk litt mer faktisk, iallefall under oppstart.

 

På klassemaskina som jeg satte opp kjøres det ClamAntivirus+ZoneAlarm. Dette pga at begge disse produktene er gratis, og det er et must for skolen :)

På jobb kjøres det alt fra Norton 2005 til ClamWin, og AVG. Alt etter hvilke maskiner det er.

 

Men av gratis antivirus? tja, da er vel AVG og ClamWin to kandidater etter min mening.

Vet ikke om det er flere som synes dette, men jeg synes det blir litt feil å si at et antivirusprogram er best, siden at det finnes så mange forskjellige produkter out there. Og alle programmene har jo sine områder de er flinke på.

Nå i dag er det egentlig ikke noe problem å skaffe seg et Antivirusprogram og en Brannmur. De fleste nettlevrandørene (Telenor, NextGenTel) leverer gratis ut sikkerhetspakker for sine kunder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Hei, jeg bruker AVG Free og er veldig veldig fornøyd. jeg har hatt et virus som kom på 2.Plass på en sann rating av viruser og AVG fjernet det med en gang! ;) Har ikke hatt noe serlig med virus :) Do like me, hold dere unna linker som "www.NOvirus.com/virusautodownloader/formater/C-Errors/152234/Spyware" osv :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-105082
burde jeg satse på gratis virusprogram eller betale? eller er de gratise dårlige?

hva er forskjellen?

7785336[/snapback]

 

De som er gratis er ikke dårligere, men de som koster er som oftes bedre.

 

Når man kjøper antivirus, så kan det følge med brannmur, du bruker å få med, Antispam, antispyware, epost scanner (bruker også å være på de som er gratis).

 

De man betaler for kan beskytte deg bedre.. Du får jo også full support hvis du kjøper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105082

Nei. Man skal BARE ha ett antivirus på pc'en samtidig.

 

Spybot er spyware program, og mange kan ha så mange soyware program man vil på pc'en. så framt de ikke har real time protection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...