Jump to content

So|o

Medlemmer
  • Content Count

    1379
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Har forsøkt dette tidligere. Opplever da at den er tidlkoblet det ene nettet helt til signalet bryter helt. Jeg ønsker i utgangspunktet at den skal koble seg over på den routeren som til enhvert tid har best signal. Ved å sette opp 2 separate SSIDer må jeg bytte manuelt til nettverket med best signal.
  2. Hei, Jeg har forsøkt å utvide det trådløse nettverket hjemme og står litt fast. Har fiber fra NextGenTel og har en router fra NextGenTel som er plassert i et skap i gangen. På denne routeren har jeg dektivert det trådløse nettverket og den står med DHCP. Fra samme skap i gangen er det kablet skjult anlegg til stue i 1. etg. og stue i 3. etg. Jeg har koblet 2 av ethernett-utgangene på routeren fra NextGenTel slik at disse fordeles til nettverkskontakt i veggen i hver stue. På nettverkskontakten i de 2 stuene har jeg koblet en Airport Extreme i hver stue. (1 holder ikke til å gi god trådløs-dekning i hele huset). Disse er satt opp som #rutermodus av/bromodus# Når jeg benytter kun 1 Airport Extreme, fungerer nettverket smertefritt innenfor dekningsområdet. Når jeg satte opp Airport nr. 2 i den andre stuen, kom det opp valg om "utvid eksisterende trådløst nettverk via Ethernet". Jeg valgte dette og ser at den da ble satt opp med samme SSID og passord samt at den ble satt i bromodus. Begge Airportene fungerer smertefritt en liten stund. Etter noen timer "mister" jeg alt nettverk og ingen utstyr kan lenger koble til nettverket. Slår jeg av den ene routeren, fungerer det fint igjen. Kobler jeg til begge så mister jeg nettverket igjen. "Airport verktøy" finner ingen av routerne så lenge begge er tilkoblet. Slår jeg av og på begge, fungerer det en liten stund også kommer de samme problemene tilbake. Noen som kan hjelpe meg på veien videre? På forhånd takk!
  3. Bruddgebyret ble økt nå for noen dager siden. Da vil jeg kalle det nytt.
  4. Flere enn meg som ikke har fått med seg denne gebyrøkningen? http://www.nettavisen.no/it/article2677310.ece
  5. Takk for svar. Det vil si at man ikke trenger å endre/aktivere innstillinger på kameraet i tillegg til å aktivere VR på objektivet når man ønsker å benytte VR-funksjonen ?
  6. Hei. Jeg har et veldig nybegynner-spørsmål som jeg håper å få svar på. Jeg har Nikon D5000 med dette objektivet : "16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR" På objektivet er det en knapp for å aktivere VR-funksjonen. Jeg har forstått det slik at denne funksjonen gjør at bilder blir skarpere i dårlig lys fordi man kan bruke kortere lukkertid. Når man bruker kameraet i "auto-modus" , vil da kameraet automatisk tilpasse/redusere lukkertiden når det oppdager at VR-funksjonen på objektivet er aktivert, eller må jeg endre dette manuelt selv når jeg har aktivert VR ? På forhånd, takk for hjelpen !
  7. Hei Har en ny Samsung LE40A676 med innebygget modul for kortleser. Kortmodulen er av merket Technicrypt CXV, Conax og er kjøpt på Elkjøp. Jeg får inn gode signaler og tv-bildet er skarpt og fint. Problemet oppstår når jeg bytter kanal, da flimrer skjermen og teksten "intet signal" vises. Skjermen fortsetter å flimre selv om jeg f.eks bytter til HDMI-tilkobling. Samme problem dukker opp når jeg skifter fra f.eks Playstation til Tv-signaler. Når jeg skrur av TV´en og slår den på igjen, kommer TV-signalene tilbake og flimringen slutter. Er det noen som vet noe om dette ? Utrolig irriterende å måtte slå av TV´rn hver gang jeg skal skifte kanal. Bruker forøvrig innendørs antenne.
  8. Da er den låst til Telenor. Det vil si at den kan benyttes med alle SIM-kort og abonnement/kontantkort fra Telenor/djuice
  9. Tror du NetCom lar det få dette tilbudet om 4 mnd gratis uten at du binder deg hvis du bruker denne argumentasjonen ? Virker nesten som dette er målet ditt, tråle annonser for å se om noe kanskje kan tolkes på flere måter for så å utnytte det. Du forsto jo veldig godt at det faktisk er binding, men vil ikke akseptere dette pga. måten det er formulert på. Kanskje like greit for NetCom å ikke få "kunder" som klager allerede før kundeforholdet starter. Ser for meg hvordan det hadde blitt etterhvert når info kommer i posten, faktura osv. Hadde blitt en byrde for reklamasjonsavdelingen med slikt flisespikkeri.
  10. Det står minste totalpris. Når månedsprisen er 99 er det vel ganske innlysende at man ikke oppnår "minste totalpris" uten at man har abonnementet en viss periode?? Basic regnestykke
  11. Minste totalpris i 12mnd: 793,- Og...? Hva mente du med og...? Synes plakaten er ganske så forståelig - totalpris for perioden (binding) For meg virker det som du er mer opptatt av å krangle på NetCom sin markedsføring enn å anskaffe produktet. Skal man være med på moroa så må man betale det det koster
  12. Mais er kanskje bedre for miljøet. Men mais er fakstisk mat, og mange i verden sulter. Jeg er skeptisk og tror at dette kan bidra til mer fattigdom og høyere priser på mais dersom dette tar av.
  13. Bruker selv Nokia E51 nå, dette er den perfekte mobilen for meg! Den har ALT, og er pakket inn i et lekkert og brukervennlig design
  14. Mulig de ba henne sende brev siden det var du som ringte, og ikke forloveden din som eier abonnementet. Som eier av abannomentet er det i utgangspunktet hun NetCom skal forholde seg til og ikke deg.
  15. kjapp måte å lage seg huskelapp på 8045440[/snapback] Joda, sant det, men de alle fleste telefoner har "notat-funksjon"
×
×
  • Create New...